Magnolia

Magnolias dagbok

Recommended Posts

Hej och välkommen. Du har hamnat på precis rätt ställe för att få pepp och råd om det går trögt och för att dela erfarenheter.

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej och välkommen. Du har hamnat på precis rätt ställe för att få pepp och råd om det går trögt och för att dela erfarenheter.

Tack så mycket!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vad trevligt! Som nybörjare själv kommer det bli intressant och inspirerande att följa er LCHF-färd. Dela gärna med dig av era måltider. Andra LCHF-följares dagliga maträtter finner jag vara suveräna idékällor, då det finns så otroligt mycket god och varierad kost att tillaga.

Lycka till så länge och må ni bägge ha allt ni behöver för att lyckas!

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vad trevligt! Som nybörjare själv kommer det bli intressant och inspirerande att följa er LCHF-färd. Dela gärna med dig av era måltider. Andra LCHF-följares dagliga maträtter finner jag vara suveräna idékällor, då det finns så otroligt mycket god och varierad kost att tillaga.

Lycka till så länge och må ni bägge ha allt ni behöver för att lyckas!

Hej! lycka till själv! Mvh Magnolia

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja, Välkommen Magnolia!

Här får man verkligen det stöd man behöver och efterfrågar. Här finns inga "dumma" frågor. Alla verkar ha så fint tålamod med oss nykomlingar.

Här trivs jag både med kosten och alla bra tips, råd och svar som jag fått.  :P

Lycka till! 

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack alla!

för era uppmuntrande och stöttande ord. För att avsluta 4 proteindagar har jag satt i mig 800gr handskalade räkor som jag blandade med klippt dill och slog en vinegrett på det, FANTASTISKT gott! och nu till efterrätt blir det brieost och ett glas vitt vin :) Mvh Magnolia

Ja och trevlig helg alla! :D

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack alla!

för era uppmuntrande och stöttande ord. För att avsluta 4 proteindagar har jag satt i mig 800gr handskalade räkor som jag blandade med klippt dill och slog en vinegrett på det, FANTASTISKT gott! och nu till efterrätt blir det brieost och ett glas vitt vin :) Mvh Magnolia

Ja och trevlig helg alla! :D

Vi älskar räkor men jag har haft svårt att få tillräckligt med fett till. För några veckor sedan snubblade jag över Kavlis ekologiska majonnäs. Jag har aldrig varit överförtjust i majjo men denna kan jag äta skedvis... En burk majjo har tidigare kunnat räcka ett halvår, nu är vi inne på andra inom en månad
  • Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vi älskar räkor men jag har haft svårt att få tillräckligt med fett till. För några veckor sedan snubblade jag över Kavlis ekologiska majonnäs. Jag har aldrig varit överförtjust i majjo men denna kan jag äta skedvis... En burk majjo har tidigare kunnat räcka ett halvår, nu är vi inne på andra inom en månad

Men då måste jag berätta att jag testade att göra egen majonäs och det är förvånande lätt med stavmixer, jag mixade 1 ägg, 1msk vitvinsvinäger, 1tsk dijonsenap och hälde långsamt i 2 dl rapsolja  och det gick fort! tips är att använda en hög burk att mixa i och att hälla oljan i en liten kanna el så så att det är lättare att hälla lågsamt. Man kan inte spara den så länge men man slipper tillsatserna :Pps jag hade en hög cremefraishe burk att mixa i.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Egen gjord aioli är fett och gott till räkor.

Ja precis, om man gör receptet på majonäs men byter senap mot vitlök- blir det aioli :D

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har aldrig gillat majjo förut så därför har jag inte varit sugen på att göra nån, men nu när jag vet att det är gott ska jag kanske ge det en chans

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har aldrig gillat majjo förut så därför har jag inte varit sugen på att göra nån, men nu när jag vet att det är gott ska jag kanske ge det en chans

Ja det tycker jag du ska göra, och hemmegjord blir mycket godare och har rätt fetthalt, de i affären fuskar ofta och har mindre :ph34r:;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hejsan!

Nu tror jag att jag har lite koll på hur jag ska skriva nya inlägg :rolleyes: var ute och åt på Italiensk restaurang igår, det gick jättebra med maten, det blev blåmusslor med vitlök och tomat till förätt, vitlöksbrödet som serverades till gav jag bort till en kompis, sen åt jag pepparrullad oxfile med grönpepparsås och bad om att få grönsaker i stället för potatisgratäng, och det var inga problem, det blev dock en del rödvin som kanske sabbar för viktnedgången, men det är bara att ta nya tag!

Igår hade jag en ganska jobbig diskussion om kost med en vän, hon har fettskräck och räknar kalorier, det blev ganska tröttsamt! Ni vet säkert hur det är eller hur?

Det är också tröttsamt att en annan vän fått direktiv av en dietist att äta måltidsersättningar (nutrlilett) för att gå ner i vikt, jag är en stark motståndare till måltidersättningar! :angry: och det är så tråkit att det finns så mycket oseriösa personer som ger råd till överviktiga där ute :(

Man jag är jätteglad att jag har er likasinnade att prata med, det är något jag saknat! :D trevlig söndag!

Mvh Magnolia

• Gilla 6

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tisdag.

Jag känner mig jättetrött! jag tror jag tagit vatten över huvud nu med att plugga halvtid, arbeta halvtid, sitta i valberedning (i min bostadsförening) och LCHF,

det är av olika anledningar viktigt att jag går ner i vikt nu, men jag tror inte det är bra för min vikt nedgång att jag känner sådan stress och jag försöker förtvivlat hitta sätt att minska stressen, det kommer att bli bättre iaf över sommarn då jag har uppehåll från skola och jag ska gå ur valberedning.

Men det här med stress är något jag måste vara vaksam på, då jag är duktig på att ta på mig för mycket saker, det psykiska är också en stor del av hälsan.

Jag hoppas ni inte tror jag tycker det är jobbigt med LCHF, tvärtom! jag tycker det är roligt att hitta på nya recept och är mycket road av att laga mat, jag letar inspiration överallt, det bidrar också till min sambo får varierad kost och till hans viktnedgång ;) Jag har dock blivit något förvirrad vad man äta och inte äta i strikt LCHF, en del av förvirringen har expressens  -allt om LCHF bilaga skapat på en del recept har det stått för strikt LCHF ta bort lök och tomaterna eller ta bort blomkål?

det har gjort att jag börjat leta efter näringsinnehåll på nätet på dessa grönsaker och visst lök innehåller mycket mer socker än vad jag visste ( lika mycket som ett äpple enligt tidningen äkta mat) men jag har trott att jag kan använda dessa grönsaker i strikt LCHF matlagning, och nu måste jag tydligen tänka om, eller? Vad säger ni erfarna människor här på forumet, kan jag äta lök? tomat? Blomkål? och gå ner i vikt?

Expressens- allt om LCHF skriver protein, fett och kolhydratinnehåll på en del recept, men det retar mig att det inte står på alla! och ja ja vi kan ju tänka själva, men vore en bra hjälp för en förvirrad människa som jag.

Egentligen kanske jag inte ska äta så mycket grönsaker nu för bästa vikt nedgång, men jag vill att vitaminnivån ska vara bra då jag ska gå till husläkaren på torsdag och hon vill kanske att jag lämnar blodprover, jag är nervös hur ska läkaren ställa sig till LCHF? jag ska dra ut ett informationsblad att ta med, om läkaren är kritisk, kan jag då motivera på ett bra sätt att LCHF är det bästa? ibland känner man sig väldigt liten när man sitter hos läkaren och självkänslan kanske inte är på topp när man är tjock :(  Magnolia

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du ser väl till att du får i dej salt och vatten? Brist kan också ge trötthet och dimhjärna.

Tidningarna ska du nog ta med en nypa salt. Det är långt ifrån alla som vet vad de skriver. Jag tycker man måste veta vad man håller på med för att köra deras recept.

Det är ju så här att du behöver inte sila mygg och svälja kameler. Som vanlig lite rultig person behöver du inte köra fakir (GI-noll, kolhydratsfritt), och lök är ju en sån fantastisk krydda så visst kan man äta den. Visst, den blir söt när den är stekt, precis som kokta morötter, och vissa kolhydratskänsliga tål inte tomater eller paprika... men det är ju inte precis som om du levde av bara det?

Igår gjorde jag en gammal favorit med stora lökbitar, salt och lite soja och en rejäl smörklick och in i micron tills löken är mjuk. Det finns nåt som heter "Skaldemansratio" som säger att man kan till viss del "oskadliggöra" kolhydrater tillsammans med tillräckligt med fett. Inte precis så att man kan köra mackor med centimeterlager med smör, men rätt kolisar i lagom mängd så...

Blomkål, kål och broccoli är ju stapelföda bland de flesta hos oss i forumet.

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du ser väl till att du får i dej salt och vatten? Brist kan också ge trötthet och dimhjärna.

Tidningarna ska du nog ta med en nypa salt. Det är långt ifrån alla som vet vad de skriver. Jag tycker man måste veta vad man håller på med för att köra deras recept.

Det är ju så här att du behöver inte sila mygg och svälja kameler. Som vanlig lite rultig person behöver du inte köra fakir (GI-noll, kolhydratsfritt), och lök är ju en sån fantastisk krydda så visst kan man äta den. Visst, den blir söt när den är stekt, precis som kokta morötter, och vissa kolhydratskänsliga tål inte tomater eller paprika... men det är ju inte precis som om du levde av bara det?

Igår gjorde jag en gammal favorit med stora lökbitar, salt och lite soja och en rejäl smörklick och in i micron tills löken är mjuk. Det finns nåt som heter "Skaldemansratio" som säger att man kan till viss del "oskadliggöra" kolhydrater tillsammans med tillräckligt med fett. Inte precis så att man kan köra mackor med centimeterlager med smör, men rätt kolisar i lagom mängd så...

Blomkål, kål och broccoli är ju stapelföda bland de flesta hos oss i forumet.

Tack Stoscha!

ja jag förstår att jag ska ta tidningarna med en nypa salt  och stoppa saltet i magen i stället :D

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Och tack för receptet på lök Stoscha, det lät gott! jag älskar lök!

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Och tack för receptet på lök Stoscha, det lät gott! jag älskar lök!

Lustigt nog är det nåt som min man lärt mej. Han brukar annars behöva kokbok för att inte bränna vid tevattnet. Fast hans ursprungsrecept innehöll både smör och socker (ryyys), så det ändrade jag snabbt redan innan vi bytte kost

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Onsdag. Imorgon ska jag till läkaren, det får gå som det går, jag är nyfiken på hur blodtrycket ligger, men det sänks nog inte så snabbt, jag har ju inte hållt på med detta så länge än, är ofantligt trött och har huvudvärk, har provat att dricka tesked salt men är osäker om det hjälper, idag kanske jag inte drack ordentligt, men det verkar inte göra någon skillnad på huvudvärken.

Någon som har tips?

Magnolia

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är söndag morgon, var på tjejmiddag igår och det gick jättebra med maten, jag såg till att äta hemma innan och åt det jag kunde hos min kompis (kycklingspett, sallad och sås), och blev förvånad hur lätt det var att tacka nej till äppelpajen! :D

Min husläkare verkade tycka att LCHF var ok i alla fall, hon sa inte så mycket, jag frågade om hon visste vad det innebar? och hon sa ja.

Det positiva är att jag tycker inte att det känns som jag håller på med en diet, när man är så här mätt och nöjd hela tiden, och min huvudvärk verkar ha försvunnit nu :rolleyes:

Jag och min sambo följer med på LCHF kryssningen, så kanske ses vi där? det ska bli jätteroligt!

Den här veckan ska jag äta en mer strikt protein och fettvecka, så blir det lite mer fart på vikten. :D

Magnolia

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Dagens meny är- Frukost 1 Ägg med fettkaffe, Lunch- torsk med gräddsås, middag blir grillad kyckling med antingen gräddsås eller smör? min sambo äter grönsaker till maten, men jag har märkt att jag går ner så mycket när jag tar bort grönsaker några dagar, men jag gör det högst 1v någon gång ibland. vi får se hur viktnedgången går denna gång. :D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag skriver tydligen för mig själv här :D  men det gör inget, det är ju en dagbok så det är skönt att skriva av sig även om ingen läser det. har börjat dagen med fettkaffe och ett kokt ägg, ska snart väga mig för att få lte koll på hur denna proteinvecka går, känns lite rebelliskt att ha proteinvecka nu efter senaste nyheterna om ökad cancerrisk av att äta kött  ;)  men jag tror inte på det! och förresten äter jag inte mycket kött, min sambo äter endast fisk och fågel, så jag äter bara kött nät jag är ensam och jag älskar kött!

Sen blir det nog stekt ägg och bacon till lunch och grillad kyckling med currysmör till middag.

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du är inte ensam, du ser väl att du har 510 visningar?

Jag älskar också kött, och vi äter det nästan varje dag. Min gubbe nästan matvägrar (eller i alla fall klagar väldigt mycket) om jag lagar till fisk, så det får jag göra för min egen del.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Heeeej Stoscha!

Nej det har jag tydligen missat. :rolleyes: Här är det tvärtom, min sambo har tidigare varit vegetarian men äter nu fisk och fågel, så kött får jag äta själv, har du provat att laga till Kalkon till din gubbe, vad tycker han om det? ska du med på kryssningen?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Heeeej Stoscha!

Nej det har jag tydligen missat. :rolleyes: Här är det tvärtom, min sambo har tidigare varit vegetarian men äter nu fisk och fågel, så kött får jag äta själv, har du provat att laga till Kalkon till din gubbe, vad tycker han om det? ska du med på kryssningen?

Nej vi kommer inte med på kryssningen. Jag åker till Belgien och hälsar på min dotter och barnbarnet i stället i april. Men jag är tvärsäker på att ni kommer att ha jättekul. Det är ju så härligt gäng här... Har inte provat kalkon... han är skeptisk till kyckling också, men kalkon är ju mörkare. Ska kanske prova

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nej vi kommer inte med på kryssningen. Jag åker till Belgien och hälsar på min dotter och barnbarnet i stället i april. Men jag är tvärsäker på att ni kommer att ha jättekul. Det är ju så härligt gäng här... Har inte provat kalkon... han är skeptisk till kyckling också, men kalkon är ju mörkare. Ska kanske prova

ok, hoppas ni får en jättebra resa till Belgien, ja kalkon är en lite köttigare fågel, även anka! Om du bor i Stockholm kan jag rekommendera Ingelsta kalkon, de finns i söderhallarna och säkert på andra ställen med, de säljer alla möjliga former av kalkon, vi har handlat burgare och korv där när vi ska grilla. 

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Idag blev menyn-

Frukost- fettkaffe, 1 kokt ägg

Mellis, turkisk yougurt med kanel

Lunch grillad kyckling

Torsk med gräddsås och persija

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Torsdag 13/3 Min kropp skriker efter grönsaker, eller det kanske är min hjärna som undrar vad jag håller på med :rolleyes:, men hur som helst de får hålla i sig tills på lördag har jag bestämt, då har jag bara ätit fett och protein i 6 dagar.

Idag har jag börjat dagen med fettkaffe och ägg som vanligt och ska äta bacon med ägg till lunch, sedan får vi se vad det blir till middag.

Just nu har jag satt igång med det stora företaget att rensa vårt skafferi! :wacko: Vad med "Skit" man samlar på sig (ursäkta språket), det jag nu plockar ut och slänger visar precis hur våran kosthållning sett ut, men jag vågar inte slänga min sambos honung! ;) jag har tidigare älskat att baka och har samlat på mig mycket bakingredienser, men nu hivas det! samtidigt som det känns fel och miljöfientligt att slänga en massa mat, är denna rensning både nödvändig och väldigt befriande! :D och det positiva är att vi nu inte behöver slänga mat i framtiden, för jag anser mig bra på att planera inhandling och våran mat bra, vi äter det som måste ätas upp innan dåligt. men det kan bli lite knepigt när min sambo glömmer att titta i kylen och handlar dubbelt det som jag redan handlat :rolleyes:

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo vi gjorde flera storrensningar också i början. Som tur var hade vi en son som studerade, så han var bara glad över pastalådor och bönburkar

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Började äta grönsaker igen i lördags, GOTT! Och det verkar som min kropp har vant sig vid strikt LCHF nu, har inte luddigt huvud, trötthet och huvudvärk längre, fick svar blodprov i veckan och det såg bra ut. ;)

Men mitt förbannade (ursäkta) sockersug sitter i, undrar om det kommer vara så resten av livet :angry: Jag försöker verkligen undvika allt socker, det enda jag unnat mig var 2 glas rödvin i fredags :wacko:

Jag satt på t-banan och råkade se en bild på sockerfria chokladgodisar på facebook som LCHF familjen lagt ut, så så fort jag kom hem var jag tvungen att vispa grädde med en msk kakao i, min sambo undrade nog vad det var med mig- klockan var nämligen ca 00.15, efter 4 skedar var jag jättemätt och min sambo fick resten, :huh: Idag har jag haft sockersug hela dagen och försöker bota med god mat, nu blir det grillad kyckling med champinjon-gräddsås och sallad. :D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Lugn lugn lugn... Det här har vi gått igenom alla sockergrisar. Varje gång du lyckas kämpa ner sockertrollet blir det lättare, men suget kommer säkert åter i alla fall. Men till slut så kommer ditt sug att vara mest "godkända grejor", fast även salta macadamia eller en god ost kan bli för mycket... Men den dagen, den sorgen. Nu ska du bekämpa sockerdraken och han är INTE oövervinnerlig

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Igår åt jag Turkisk yougurt med vispgrädde och lite vaniljpulver...Jäklars vad götta! Och mättande! Behövdes in så mycket innan jag blev mätt! Vaniljpulvret gör verkligen så det blir liiite sötaktig smak. Ska lyxa till det med några frysta hallon nästa gång eller lite kakao. Egentligen helt otroligt att jag äter sånt utan socker...jag behövde massor av socker förr om jag skulle äta fil.. :o

Sen hittade jag ett recept på "Ketobollar" LCHFingengörens blogg. DET ska jag oxå prova...men försöker låta bli att laga till för mkt av "godis".

Hoppas det går bra för dej! :)

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Fortfarande inget kvar på Gilla-Kvoten  :( Men jag gillar!  :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo stosha jag ska övervinna sockertrollet! ;) Och igår åt jag egen ostkaka med grädde och bär och det kanske var bären som starta.de lite sockersug Det känns bättre idag, och jag måste nog undvika allt sött en lång tid för att få bukt på det här. Idag bjöd jag min far på baconinlindad kyckling med kantarellsås och sallad med vinägrett, gott, gott! :D 

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Fortfarande inget kvar på Gilla-Kvoten  :( Men jag gillar!  :)

Vad menar du Kajsa?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Pust! :wacko: Idag har jag suttit med skolarbete hela dagen, började dagen med fettkaffe och ägg som vanligt, lunch- rester från igår, kyckling m bacon och kantarellgräddsås. Till middag blev det kyckling igen med smörstekt paprika och broccoli med chili, blev gott faktiskt! :D

Jag har även gjort ketobollar, sök på nätet, de blev jättegoda. ;)

Jag håller på att läsa en bok av Gunnila Blomberg- vad vi ska äta och varför. Den verkar vara jättebra och beskriver Weston A Price forskning och vad naturfolken åt och vad vi ska äta- allltså LCHF :D Har någon förresten någon erfarenhet av fermenterad torskleverolja?

Magnolia

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Inte på topp idag, trött och hängig, bara att kämpa på antar jag :(  ska fixa middag snart, det blir torsk i ugn med grädde och persilja och broccoli till det. men efter denna helg måste jag minska på mjölkprodukterna! sen blir det sänggång tidigt ikväll, imorgon blir det trädgårdsmässa och jag ska frossa i pelargoner! :D

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja pelargoner blev det! fler än vad jag behövde förstås! :D  jag kan aldrig lägga band på mig själv på trädgårdsmässan. Men jag kunde lägga band på mig själv när det gällde kosten iaf, jag åt bacon och ägg på morgonen och gick på mässan hela dagen,och åt babybellost till kaffet (det fanns inget jag kunde äta i restaurangen på mässan)  och fick middag ca18! Det hade aldrig fungerat med gamla kosten, jag hade blivit mycket trött och grinig på eftermiddagen,jag blev helt klart imponerad!

Min syster åt en macka till kaffet och tog bort osten och skrapade bort smöret, och blev mycket tröttare än jag! ;)

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja pelargoner blev det! fler än vad jag behövde förstås! :D  

Ja...det börjar bli dags att handla pelargoner...det är ett riktigt vårtecken! :)

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja...det börjar bli dags att handla pelargoner...det är ett riktigt vårtecken! :)

Ja det är det, jag får bara problem med att få plats med alla plantor och frösådder i fönstren :rolleyes:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Idag blev det en dag på Sofia högskola, jag pluggar på halvtid (silviasyster), jag tog inte med mig lunch, tänkte att det löser sig alltid ;) Sabis restaurangen på skolan har bra mat och ett bra salladsbord, men i dag var inte utbudet så bra- panerad fisk, ärtsoppa m pannkaka. Så det blev en sallad med rökt lax och ägg, till det tog jag vitkålssallad och oliver. Sallad och sallad :rolleyes:  men det var helt ok, det blev mer riktig mat till middag- grillad kyckling m kantarellsås och grönsaksfräs m sparris, lök och paprika.

Hoppas skolmaten är bättre imorgon :)

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har gått upp lite igen :( och inser att jag måste bli striktare! mindre portioner och mer fett, samt mindre protein! Jag blev lite inspirerad av vad Margareta skrev i tidningen-LCHF Magasinet, att hon äter 1g protein per kg normal kroppsvikt och dygn, jag som är en yngre ålder kanske kan äta lite mer, för jag tror jag ätit för stora mängder protein så jag ska prova att minska :rolleyes:

Och jag ska försöka öka fettet! Vi får se hur det går!

Idag känner jag mig som en riktig hushållerska, har stekt en anka i ugnen och frostat av frysen på morgonen och nu kokar jag buljong på ankresterna, känner mig duktig! :D

Nu ska det bli skönt att duscha!

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jaha, jag börjar om igen! efter en tuff period ramlade jag ner i sockerträsket igen och nu ska jag försöka vända den onda cirkeln igen :angry: så lie kolhydrater som möjligt, mindre mängd mat samt protein och mer fett.

Vad tror ni om det?

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vi har trillat av hästen av och till allihop, men det är bara upp igen så fort som möjligt.

Ju längre du lyckas piska sockertrollet till underkastelse desto färre gånger kommer dikeskörningarna och desto lättare blir det varje gång, men ett sockermonster dör aldrig, det bara vilar sej tills nästa period.

En bra strategi är att ha "LCHF:igt" godis att ta till när det blir för jäkligt. Alltså nåt som man kan unna sej som man verkligen inte äter till vardags och inte nödvändigtvis med söt smak. Söt smak kan också väcka sockertroll även om det inte innehåller socker.

Jag har små kuber med riktigt god parmesan och små bitar med riktigt stark ölkorv som min katastrofhjälp

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg