AnnCa Posted February 27, 2014 Share Posted February 27, 2014 Jag har börjat se ett samband med kosten och mina många förkylningar. Varje gång jag trillat dit och ätit mycket socker och kolhydrater (oftast under en helg) så får jag ont i halsen en eller ett par dagar senare. Det känns ungefär som att det är en förkylning på gång. Om jag är strikt och undviker socker/kolhydrater ett tag så ger det med sig. Tidigare, innan jag började intressera mig för LCHF, hade jag en förkylning minst en gång i månaden. Jag trodde att jag hade känsliga luftvägar. Sedan jag testat LCHF så har jag märkt att det är när jag "fuskar" som symptomen kommer. Är det någon som känner igen sig i detta? Kan det verkligen vara så? /Ann-Catrin 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Malin303 Posted February 27, 2014 Share Posted February 27, 2014 Jag är inte säker på att det har ett samband, men sedan jag började med LCHF för 2,5 år sedan har jag sluppit de där retliga småförkylningarna. Däremot har jag åkt på några rejäla infektioner, alla efter långvarit slarv Det har varit sommarsemestrar och långa jullov då det har blivit mycket pasta och mackor, pilsner och godis.. Alltså allehanda skit som jag i vanliga fall inte tar i med tång. Nu har jag precis blivit frisk efter infektion nummer tre efter jullovet, nu ska det väl fan räcka?! Jag tror att det finns ett samband, men kanske jag hade blivit sjuk ändå? Det är ju vabruari och dagisbarn är giftigare än kobror 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dufva Posted February 27, 2014 Share Posted February 27, 2014 Alla mina förkylningar de senaste 10 åren har kommit efter kolhydrats-slarv så nog är sambandet starkt I snitt en gång om året tycks jag åka på nånting men förloppet är alltid milt nu för tiden Behöver aldrig sjukskriva mig och för det mesta missar jag inte ens nåt träniningspass heller eftersom infektionen brukar passera snabbt och smärtfritt 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lillamy Posted February 27, 2014 Share Posted February 27, 2014 Jag får värk i kroppen så fort jag slarvar, det brukar komma en till två dagar efter slarvandet och försvinner ca efter en vecka jag återgått till lchf. Värst är mjöl och socker har jag märkt. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Naturist Posted February 27, 2014 Share Posted February 27, 2014 Jag motar Olle i grind. Så fort jag känner minsta lilla symptom, så tar jag 10 000 IE av D3 och lika sanslös dos av C-vitamin. Det har funkat bra, sen november-2012 inte en sjukdag sen dess. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AnnCa Posted February 28, 2014 Author Share Posted February 28, 2014 Intressant att ni har liknande erfarenheter!! Tack för att ni delade med er! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts