Magnolia

Magnolias dagbok

Recommended Posts

På banan igen när trollet slår till överäter jag fett och kött för det gillar inte mitt troll. Då går det över fortare och lättare att komma tillbaka från det än godis stå på dig lycka till

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja tack Stoscha och Margareta! jag ska se till att ha sådant hemma, men oftast slår sockersuget till när man är ute på stan el så. Som nu i tisdags fick jag ett glädjande besked att av läkare att jag är frisk, då gick jag och unnade mig smågodis och mådde sedan pyton- helt skruvat! Så jag måste verkligen ta ett snack med min karaktär :D

Idag är det kryssning, Tjooohoooo!

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

De har ju macadamianötter eller salta mandlar på Pressbyrån så du kan köpa en påse sånt i stället och handlar du "godis" på en riktig affär finns ju både ost och korv där. Mitt riktiga lyxgodis är rökt ost

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

De har ju macadamianötter eller salta mandlar på Pressbyrån så du kan köpa en påse sånt i stället och handlar du "godis" på en riktig affär finns ju både ost och korv där. Mitt riktiga lyxgodis är rökt ost

Jag vet men sockertrollet tänkte inte så då, men förhoppningsvis kommer hon på bättre tankar ;)

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag vet men sockertrollet tänkte inte så då, men förhoppningsvis kommer hon på bättre tankar ;)

Jag vet. Man vinner aldrig en diskussion med ett riktigt vaket sockertroll

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hemkommen från en mycket trevlig Lchf kryssning, men lite slitna var vi allt, det blev lite för sent och för mycket alkohol under kvällen, men många intressanta föreläsningar.och roligt att träffa folk!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

HJÄLP!

jag behöver er hjälp, jag behöver (utav skäl jag inte vill skriva om här) gå ner i vikt så snabbt det går! Alltså behöver jag komma in i maximal ketos för att förbränna så mycket som möjligt. Jag tror att mina problem är att jag äter för stora portioner och för lite fett. Min plan är att minska mina portioner, mindre protein, mer fett, så lite kolhydrater som möjligt.

Är det någon som vet hur mycket fett samt protein jag ska äta?

jag är 37 år 173 lång och väger 105 :(

Tacksam för era synpunkter, mvh Magnolia

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

HJÄLP!

jag behöver er hjälp, jag behöver (utav skäl jag inte vill skriva om här) gå ner i vikt så snabbt det går! Alltså behöver jag komma in i maximal ketos för att förbränna så mycket som möjligt. Jag tror att mina problem är att jag äter för stora portioner och för lite fett. Min plan är att minska mina portioner, mindre protein, mer fett, så lite kolhydrater som möjligt.

Är det någon som vet hur mycket fett samt protein jag ska äta?

jag är 37 år 173 lång och väger 105 :(

Tacksam för era synpunkter, mvh Magnolia

Max 100 gram protein resten fett...enklaste sättet att nå dit är dricka mycket fettkaffe (med ägg i) skulle jag tro...lycka till.  :)

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Max 100 gram protein resten fett...enklaste sättet att nå dit är dricka mycket fettkaffe (med ägg i) skulle jag tro...lycka till.  :)

Vet inte om jag skulle vilja blanda ägg i fettkaffet :P men jag äter gärna kokt ägg till fettkaffet, så gör jag varje morgon, ibland sparar jag ägget till senare på dagen ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har gjort en del förändringar i min kost, jag har minskat portionerna som automatiskt lett till att proteinmängden minskat, jag har ökat fettmängd rikligt och nu i en vecka har jag nästan nollat kolhydraterna.Jag försöker även dricka mycket vatten :wacko:

Och om jag får skryta lite har det gått väldigt bra, efter 4-5 dagar hade jag gått ner 2,5kg! Jag har inte vägt mig idag men det lutar nog åt 3kg ner. ;)

Vi har köpt en ny våg- Withings smart body analyzer, den är rolig och skickar uppgifterna till våra telefoner, den läser av vikten, BMI, kroppsfett, puls, luftkvaliteten i rummet, vädret idag :)

Men ja tycker det bästa är att den hejar på mig när jag gör rätt och motiverar mig att fortsätta :D Min sambo äter lite striktare nu för att jag gör det och han går också ner mycket.

Nu ska vi se hur det går för oss i påsk! :rolleyes: Men jag tror det ska gå bra, vi ska till "svärföräldrarna" och de är informerade. ;)

• Gilla 7

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har gjort en del förändringar i min kost, jag har minskat portionerna som automatiskt lett till att proteinmängden minskat, jag har ökat fettmängd rikligt och nu i en vecka har jag nästan nollat kolhydraterna.Jag försöker även dricka mycket vatten :wacko:

Och om jag får skryta lite har det gått väldigt bra, efter 4-5 dagar hade jag gått ner 2,5kg! Jag har inte vägt mig idag men det lutar nog åt 3kg ner. ;)

Vi har köpt en ny våg- Withings smart body analyzer, den är rolig och skickar uppgifterna till våra telefoner, den läser av vikten, BMI, kroppsfett, puls, luftkvaliteten i rummet, vädret idag :)

Men ja tycker det bästa är att den hejar på mig när jag gör rätt och motiverar mig att fortsätta :D Min sambo äter lite striktare nu för att jag gör det och han går också ner mycket.

Nu ska vi se hur det går för oss i påsk! :rolleyes: Men jag tror det ska gå bra, vi ska till "svärföräldrarna" och de är informerade. ;)

Grattis!!!

Om man äter ensidigt mycket fett ...typ kokosfett ...är det ju bra att trycka i sig en del ägg...för att inte få brist på andra näringsämnen (ett räcker inte).

Mmm...Withingsvågen är kanon :)  Jag har den gamla varianten utan luftkvalité ...hoppas på att de ska komma med en våg som också visar visceralt fett ...då slår jag till på en ny.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Grattis!!!

Om man äter ensidigt mycket fett ...typ kokosfett ...är det ju bra att trycka i sig en del ägg...för att inte få brist på andra näringsämnen (ett räcker inte).

Mmm...Withingsvågen är kanon :)  Jag har den gamla varianten utan luftkvalité ...hoppas på att de ska komma med en våg som också visar visceralt fett ...då slår jag till på en ny.

ja många ägg blir det ;)  jag äter mest smör, lite kokosfett i kaffet på morgonen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Var har du köpt Withings vågen? Den verkar intressant, kanske kan hjälpa mej att komma på banan igen...har hittills gått UPP 3 kg, utan avsteg eller "fusk" 

Ha en go' påsk!

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Var har du köpt Withings vågen? Den verkar intressant, kanske kan hjälpa mej att komma på banan igen...har hittills gått UPP 3 kg, utan avsteg eller "fusk"

Ha en go' påsk!

Jag har en som visar både luftkvalité och väderprognosen, vad man nu ska ha det till?! Köpte min på Coolstuff.se

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Då kollar jag där, tack för tipset :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ha en go' påsk!

Ja den kan vara till hjälp, iaf när det gäller motivation, jobbet får man ju göra själv! ;) Var inte ledsen Mums! du kommer på banan igen om du fortsätter som du gör :D Hoppas påsken varit bra för dig med!

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har en som visar både luftkvalité och väderprognosen, vad man nu ska ha det till?! Köpte min på Coolstuff

En person som har en sån våg insåg att de hade väldigt dålig luftkvalitet i sovrummet och skaffade då en luftreningsmaskin, det har resulterat i att de sover bättre nu. :D

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

En person som har en sån våg insåg att de hade väldigt dålig luftkvalitet i sovrummet och skaffade då en luftreningsmaskin, det har resulterat i att de sover bättre nu. :D

Har ju min på toa, så hur bra kan luftkvaliteten bli egentligen..?

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har läst din Dagbok, och blir så nyfiken nu när Du stramat till ditt matintag. 

Om Du äter 100 gram protein per dag hur mycket fett äter Du i förhållande till det? 

Att jag undrar är för att det inte händer speciellt mycket hos mig och jag har varit med sedan 7 januari i år… 

Lycka till med din fortsatta nedgång!  ;)

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Håhåjaja..påsken har hittills varit kanon! God mat, lax, egen inlagd sill (en liiten tesked råsocker till lagen) pulled pork och till alla rätter, ovan jordgrönsaker. Ett par glas rödvin har det blivit också, man har ju vart ledig!  :D MEN. midjemåttet har ökat igen..undrar vad sjutton jag gör för fel! Kan det vara min frukost tro? 2 dgr i veckan äter jag bananpannkaka med vispad grädde o bär. Det blir sammanlagt 1 banan per vecka det. :huh: Resten av dagarna blir det kokt ägg med ost o skinkrullar.Hmm, så jag undrar också, hur mycket protein o fett bör man äta tro? Jag är 53 år, 163/67.

Withingvågen skall snart vara i min ägo ;)

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Håhåjaja..påsken har hittills varit kanon! God mat, lax, egen inlagd sill (en liiten tesked råsocker till lagen) pulled pork och till alla rätter, ovan jordgrönsaker. Ett par glas rödvin har det blivit också, man har ju vart ledig!  :D MEN. midjemåttet har ökat igen..undrar vad sjutton jag gör för fel! Kan det vara min frukost tro? 2 dgr i veckan äter jag bananpannkaka med vispad grädde o bär. Det blir sammanlagt 1 banan per vecka det. :huh: Resten av dagarna blir det kokt ägg med ost o skinkrullar.Hmm, så jag undrar också, hur mycket protein o fett bör man äta tro? Jag är 53 år, 163/67.

Ibland kan man vara mer "uppblåst" i magen och därför tillfälligt ökat midjemått. Små tillfälligheter som mer mat i tarmarna osv kan påverka. Fett på magen kommer inte så himmla snabbt. Mät innan frukost under längre tidsperiod så ser du förhoppningsvis bättre hur måttet förändras.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja du Angelico, visst är jag mer uppblåst, eftersom jag fått förstoppning till råga på allt, så en del av midjemåttet kanske är större pga av det. Tyvärr börjar byxorna bli för små.. :(

Hur går det för dej Magnolia?

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har ju min på toa, så hur bra kan luftkvaliteten bli egentligen..?

Ja flytta den till ett rum du vill mäta luftkvaliteten i, de tipsade i bruksanvisningarna att man skulle ställa den i sovrummet för att man skulle få reda på vad man sover i för luft ;)

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har läst din Dagbok, och blir så nyfiken nu när Du stramat till ditt matintag. 

Om Du äter 100 gram protein per dag hur mycket fett äter Du i förhållande till det? 

Att jag undrar är för att det inte händer speciellt mycket hos mig och jag har varit med sedan 7 januari i år… 

Lycka till med din fortsatta nedgång!  ;)

Räkna på den vikt du ska gå ner till, så mycket protein ska du äta. Jag har räknat lite i överkant och (ska minska lite så småningom) så jag äter ca 80gr protein per dag, alltså ca 400gr kött, fisk, fågel och ägg per dag. Jag är ju lite extrem nu så jag äter inte så mycket grönsaker, lite spenat, persilja, dill, broccoli ibland, så jag lägger till så mycket fett så att jag blir mätt, det kan bli 25gr smör i fettkaffet, 25gr som får smälta över kött, fisk, fågel och jag tillagar all mat i rikligt med fett.

Så den stora skillnaden för mig är att jag äter mindre portioner av både protein och grönsaker och har ökat på fettet :D

Och glöm inte dricka vatten.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja det är ju svårt att veta precis vad som hindrar dig, men det kanske är lite för mycket mjölkprodukter, banan och bär är socker och det gör stor skillnad för mig, jag åt vispad grädde och bär 2 gånger och drack ca 4 glas rödvin, samt åt för stora mängder bra mat under påskhelg, och stod still! Men nu är jag tillbaka på banan och börjar gå ner verkar det som ;)

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har just tittat på Svtplay Vetenskapens värld- fett eller socker och tyckte inte om det! dels kan man inte komma fram till så mycket vettigt på ett par veckor, sen kan man inte bara titta på två personers värden!

Jag behöver gå ner i vikt men som är sockerberoende ser jag många vinster i att äta LCHF, att jag är så strikt i min kost beror till att hålla sockertrollet borta, sen också hjälper det till att läka ett matberoende jag haft sedan barn.

Något som man såg när man studerade råttor var att de inte kunde äta hur mycket som helst av fett, utan åt bara så mycket de behövde och åt mindre mat. Så blir det för mig med! ;)

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har just tittat på Svtplay Vetenskapens värld- fett eller socker och tyckte inte om det! dels kan man inte komma fram till så mycket vettigt på ett par veckor, sen kan man inte bara titta på två personers värden!

Jag behöver gå ner i vikt men som är sockerberoende ser jag många vinster i att äta LCHF, att jag är så strikt i min kost beror till att hålla sockertrollet borta, sen också hjälper det till att läka ett matberoende jag haft sedan barn.

Något som man såg när man studerade råttor var att de inte kunde äta hur mycket som helst av fett, utan åt bara så mycket de behövde och åt mindre mat. Så blir det för mig med! ;)

Jag blir också orolig att programmet kan leda till att folk tror att de kan äta så mycket socker de vill bara de inte tillsätter fett, suck! :(

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag väntar bara på alla kommentarer jag kommer att få att nu minsann finns det bevis på att LCHF är farligt! Suck, här också :angry: Snacka om att vinkla programinnehåll!

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag väntar bara på alla kommentarer jag kommer att få att nu minsann finns det bevis på att LCHF är farligt! Suck, här också :angry: Snacka om att vinkla programinnehåll!

Ja jag kände också att det var vinklat <_<

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Räkna på den vikt du ska gå ner till, så mycket protein ska du äta. Jag har räknat lite i överkant och (ska minska lite så småningom) så jag äter ca 80gr protein per dag, alltså ca 400gr kött, fisk, fågel och ägg per dag. Jag är ju lite extrem nu så jag äter inte så mycket grönsaker, lite spenat, persilja, dill, broccoli ibland, så jag lägger till så mycket fett så att jag blir mätt, det kan bli 25gr smör i fettkaffet, 25gr som får smälta över kött, fisk, fågel och jag tillagar all mat i rikligt med fett.

Så den stora skillnaden för mig är att jag äter mindre portioner av både protein och grönsaker och har ökat på fettet :D

Och glöm inte dricka vatten.

Tack snälla! Då vet jag på en gång att jag äter för mkt protein (ost oxå) och för lite smör.. :wacko:  Nu blilr det skräpning på hög nivå!  :ph34r:

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Flest prylar när de dör vinner! Idag har jag beställt en Ketonix så jag kan mäta mina ketoner i utandningsluften. När den väl kommer ska jag också strikta till kosten och gå ner de där sista fluffiga cm i midjan. Äter helt enkelt för mycket tror jag. Man får ju inte lov att prata kalorier egentligen, men ska man gå ner i vikt tror jag inte man kan äta hur mycket som helst även om det är LCHF... Tror att jag får i mig för mycket.

Vad kul att du har hittat en väg som funkar, Magnolia!

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Flest prylar när de dör vinner! Idag har jag beställt en Ketonix så jag kan mäta mina ketoner i utandningsluften. När den väl kommer ska jag också strikta till kosten och gå ner de där sista fluffiga cm i midjan. Äter helt enkelt för mycket tror jag. Man får ju inte lov att prata kalorier egentligen, men ska man gå ner i vikt tror jag inte man kan äta hur mycket som helst även om det är LCHF... Tror att jag får i mig för mycket.

Vad kul att du har hittat en väg som funkar, Magnolia!

Ha ha! ja börjar känna mig lite pryltokig :rolleyes: Och jag är verkligen inte den typen! jag som haft ett matberoende fortsatte äta massor men med lchf, och då hände det inte så mkt annat än att det blev lättare att stå emot socker, och får man i sig för mycket energi bränner man den istället för sitt eget fett :huh: Jag har tyvärr mer än några fluffiga kilon, mera mastodontkilon :lol: och just nu står jag still och hattar, undrar om kroppen fick en påskknäpp? men bara att kämpa på! och du PiaB har kommit långt bara genom att du reflekterar över hur du gör, du fixar det!

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja du Angelico, visst är jag mer uppblåst, eftersom jag fått förstoppning till råga på allt, så en del av midjemåttet kanske är större pga av det. Tyvärr börjar byxorna bli för små.. :(

Hur går det för dej Magnolia?

Tack, just nu står jag still i vikt, men jag försöker äta som jag beskriver och hoppas att det förändrar sig, det blir lite stopp i min mage med, hoppas kunna motverka de med ketobollar och massa vatten ;)

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har försökt få fart på magen med kokosfett i kaffet under dagen och magnesiumtillskott, men inget hände. Men så kom maken på att ta en rejäl tesked kokosfett strax innan läggdax och se då hände det saker! :P Tydligen så gjorde kokosen bättre nytta i fast form under natten, mitt stora problem är bara att det är skitsvårt att få i sej det på det viset..kräkvarning :huh: Upplöst i kaffe elr the är absolut inga problem men i fast form, urk.

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja man får tricksa och fixa med magen, vi får hoppas att våra magar fungerar nu ;)

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ikväll var vi på middag hos min faster och jag kände mig jättetråkig och besvärlig! :unsure:  Hon är typen som lägger upp maten på tallrik och serverar, så vi hade inte en chans att kunna styra vad som kom på tallriken- Kyckling med sås och en stor hög med ris! jag åt kyckling och sås, och var tvungen att förklara att jag inte äter ris, sedan tackade jag nej till efterrätt och förklarade att jag slutat med socker, och då erbjöd hon mig frukt  :blink: och jag tackade nej igen, och förklarade att frukt innehåller mycket socker. :rolleyes: Jag och min sambo orsakade att hon kände sig som en dålig värdinna oc,h jag kände mig som en dålig gäst! :huh: Nåja! nu vet hon hur besvärliga vi är. :P :P

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag står still på vågen nu igen och har svårt att tillbaka till rätt väg igen, och gjorde jag rätt då, och jag är orolig att det är mest vätska jag förlorat. :unsure:

Hur som helst tror jag på att inte äta förstora portioner, och då är fettet till hjälp att hålla mig mätt. :)

jag har funderat mycket på stress, oro och trötthet senaste tiden, tänker att det kan påverka min viktnedgång lite, jag är stressad över arbete och skola, och känner oro för ett par nära och kära som mår fysiskt dåligt, och oroar mig för hur framtiden ser ut? :(

Jag är väldigt trött och har ett stort behov av att sova, försöker göra allt för att minska min stress, får lite paus från skolan över sommaren, får vänta lite på min välbehövliga semester!

Jag känner ett hopp över framtiden, så tro inte att jag gräver ner mig! Men det är skönt att babbla av mig lite. ;)

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ikväll var vi på middag hos min faster och jag kände mig jättetråkig och besvärlig! :unsure:  Hon är typen som lägger upp maten på tallrik och serverar, så vi hade inte en chans att kunna styra vad som kom på tallriken- Kyckling med sås och en stor hög med ris! jag åt kyckling och sås, och var tvungen att förklara att jag inte äter ris, sedan tackade jag nej till efterrätt och förklarade att jag slutat med socker, och då erbjöd hon mig frukt  :blink: och jag tackade nej igen, och förklarade att frukt innehåller mycket socker. :rolleyes: Jag och min sambo orsakade att hon kände sig som en dålig värdinna oc,h jag kände mig som en dålig gäst! :huh: Nåja! nu vet hon hur besvärliga vi är. :P :P

Jag tycker det är bättre att berätta innan vad man äter och inte äter då behöver inte värdinnan känna sig som en dålig värdinna om hon inte vill det :). Själv brukar jag alltid försöka fixa så det finns alternativ till alla eller laga något som alla kan äta - i den mån jag vet vad som gäller.

Vi var på två olika kalas i helgen. Båda familjerna vet var vi äter och inte äter. På kalas 1 kunde jag bara äta av köttet och lite ruccola som låg runt potatissalladen. Till det fick jag dricka kranvatten. På kalas 2 kunde jag äta allt utom den ordinarie efterrätten men då fick jag vispad grädde och hallon istället (utan att behöva be om det). Det var grillmiddag på båda ställena och med lite justeringar hade jag kunnat äta fullständiga middagar hos båda. Många gånger väljer man själv om man vill vara en bra eller dålig värd.

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tycker det är bättre att berätta innan vad man äter och inte äter då behöver inte värdinnan känna sig som en dålig värdinna om hon inte vill det :). Själv brukar jag alltid försöka fixa så det finns alternativ till alla eller laga något som alla kan äta - i den mån jag vet vad som gäller.

Vi var på två olika kalas i helgen. Båda familjerna vet var vi äter och inte äter. På kalas 1 kunde jag bara äta av köttet och lite ruccola som låg runt potatissalladen. Till det fick jag dricka kranvatten. På kalas 2 kunde jag äta allt utom den ordinarie efterrätten men då fick jag vispad grädde och hallon istället (utan att behöva be om det). Det var grillmiddag på båda ställena och med lite justeringar hade jag kunnat äta fullständiga middagar hos båda. Många gånger väljer man själv om man vill vara en bra eller dålig värd.

Jag hade talat om för värdinnan på telefonen hur det ligger till, men antingen glömde hon eller så struntade hon i det ;)

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Min erfarenhet är att folk skiter i om man äter LCHF och att många vet inte vad kolhydrater är.

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag hade talat om för värdinnan på telefonen hur det ligger till, men antingen glömde hon eller så struntade hon i det ;)

Men då behöver du ju inte ha nåt dåligt samvete vare sej som jobbig gäst eller oro för att hon känner sej som dålig värdinna. Då ligger ju problemet hos henne... Ta bara på dej dina egna problem, låt de andra söta sina, så sjunker nog oron och sttressnivån lite också

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo tack, en del vet inte vad det är för skillnad på kolhydrater och kalorier, och många tycker att man kan "banta" en annan gång, men inte vid deras bord...

;)

• Gilla 6

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo tack, en del vet inte vad det är för skillnad på kolhydrater och kalorier, och många tycker att man kan "banta" en annan gång, men inte vid deras bord...

;)

Hoppsan, nytt försök!

Ja, många förstår inte varför man inte kan äta "normalt" när man är hemma hos dem. Varför man inte kan pausa i sin "diet".

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Min erfarenhet är att folk skiter i om man äter LCHF och att många vet inte vad kolhydrater är.

Jo en del har svårt att förstå LCHF, speciellt de lite äldre ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Men då behöver du ju inte ha nåt dåligt samvete vare sej som jobbig gäst eller oro för att hon känner sej som dålig värdinna. Då ligger ju problemet hos henne... Ta bara på dej dina egna problem, låt de andra söta sina, så sjunker nog oron och sttressnivån lite också

Ja stoscha, jag vet, det kändes lite jobbigt bara, men jag ska bli bättre på detta ;)

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hoppsan, nytt försök!

Ja, många förstår inte varför man inte kan äta "normalt" när man är hemma hos dem. Varför man inte kan pausa i sin "diet".

Ja och att man slutat med socker och tackar nej till frukt är jättekonstigt

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

;)

Ja och jag försöker förklara att jag inte tycker jag bantar för jag äter så mycket gott, men de hör bara det vi inte äter  :rolleyes: 

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja nu är det dags igen att förlåta mig själv och min förbannade karaktär, och börja om igen! Ursäkta språket men det är så jag känner. 

Jag hade rätt så precis kommit upp i optimal ketos och det gick bra med maten och sockersuget, då jag klev in i en lägenhet som doftade ljuvligt av nybakta bullar! :rolleyes: Jag tog en bulle,och det resulterade i att jag sen köpte smågodis och åt sedan både potatis och majs till maten på restaurang på kvällen. :( 

Så ketosen gick rakt ner till minimum och jag fick en ny lärdom i livet! :wacko:

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vi har alla blivit golvad avsockertrollet av och till. Det är bara upp på hästen igen. Det FINNS en väg mellandikena

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg