Magnolia

Magnolias dagbok

Recommended Posts

Vi har alla blivit golvad avsockertrollet av och till. Det är bara upp på hästen igen. Det FINNS en väg mellandikena

ja haha, men jag vill golva sockertrollet! :D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du kommer nog dit så småningom också

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det känns tungt! :( Försöker hitta tillbaka till någon slags kontroll på kosten igen, men jag är sugen på allt och idag satte jag i mig en stor skål med vispgrädde mixat med frysta hallon och lakritsrotspulver! :rolleyes: Jättegott! men om jag fortsätter så här golvar jag inte sockertrollet :lol:

Ja det hör till att jag har den där veckan ( som vi kvinnor har) så jag är väl extra sugen och lite deppad, när man läser om alla som blir smala och friska så fort med Lchf, men för mig är det svårt, krångligt och tar tid! <_<

Ja ja, jag tänker inte ge upp, men kommer kanske vara lite mer liberal en stund ;)

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vilka då alla som fixar allting på nolltid? Har du läst blaskorna så brukar ju de hoppa över flera år mellan ett komma och ett mellanslag. Jag tillhör då verkligen inte "alla" som har hållit på 3,5 år och inte har nått mål vare sej hälsa eller vikt än. Men jag tillhör ju kategorin som håller hårt i mina surt förvärvade kilon iaf.

Lingonveckan brukar de flesta tjejer få sötsug. Faxist förekommer såna periodet en bit in i menopaus också. Prova med kokosflarn, t ex . De smakar sött men innehåller inga kolisar. Bär och grädde tillhör inte det värsta du kan stoppa i dej så det är ok.

Prova mosa smör och vaniljpulver.. Eller lakritspulver. Då blir det godis helt utan kolisar (fast vräk inte i dej ändå för det är väldigt kaloritätt!)

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tror inte jag hade klarat att avstå nybakta bullar heller, finns det nåt godare? Tråkigt med bakslag, men det gäller att kämpa på :huh:...säger jag som trots att inga sockertroll elr andra frestelser "drabbat" mej faktiskt lyckas med konstycket att gå UPP i vikt :(

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tror inte jag hade klarat att avstå nybakta bullar heller, finns det nåt godare? Tråkigt med bakslag, men det gäller att kämpa på :huh:...säger jag som trots att inga sockertroll elr andra frestelser "drabbat" mej faktiskt lyckas med konstycket att gå UPP i vikt :(

Nä vad trist, när du "sköter dig" och det ändå blir så, hoppas det vänder, jo jag ska kämpa på :D men de känns lite motigt nu bara, önskar att det inte var så viktigt för mig att gå ner nu, tror nämligen att stressen påverkar min viktnedgång :huh:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vilka då alla som fixar allting på nolltid? Har du läst blaskorna så brukar ju de hoppa över flera år mellan ett komma och ett mellanslag. Jag tillhör då verkligen inte "alla" som har hållit på 3,5 år och inte har nått mål vare sej hälsa eller vikt än. Men jag tillhör ju kategorin som håller hårt i mina surt förvärvade kilon iaf.

Lingonveckan brukar de flesta tjejer få sötsug. Faxist förekommer såna periodet en bit in i menopaus också. Prova med kokosflarn, t ex . De smakar sött men innehåller inga kolisar. Bär och grädde tillhör inte det värsta du kan stoppa i dej så det är ok.

Prova mosa smör och vaniljpulver.. Eller lakritspulver. Då blir det godis helt utan kolisar (fast vräk inte i dej ändå för det är väldigt kaloritätt!)

Nä inga blaskor, det är inläggen här på sidan, och det är nog jag som är känslig och lite ledsen nu :( Tack för alla tipsen, jag vet att jag har massa jag kan smälla i mig men jag tror jag ska försöka undvika bär och sådant som smakar sött och triggar mitt sockertroll, och tack det känns bra att det inte bara är vina kilon som är tröga :D

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kämpar på för fullt, det går rätt bra och jag har gått ner lite till :rolleyes:  men det känns tungt att jag måste vara så extremt strikt för att lyckas, jag hoppas på att nån gång i framtiden kunna ha lite mer frihet med maten och livet! jag har startat runkeeper på telefonen för att ha koll på att jag rör mig tillräckligt mycket, äter som jag ska, tar mina tillskott och mediciner, dricker mycket vatten, sover som en stock men är trött ändå.

Fy vad tråkigt detta låter! :wacko:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det låter ju som en svältdiet du håller på med.. Så kan du ju inte lyckas. Är dina mål orimliga? I så fall behövet du kanske revidera dem? Mål ska gå efter SMART metoden där R står för realiserbara och T står för tidsbestämda.

Alltså LCHF är ingen quick fix där man fixar förton kilo på en grisblink.. Det är ditt nya liv som ger dej möjlighet att må bra medan du och din kropp lär er att prata med varandra och du lär dej att lyssna göra det som din kropp mår bra av. Det är betydligt jobbigare att fixa knoppen än att få kroppen på plats.

Snälla vän... Släpp järnkollen en stund. Njut av god mat, hälsa, frisk luft och försommar.

Jag har förstått att du har ett specifikt mål som är nära förestående... Hur livsviktigt är det? Är det nåt som du är beredd att riskera din hälsa för? Är svaret ja är LCHF inte rätta metoden, då finns massor med panikgrejor att använda i stället... Jag har kört dem alla... Flygvärdinnedieten, Rikshospitalets diet, pulver av förton olika varianter mm mm.

• Gilla 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Förstår dej, det är ledsamt att kämpa ner varenda gram och hela tiden ha järnkoll! :huh:

Kanske är en bra idé att slappna av lite och njuta av försommaren som stoscha säger, då kommer nog glädjen över att kroppen mår bra så sakteliga, och förhoppningsvis så ramlar nåt kilo eller två av under tiden :) även om det tar en evig tid...

Jag tänker nog göra så i alla fall, är nog ett hopplöst fall som på mina 5 mån. Lchf hitills gått upp 3,5 kilo. Tröstlöst, men jag vill aldrig äta blandkost mer, så här stannar jag!

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Åh kära Stocsha och Mums! Ni är så rara! Jo att slappna av är precis det jag önskar och jag behöver kanske inte ha samma järnkoll längre fram i sommar.

Och Stoscha- Jag svälter absolut inte mig själv! äter  så varierat jag kan ( utan för mycket kolhydrat och minimalt med socker) och blir mätt varje dag, så det behöver du inte vara orolig för :D Och jag ska satsa på att fixa knoppen i sommar.

Nu blir det grillad kyckling med gräddstuvad vitkål ;)

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har ni sett Vetenskapens värld? 5:2 verkar bra för många, men de varnar också att metoden kan vara negativ för dem som haft problem med matberoende tidigare, samt jag har ingen lust att behöva börja räkna kalorier! <_<

Eller vad säger ni?

Själv kör jag någon form av 16:8 variant, äter inget mellan middag och lunch, men tar en fettkaffe på morgonen.Det känns inte så jobbigt, men jag vet inte om det gör något för min viktnedgång? :unsure: Kanske jag gör det i onödan?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har ni sett Vetenskapens värld? 5:2 verkar bra för många, men de varnar också att metoden kan vara negativ för dem som haft problem med matberoende tidigare, samt jag har ingen lust att behöva börja räkna kalorier! <_<

Eller vad säger ni?

Själv kör jag någon form av 16:8 variant, äter inget mellan middag och lunch, men tar en fettkaffe på morgonen.Det känns inte så jobbigt, men jag vet inte om det gör något för min viktnedgång? :unsure: Kanske jag gör det i onödan?

Jag har haft god verkan av periodisk fasta, men jag räknar inga kalorier. Jag hoppar över frukost och lunch och äter middag som vanligt 2 dagar i veckan. Det brukar bli 20-22 timmar fasta med bara vatten och rött/grönt te.

Jag började för blodvärdets skull, men tappade 2 kg i månaden i höstas.

Fast nu är det platå igen... Får se vad styrketräningen åstadkommer som jag lagt till i vår.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Missade programmet, men tänkte se det på play när jag hinner. Men jag beundrar verkligen dom som klarar 5:2, jag skulle aldrig fixa det, mår bäst av att äta mej mätt regelbundet. Fast jag tänker ( och förmodligen stannar det vid en tanke :unsure: ) att testa 16:8 under någon semestervecka och se om jag kanske kan få igång kroppen att inte hålla på alla kilon! Men som sagt...kanske, är fortfarande rädd för att gå hungrig :wub:

Så jag tror nog att det funkar för vissa, men jag måste ju testa innan jag säger att det inte är nåt för mej? Eller?

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo jag har också alltid varit rädd för att vara hungrig. Du har ju inte hållit på så länge så din kropp har lärt sej att det inte är farligt utan till och med trevligt att känna riktig hunger bli tillfredsställd.

Det är inte särskilt jobbigt alls att fasta en kortare tid när man är fettdriven, men jag skulle aldrig göra det på kolisar

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Missade programmet, men tänkte se det på play när jag hinner. Men jag beundrar verkligen dom som klarar 5:2, jag skulle aldrig fixa det, mår bäst av att äta mej mätt regelbundet. Fast jag tänker ( och förmodligen stannar det vid en tanke :unsure: ) att testa 16:8 under någon semestervecka och se om jag kanske kan få igång kroppen att inte hålla på alla kilon! Men som sagt...kanske, är fortfarande rädd för att gå hungrig :wub:

Så jag tror nog att det funkar för vissa, men jag måste ju testa innan jag säger att det inte är nåt för mej? Eller?

Jo jag förstår dig, jag trodde att det skulle vara jobbigare att hoppa över frukost men fettkaffet gör att det fungerar, men om det är bra för mig vet jag inte :rolleyes: Men det var efter rekommendation av Jonas Bergkvist på en föreläsning tillsammans med Kostdoktorn. :D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Lever nu ett strikt liv med mest protein, fett och vatten, det behövs om det ska hända något! Men jag lovar att jag äter och inte svälter ;)

Men nu är jag sjuk så jag tänker dricka the med fäsk ingefära, gott!

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Härligt!! :D  Skönt för dej att du klarar att äta striktare, keep on going! :)

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Idag visade vågen 99.8, jag är under 100 strecket! Tjooohoooooooooo!

GRATTIS!!

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Härligt!! :D  Skönt för dej att du klarar att äta striktare, keep on going! :)

Det är för att jag är fast besluten att lyckas och att knäppa läkare på näsan ;)

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tackar! det känns jättekul! mindre kul att vara snuvig, men det blir väl bättre :P Idag har det mest blivit grillad kyckling och fettkaffe hela dagen, det låter trist men det var det inte :D Jag har blivit lite matnonchalant senaste tiden, jag tänker inte så mkt på mat, bara det är något protein och att jag får i mig fett.

Det blir lite trist för min sambo, jag har stått för de kulinariska måltiderna i det här hemmet, men för sjutton! det är väl dags att han lagar lite mat!

men risken är att när han är ensam går han ner till thaikiosken :rolleyes:

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

En härlig dag i Haga park! vi kom lite sent och det var bara fem kvar, men jättetrevligt och varmt trots blåsten, vi spelade kubb och åt god kycklingsallad- sallad, stekt sparris, kyckling (som jag marinerat i lite heta kryddor) gurka och majo på det ;)

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Känner mig rätt nöjd ändå fast jag gått upp 1.5kg, jag har bott på hotell i Siljansnäs och var duktig och hade med mig kokosfett, ketobollar och wildchips, jag drack inte alkohol, åt protein och ovanjordsgrönsaker, rörde på mig, jag tittade på när de andra åt marängsviss! ;)

Och jag tror att viktökningen kan ha och göra med att jag fick min mens idag, men också att jag ätit mer grönsaker.

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hejsan! jag insåg att jag inte har varit här på många dagar nu, förlåt! :( Jag har inte glömt bort er, men har engagerat mig i lchf- Facebook sidor, som har tagit mycket tid, det går rätt bra med vikten, glad att ligga under 100kg :D jag är tydligen väldigt kolhydrat känslig, så periodvis kör jag fakir för att det ska hända något med vikten, får leva rätt strikt om jag ska nå en normalvikt.

• Gilla 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

....men nu över midsommar blir det lite mer liberalt, med det menar jag lite rödvin och mejeriprodukter. Vi var på grillfest igår, det gick bra, jag åt kött och grönsaker, drack 3 glas rött, och lite rom till kaffet och vips har jag gått upp 1kg! :rolleyes: Nåja jag tänker ändå äta jordgubbar med egen glass och dricka rödvin imorgon :P jag tror inte på att det här kan bli en livsstil om jag inte kan få njuta lite ibland, och jag hoppas verkligen att jag kan återgå till mitt strikta jag sen.

Men jag har tänkt leva med lite mer grönsaker än jag gjort över sommaren, jag har varit för stressad med att gå ner i vikt och behöver hitta lite balans igen. ;)

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Glad midsommar alla! är ofantligt mätt nu efter parmesanraka med gräddfil och löjrom, sen kalkon med hemmagjord bea och sparris med tryffelsmör :D

Men jag kan nog klämma ner några jordgubbar med hemmagjord glass med ;)

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg