Jump to content

Träning för rultiga kärringar

stoscha

Recommended Posts

Samma tur som förra veckan men nu har jag spanat in ett mindre och ett större skogsområde som verkar ha lite olika gångvägar, så kanske jag slipper trafik/asfalt delen helt, risken är väl att jag går vilse. Letat fram en karta på nätet så utskriften får nog följa med i fickan under morgondagen.

Spännande att hitta lite nya vägar! Har ditt knä blivit bättre?

Vattengympa och konditionspass för hästen i skogen blev det idag. Hoppar över cyklandet idag eftersom vattengympan kändes i knäna, så det får räcka. Det är mycket liknande rörelser i vattnet för knäna särskilt som jag inte stod på botten idag.

• Like 1

igår blev det inte ett skit gjort på träningsfronten. Kroppen sa ifrån så det blev vilodag (handträningen hos arbetsterapeuten räknas inte riktigt va?  :ph34r: )

Idag blev det ett (helt underbart) dressyrpass på morgonen och ikväll blir det lite motionscyklande, målet är 3 x 10 min som tidigare.

Har fått tips om en sjukgymnast som jag ska försöka få tid hos, får byta vc, men det är ju inget bekymmer. Jag utgår från min självkännedom och Vad skulle jag göra om jag vore Häst ;) men det vore skönt att få tips och någon att bolla ideer med. Sjukgymnasten jag varit hos har inte kunnat ge så mycket råd. 

• Like 2

Dagens äventyr avklarat, ja gårdagen blev en kortare tur till affären. I dag blev det 2,5 tim ute inte jättetempo hela tiden, men hoppsan vad tiden gick fort när man trampar runt på okända skogsstigar, en gick förbi ett fält med tackor och deras unga lamm, mycket bäandet kan jag lova, Hann bara knata runt den mindre av skogarna men det var fullt tillräckligt, blir det bra väder får vi se om jag tacklar den större skogen och kanske kan leta mig fram till lite romerska ruiner som lär finnas i den östra delen. På vägen hem konstaterade jag att det är revir-inmutningsdags för fasaner den tid på året då tupparna springer runt och skränar på varandra, såg tre tuppar fara omkring (i bland kan man uppleva detta även på golfbanor dvs det kommer farande ett par tuppar efter varandra rakt över fairway under ett visst skränande).

• Like 3

Dagens äventyr avklarat, ja gårdagen blev en kortare tur till affären. I dag blev det 2,5 tim ute inte jättetempo hela tiden, men hoppsan vad tiden gick fort när man trampar runt på okända skogsstigar, en gick förbi ett fält med tackor och deras unga lamm, mycket bäandet kan jag lova, Hann bara knata runt den mindre av skogarna men det var fullt tillräckligt, blir det bra väder får vi se om jag tacklar den större skogen och kanske kan leta mig fram till lite romerska ruiner som lär finnas i den östra delen. På vägen hem konstaterade jag att det är revir-inmutningsdags för fasaner den tid på året då tupparna springer runt och skränar på varandra, såg tre tuppar fara omkring (i bland kan man uppleva detta även på golfbanor dvs det kommer farande ett par tuppar efter varandra rakt över fairway under ett visst skränande).

Vilka härliga promenadvägar du har! Lamm och fasaner! Det kan man väl aldrig tröttna på.

Här är det ett riktigt skitväder! Snöstorm mest hela dagarna i flera dagar. Det som var så fint ett tag och man riktigt längtade ut. Igår och idag har det bara blivit kortare promenader på cirka en halvtimme. Fy vad segt det känns!

• Like 2

Vilka härliga promenadvägar du har! Lamm och fasaner! Det kan man väl aldrig tröttna på.

Här är det ett riktigt skitväder! Snöstorm mest hela dagarna i flera dagar. Det som var så fint ett tag och man riktigt längtade ut. Igår och idag har det bara blivit kortare promenader på cirka en halvtimme. Fy vad segt det känns!

Upptäcker nya och det blir hela tiden bättre och bättre, nu verkar vi även ha skriväder på gång så det blir nog bara en promenad till denna vecka i morrn om inte kroppen protesterar.

Håller tummarna att snövädret går över och våren får fart igen.

Eftersom sämre väder med regn är på gång kunde jag inte motstå att ta mig vidare i skogsvandringarna i dag, det finns mer skog än jag tänkt mig, nu har jag nått fram till kanten på den större skogen och hade varit ute ganska länge, med regnet i luften vände jag tillbaka. Under skogsbesöket träffade jag på ett gäng entusiatiska frivlliga som röjde en del mark, i sällskapet fanns en mycket charmig bordercollier, ja bl.a. hon satte sig tätt intill mig och lutade huvudet mot mig med bedjande ögon tror hon var lite uttråkad och tydligen var hennes labbekompisar inte på plats. Siktar på att ta mig an den större skogen nästa vecka om vädret tillåter och jag orkar (man ska ju orka gå hem också).  :rolleyes: Kanske ska ta med vattenflaska i en lätt rygga och göra besöket till ruinerna av den romerska villan till en halvdags grej, vi får se.

• Like 3

Efter en veckas golfspel och all-inclusive hade jag när jag kom hem gått ner 1 kg i fettvikt!! Undrar om det mest beror på att jag rörde så mycket på mig, eller att det i princip blev mejerifritt? Åt i alla fall betydligt mindre fett och mer protein än vad jag brukar.

Katten skadad och diverse turer till vet har gjort att det blivit noll motion sedan jag kom hem. Upptäckte dock att det numera är ljust till 18.30, så det får bli lite promenad blandat med lätt jogg när jag kommer hem från jobbet idag. Vi har bestämt oss för att säga upp gymkortet från april, så nu blir det utomhusaktiviteter istället! Yoga kan jag gå på på jobbet. Perfekt!

• Like 3

Haha, jag har ju börjat simma ihop med maken efter styrketräningen... I morse undrade jag om nån av alla mina konstiga kosttillskott har läskiga biverkningar. Jag hade så ont på framsidan när jag hade viss kroppsställning och tom när jag tog ett djupt andetag. Jag blev nästan hypokondrisk ett tag tills jag kom på att det var rent ytligt och det var träningsvärk i bröstmusklerna av simningen :-D

Snacka om att man är en sillmjölke!

• Like 3

Usch vad jag är lat/bekväm. Blev ingen promenad för mig efter jobbet ändå... Skönare att sjunka ner i soffan med sambon och klämma några ostrullar (var jättehungrig!).

Idag ska här bakas så det står härliga till (muffins, ketobollar, fröknäcke, kanske något bröd, granola) och sedan blir det en härlig golfrunda!

• Like 1

I går blev det en tur ner på stan för införskaffande av lite hushållsgrejer, lyckades fånga en rejäl skur och såg mer ut som en dränkt katt när steg in på en mataffär på vägen hem, nå väl hittade en stor rot pepparrot (vanligen mycket svårt att hitta i detta land, ska även skära av en bit o se om man kan få den att växa i mitt skräp fält i trädgården) och specialpris på avocado. Nå väl halvtorr och aningens trött skulle lite prylar diskas etc, men lyckades skära mig i tummen av ren klantighet, så nu har jag ett egenhändigt tryck förband, attans får ta det lugnt ett par dar. Ska försöka få till lite pannkakor och rotfruktschips i dag ändå.

• Like 1

Joggade (läs lunkade väääldigt långsamt) igår för första gången på jättelänge. 4.3 km visade Runkeeper! Mycket stolt över mig själv som orkad hålla igång benen hela vägen. Kände mig tung i kroppen och benen.

• Like 6

städade i helgen då vi gett upp på städfirman. Jag har egentligen inget emot att städa, men min kropp har.. Idag är första dagen utan jätteont i axlarna så jag avstod från vattengympan igår och *ehh* somnade i soffan istället. Ridpass blev det och blir idag med. Behöver ta tag i cyklandet också, blivit dåligt med det sista veckan. Även om det tar emot lite så är det ju inte så ansträngande och höfter och knän mår ju bättre av det. *ger mig själv en spark i arslet*

• Like 1

Ligger lite lågt med promenader och annat, så tumskadan ska få läka ihop bättre, men dessutom har vi bedrövligt väder, kallare (vilket egentligen mindre betydelse) och regnigare (ingen väder masochist, kände det tydligt i fredags och nej jag köper inte "det finns inga dåliga väder, bara....). Haft lite annat att syssla med, men det ser ut att bli uppehåll i morrn, vi får se.

• Like 1

Idag försökte jag köra enligt Tiny Toms tips i Sasses tråd och gjorde 3 set vid varje maskin. Lade dessutom till några benmaskiner.

Fantastiskt att man orkar nästan lika mycket igen bara man vilar lite emellan! Men det tar ju mycket mer tid så jag hann inte med nån simning. Jag får raka upp maken ur sängen tidigare. :P

Men himmel vad hungrig jag var när jag kom hem! Det var kylskåpet direkt och koka ägg medan jag slafsade i mej lite tonfisk och majjo.

Ska bli spännande att se om jag tar mej ur sängen i morgon.

Jag skulle behöva träna lite kondition också eftersom det lär bli många långa promenader hos dottern snart. Får se om det hinns i helgen

• Like 3

Blev en drygt två timmars promenad i dag, hann hem innan regnet. Några dagars varierande väder och regnskurar har geggat till det så inte helt lätt, även om det var ganska ok inne skogen. Ska se om det blir en lång en till, redan inplanerat ett par kortare in till stan, varav den på söndag till Farmers Market. Knäet känns ok men kände av det lite i slutet på förra veckan. 

När tummen läkt ordentligt så ska jag nog ta upp min styrketräning, idkade förra året slow-lifting enligt ett beprövat hem-program, blivit lite sugen av att läsa andras kamp.

• Like 2

Eftersom gårdagens träningsvärk var av det beskedligare slaget försökte jag verkligen kliva ur min bekvämlighetszon idag. Jag ökade repetitioner, vikter eller set på alla moment.

Dessutom tog jag också till mej vad "anna upp och ner" gav Sasse för tips. Eftersom flera set av varje tar så lång tid hinner jag ju inte med nån kondition, men HIIT tar ju ingen tid, så det ska bli min melodi hädanefter. Jag har räknat ut att jag nog ska kunna fixa 4 dagar per vecka...

Sen skulle jag kunna hoppa över lunchen även på tisdagar och ta en timmes snabb promenad i stället...? Slafsa i mej nåt vid skrivbordet bara? Eller skjuta på frukosten så den blir nästanlunch? Det tål att fundera på... De andra 2 dagarna jag pendlar jobbar jag in lunchen för att få komma hem i rimlig tid i stället eftersom restiden är så lång... och springa till och från tågen är inte så kul med dator och hela kitet.

Sen vet jag ju inte vilken effekt allt det här har på en så pass klen, rultig och åldrande dam som jag... men det är ju alltid så att den bästa träningen är den som blir av, så det måste ju bara vara positivt i alla fall... Jag har ju inte precis ambitionerna av att ställa upp i nån skönhets- eller fitnesstävling, bara att må mitt bästa jag.

• Like 2

Stoscha, träna styrketräning fyra gånger per vecka, det blir jag jätteimponerad av! Själv lyckades jag inte ens komma ut på en promenad efter jobbet idag, trots att det är 17oC ute... Hamnade i soffan med en kopp kaffe istället.

Men imorgon blir det golf igen! Mycket lättare med motivationen när jag får transportera en liten vit boll framför mig.

• Like 1

Stoscha, träna styrketräning fyra gånger per vecka, det blir jag jätteimponerad av! Själv lyckades jag inte ens komma ut på en promenad efter jobbet idag, trots att det är 17oC ute... Hamnade i soffan med en kopp kaffe istället.

Men imorgon blir det golf igen! Mycket lättare med motivationen när jag får transportera en liten vit boll framför mig.

Instämmer å de starkaste angående den lilla vita bollen, även om det nu för tiden blir klent med den varan (men känner att det måste bli ändring på torpet), brukade gilla att köra bärbag så får man lite extra träning.

• Like 1

Nej, nej ,nej!!!

Jag är en helt vanlig hyfsat lat kärring, så jag har kört heeelt fel syftningsfel. Det är HIIT som jag kan fixa 4 dagar i veckan. Arne Tammer sa ge mej en kvart om dan.. Jag ger HIIT 10 minuter 4 dar i veckan

• Like 2

Nej, nej ,nej!!!

Jag är en helt vanlig hyfsat lat kärring, så jag har kört heeelt fel syftningsfel. Det är HIIT som jag kan fixa 4 dagar i veckan. Arne Tammer sa ge mej en kvart om dan.. Jag ger HIIT 10 minuter 4 dar i veckan

HIT vad är det förkortning av? Nyfiken 

Instämmer å de starkaste angående den lilla vita bollen, även om det nu för tiden blir klent med den varan (men känner att det måste bli ändring på torpet), brukade gilla att köra bärbag så får man lite extra träning.

Gillar också bärbag eftersom man kan gå obehindrat åt alla håll. Och så känner man sig lite "sportigare". Orkar dock bara bära nio hål än så länge för ryggen. Hoppas på att orka 18 framme i sommar.

• Like 1

HIT är väl också nåt man måste vara muskelknutte för att fixa. Jag googlade på HIIT high intensiv interval training. (det var två I) och där std att man skulle köra skiten ur sej på träningscykel eller nåt i 30 sekunder, sen vila en stund och sen köra intensivt igen och varva 4 gånger. Jag, som alltid har vintertermostaten på, avskyr att svettas men 30 sekunder gånger 4 kan jag stå ut med.

Det skulle vara minst lika effektivt med sånt som ett löppass, och såna har jag inte tid med... Och inte ork heller. Jaja vi får se

• Like 1

HIT = high intensity training

Ja, kanske man skulle testa på. Men då måste man ju träna upp någon slags grundstyrka först... Jag brukar få grym träningsvärk bara jag tänker på benböj.

Från början stod det ofta HIIT= high intensity intervall training

Undrar om det är samma sak? Kanske det dom gjort om förkortningen för att det skall stämma med talspråk?

HIT är väl också nåt man måste vara muskelknutte för att fixa. Jag googlade på HIIT high intensiv interval training. (det var två I) och där std att man skulle köra skiten ur sej på träningscykel eller nåt i 30 sekunder, sen vila en stund och sen köra intensivt igen och varva 4 gånger. Jag, som alltid har vintertermostaten på, avskyr att svettas men 30 sekunder gånger 4 kan jag stå ut med.

Det skulle vara minst lika effektivt med sånt som ett löppass, och såna har jag inte tid med... Och inte ork heller. Jaja vi får se

Muskelknutte behöver man inte ha men det kanske inte är riskfritt. Man pressar ju hjärtat och kanske kan gamla avlagringar i blodkärlen lossna. Jag vet alltså inte men det skulle vara intressant att veta om man behöver göra någon läkarundersökning först om man inte är så van att träna högintensivt eller om man haft problem med högt blodtryck eller annat som är kopplat till hjärt- och kärlhälsa.

Man kanske skall börja med mildare pass innan man kör fullt ös om man inte brukar köra på hög puls.

Det var det här jag tittade på

http://traningslara.se/tidseffektiv-konditionstraning-samma-effekt-pa-kortare-tid/

Idag var sängen skön... Att kliva upp och plåga kroppen mera kändes snudd på omöjligt, meeen vi hade ju bestämt oss för att kliva ur bekvämlighetszonen, Me & Myself, så vi började med att leta reda på mina gamla MBT-skor.

På den tiden jag hade bara en halvtimme till jobbet tog jag alltid en halvtimmes powerwalk före frukost. På den tiden var det aldrig svårt att ta sej ur sängen för jag var ju vrålhungrig på morgonen, så det var att hoppa i kläderna så fort jag slog upp ögonen och ge sej ut.

Idag, i det underbara vårvädret tog jag en morgonpromenad på en halvtimme för att mjuka upp mej innan HIIT-passet. Så nu är dagens träning gjord redan:-)

• Like 4

Man kanske skall börja med mildare pass innan man kör fullt ös om man inte brukar köra på hög puls.

Det gör sej själv eftersom fullt ös för mej knappast är ens inärheten av fullt ös för nån som är tränad. Idag orkade jag inte ens 30 sekunder... Men som sagt, den bästa träningen är den som blir av, så nånstans ska man ju börja

• Like 3

Aha, jag trodde du körde styrketräning på det sättet (Tabata-intervaller, eller vad det heter). Körde också intervaller, fast på löpbandet, i vintras, men blev förkyld och kom helt bort från allt vad träning heter. Det är lite ångestfyllt innan, men man känner sig ganska tuff efteråt.

Nu får man börja om med lätt jogging... Sambon och jag har pratat lite löst om att springa Göteborgsvarvet nästa år, så det gäller att börja förbereda sig.

Igår var det tungt på yogan, var trött och stel med ömmande muskelfästen i hela kroppen. Men efteråt känns det alltid så skönt och idag är jag mycket smidigare och hqr mindre ont igen, som det ska vara :) Helt gudomligt väder så det blir en tur i skogen med hästarna (unghästen går som handhäst) och sen vill jag göra allt och inget ungefär. En promenad med hunden längs sjön blir det iaf!

• Like 4

Det gör sej själv eftersom fullt ös för mej knappast är ens inärheten av fullt ös för nån som är tränad. Idag orkade jag inte ens 30 sekunder... Men som sagt, den bästa träningen är den som blir av, så nånstans ska man ju börja

Ja fast orkar du bara i 30 sekunder så har du ju ändå pressat dig själv. Jag tror att det är bra att köra lite längre och lugnare i början och öka när man fått en grund. Kör du på lägsta belastning eller vad?

Nu när det är sommar kan man ju skaffa sig en grund genom att cykla utomhus.

Fantastiskt väder även om sängen var himla skön i morse. Kom i väg till slut och har nu även trampat runt i den större skogen, trodde jag skulle fler människor men var nog ute när de flesta äter sen lunch. Ja den där ruinen var det värre med, såg en rejäl glänta and thats all, kollade upp det när jag kom hem och mycket riktigt ingenting återstår men det var lite kul att ha som mål. Mycket frisk luft och sol, 2,5 tim + ett par vattenpauser. :D

• Like 3

Fantastiskt väder även om sängen var himla skön i morse. Kom i väg till slut och har nu även trampat runt i den större skogen, trodde jag skulle fler människor men var nog ute när de flesta äter sen lunch. Ja den där ruinen var det värre med, såg en rejäl glänta and thats all, kollade upp det när jag kom hem och mycket riktigt ingenting återstår men det var lite kul att ha som mål. Mycket frisk luft och sol, 2,5 tim + ett par vattenpauser. :D

Alltid kul att utforska nya skogar :) Lämningar är kul att titta efter, även om det inte alltid syns så tydligt. För oss här i Sverige finns Fornsök på riksantikvarieämbetets hemsida man kan kolla efter diverse lämningar, så finns Skogens Pärlor på Skogsstyrelsens sida där man kan se både fornlämningar, nyckelbiotoper och reservat utmärkta. Vet inte om det finns något liknande i UK? Forestry commission kanske har något.

• Like 2

Var lite segt i morse, blev promenad vid sjön som tänkt igår och trädgårdspyssel. 

Idag blev det lite längre ridtur i fantastiskt vårväder, red milrundan på pigg häst :) Kom hem så tog maken och jag hunden och gick en 7 km runda och nu känner jag att vila resten av dan är helt ok ;) Fick lite fart på aptiten efter promenaden och var hungrig för första gången över en vecka, klart positivt i det här fallet. 

Hunden ligger i soffan och snarkar, han försökte hålla ordning på hjortarna i hägnet, vägen går bredvid det en km men hjortarna var inte så imponerade av honom så han kunde studsa runt och voffa bäst han ville där på andra sidan staketet. Väldigt vackert när det kommer hjord på 60-70 djur travande. 

• Like 3

Hoppas det är okej att man hänger på denna underbara tråd?

Passar verkligen in i beskrivningen...förra året fick var det en planerad handoperation som satte käppar i hjulet för annan träning än promenader. Kom igång med indoor walking och spinning på senhösten och tränade mig sakta upp till hyfsad kondition.

I december fick jag armen i kläm mellan en dörr och en patient, jobbade vidare men fick mer och mer ont och domnade. Sökte läkare och det visade sig att jag hade en muskelruptur i armen och en nerv i kläm.

Har nu rehabiliterat mig med massage, akupunktur, laser, stötvåg och tillslut sjukgymnastik speciellt anpassad för att bygga upp musklerna runt skadan. Nu har jag börjat jobba på halvtid och hoppas att kroppen pallar för det :-)

• Like 4

Vad härligt med alla rultiga kärringar, må de styra världen!

Bara golf här ännu så länge. Man vill ju inte göra så mycket annat när vädret är så underbart. Lördag 12 hål med bärbag och igår 9.

Hade lagt stegräknaren i fickan och det är skrämmande hur få steg det blir en vanlig dag på jobbet! Knappt 3000 igår. Efter golfen kom jag precis upp i 10000.

• Like 6

Ska ta å damma av min stegräknare...de senaste dagarna på jobbet lär det ha blivit en hel del steg. Glad att jag har ett rörligt jobb :)

Förra veckan äntrade jag min skogsslinga igen...lite snö/is kvar men med broddar så gick det fint. Kändes i kroppen att det tar lite mer att gå i kuperad skogsterräng. Bra det! Finns några uppförsbackar som fullkomligt suger b***e. :blink:

Men underbart med solen i ögonen, blåsippor ute i backarna står och tussilagon som lyser upp här och där. Snart är det vitsippor för att sedan efterträdas av doftande liljekonvaljer...Oh yes! Underbar tid som går oss till mötes.

Dags att svida om...å så en god bok i ena örat (det andra måste jag lyssna på fåglarna med) "Sankta Psyko" av Johan Theorin. B)

• Like 4

Efter tät morgondimma letade solen sig fram och det blev en 2 timmars promenad, förutom ovanligt många ekorrar, de vanliga tackorna med lamm och ett antal irrande fasaner var dagens överraskning att bluebells (en sorts vild hyacinth, blåklocka kallas i regel harebell) börjat blomma och inom ett par veckor kommer skogen ha en blå matta, underbart. Redan nu blommar vitsippor (wood anemones) men bara i sk gammal skog.

• Like 6

Jag bestämde mig för att ta mina promenader ett steg längre och ökade från ca 30 minuter till en timma. Skön musik i öronen och rask takt här ute på bygden. Jag fick ont i benen men gav mig naturligtvis inte utan promenerade varje dag. Fick ge mig och har vilat några dagar. Så idag så laddade jag ner en app i telefonen som verkade kul. Den heter runkeeper och när jag gått mina första fem minuter så berättade appen hur långt jag gått och hur lång tid det tar för mig att komma 1 km. Ja då vart det kört så jag var ju bara tvungen att slå den tiden de nästkommande 5 minuterna. Så var 5:e minut i 57 minuter slog jag de senaste 5 minuternas tid,hehehehehehhe. Så jag vart totalt slut efteråt och nu har jag fått feber och ont i benen. Fniss. Jag är inte bara en rultig käring, jag är en gammal hund som det är omöjligt att lära sitta :)

Jag älskar att tävla och får jag en chans så är det som att trycka på en knapp. 

Finns det nåt bot för sånt måntro? Hoppas inte, det var så jäkla kul även om jag är kass nu.

Tack Stoscha för din härliga tråd, den gav mig precis den där rätta gnistan :)

• Like 5

Jag bestämde mig för att ta mina promenader ett steg längre och ökade från ca 30 minuter till en timma. Skön musik i öronen och rask takt här ute på bygden. Jag fick ont i benen men gav mig naturligtvis inte utan promenerade varje dag. Fick ge mig och har vilat några dagar. Så idag så laddade jag ner en app i telefonen som verkade kul. Den heter runkeeper och när jag gått mina första fem minuter så berättade appen hur långt jag gått och hur lång tid det tar för mig att komma 1 km. Ja då vart det kört så jag var ju bara tvungen att slå den tiden de nästkommande 5 minuterna. Så var 5:e minut i 57 minuter slog jag de senaste 5 minuternas tid,hehehehehehhe. Så jag vart totalt slut efteråt och nu har jag fått feber och ont i benen. Fniss. Jag är inte bara en rultig käring, jag är en gammal hund som det är omöjligt att lära sitta :)

Jag älskar att tävla och får jag en chans så är det som att trycka på en knapp. 

Finns det nåt bot för sånt måntro? Hoppas inte, det var så jäkla kul även om jag är kass nu.

Tack Stoscha för din härliga tråd, den gav mig precis den där rätta gnistan :)

Dä ä te å vare stönig  ;)

värmländska i förskirring  ^_^

• Like 1

Ja visst får man fram lite "jävlar anamma" utav de där Apparna. Jag kör (som jag skrivit tidigare) Runtastic Pro. När jag påbörjar min aktivitet så läggs det ut på Facebook samt Runtastics sida...Å när någon trycker på "gilla"...Så Hurrar det i mina öron...eller tjoar "Go go go"...Haha...jag tycker det är lite kuligt....Får en att le...ibland är det ett jäkla liv i öronen. :lol: Och så får jag veta hur långt jag gått oh vilken fart jag har. Jag började i maj i fjol och har nu gått ganska precis 50 mil! Tycker att det är rätt bra ja...:)

Keep it up!

• Like 6

Jag kör endomondo för mina rundor till fots och till häst. Riktigt kul :) ävenom jag inte har på några ljud eller annat när jag är ute. Registrerar höjdskillnader på rundorna också, intressant eftersom vi bor på en sluttning, blir över 140 m stigning på en av de vanliga rundorna.

Igår blev det ridning och hundpromenad på 4,5 km tillsammans med föräldrarna och deras hund. Min hane och deras tik är rörande förälskade i varandra och det är fullt ös medvetslös som gäller ihop, särskilt när de inte setts på ett tag. Gick längs med sjön så min badtokige hund fick ett snabbt dopp också. Fågelsång, tranorna har hittat tillbaka och gässen likaså. :)

• Like 4

Att förhandla med en aktiv Latmask är lika jobbigt som att mota ett sockertroll.

Idag var det tungt och Latmasken föreslog att det räckte gott med 2 set, eller kanske till och med 1, och inte behövde jag ta i så många repetitioner som förra gången? Den lurifaxen fick mej till och med att må illa bara av synen på crosstrainern innan jag ens hade börjat med min HIIT.

Men kan man piska sockertroll så kan man kicka Latmasken i baken också. Jag var envisare än den idag, men det var INTE roligt att träna och hade jag inte haft förmånen att göra det på arbetstid så hade jag kanske till och med låtit Latmasken vinna och stannat kvar i sängen en timme till... det var lockande.

Men nu är det genomfört enligt schemat, och eftersom jag är nere och pussar på barnbarn nästa vecka så det inte blir nån träning på vanlig tid nästa vecka har maken och jag kommit överens om att vi börjar min semester på måndag med ett träningspass och sedan ligger vi och glötar oss i bubbelpoolen innan vi äter gemensam lunch. Tur att jag tagit ett eftermiddagsflyg :)

• Like 6

Jag har äntligen fått tummen ur och bokat en gymintroduktion. Jag kan inte skylla på att gymmet är för långt bort; det är promenadavstånd. Men hittills har jag skyllt på "ja just det, jag måste ju komma ihåg att ringa; var har jag lagt visitkortet med telefonnumret...?" Aktiv Latmask? Jaa..

• Like 4

Riktigt vaken Latmask. Låg i över en timme i morse och förhandlade med den om min morgonpromenad. Sa till på skarpen att det blir ingen frukost förrän den är gjord så till slut pallrade jag mej upp. Men det blev bara halv promenad idag för jag hittade vår bortsprungna kisse på vägen och när jag utfodrat honom iddes jag inte gå ut igen. Jag gjorde HIIT också men iddes inte 4 set, så det blev bara 3. Undrar vad det är för "snuva" jag fått som ger Latmasken så fria tyglar?

• Like 2