LottaLarsson Posted February 25, 2014 Share Posted February 25, 2014 Hej Vad säger ni om det här brödet, tror ni det är sant att det innehåller endast 7,5g kolhydrater per 100g? mvh Lotta Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margaretha Posted February 25, 2014 Share Posted February 25, 2014 Jag kan inte läsa hela innehållsförteckningen men st jag ser fullkornsmjöl sojamjöl inte okej för mig. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robrad Posted February 25, 2014 Share Posted February 25, 2014 Verkar vara en ganska liten andel rågmjöl så 7,5 kh låter inte omöjligt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Granelli Posted February 25, 2014 Share Posted February 25, 2014 Det kan nog vara sant att det innehåller 7,5 g kh per 100 g med tanke på innehållet. Dock innehåller det ett antal ingredienser som är problematiska för många människor: veteprotein (kan vara gluten), rågmjöl (också gluten), baljväxter (olika giftiga ämnen), vilka man utesluter ur LCHF och paleo. 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted February 25, 2014 Share Posted February 25, 2014 Smakar det skit så stämmer det nog.. däremot om det smakar nästan som vanligt bröd så är det 99% säkert en bluff! 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margaretha Posted February 25, 2014 Share Posted February 25, 2014 Jag skulle baka själv om jag måste äta bröd. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted February 25, 2014 Share Posted February 25, 2014 Jag skulle inte äta nåt som innehåller vete, råg och soja och fortfarande kalla det LCHF oavseåt kolismängden 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted February 25, 2014 Share Posted February 25, 2014 Innehållsförteckningen gjorde inte att man blev sådär jättesugen. ;-) 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lyx-LCHF Posted February 25, 2014 Share Posted February 25, 2014 Ett giftigt skämt... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LottaLarsson Posted February 26, 2014 Author Share Posted February 26, 2014 Haha ja jag var också skeptisk - tack för alla svar - jag brukar också baka själv om jag måste ha bröd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sfvensson Posted February 26, 2014 Share Posted February 26, 2014 är inte alla sånna här LCHF brandade produkter bara rent trams eller finns det verkligen nåt där ute som är ok? Såg tex en Low carb choklad på ICA som vi testade bara för att. Slängde den efter en ruta. Smakade totalt skräp. Äter mycket hellre 86% riktigt choklad och njuter av det istället.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts