Jump to content

Tiden efter viktnedgång - och nu då?

SoFi

Recommended Posts

Knoppen tar alltid längre tid att ställa om än kroppen. Man tror att allt ska funka bara så där, men det gör det ju inte. Din sjävbild har byggt upp under många många år, och nu behöver du undersöka vad som finns bakom den fasad du haft. Så klart att de tar tid att rasera fasaden och det kan även vara smärtsamt innan du funnit vad som finns bakom och hittat din nya kärna som du kan bygga vidare på. Men den finns där och du kommer att finna den. Jättebra att du sätter ord på din vånda. Alla spöken som man tar fram i ljuset blir alltid lättare att hantera

• Like 3

När det gäller överskottshud så undrar jag varför den anpassar sig på en del men inte på andra. Visste vi det så skulle alla kanske kunna få kostymen att anpassa sig till den nya storleken.

Går den tillbaka fortare om man tränar?

Har kolhydratintaget någon betydelse?

Min sambo gick ner 30 kg och överskottshuden försvann på ett halvår. Jag gick ner 20 kg och märkte bara av överskottshud när viktnedgången var som snabbast. Sedan anpassade sig huden helt.

Jag skulle vilja starta en ny tråd, en tråd som handlar om det nya livet efteråt. Livet efter strikt LCHF, efter viktnedgången, efter de allra värsta dalarna.

Denna tråd kommer att handla om att jag egentligen inte vet vem jag är längre efter att ha gått ner så mycket i vikt, och hur jag ska kunna hitta tillbaka till mig själv.

Du kanske först ska ta reda på vem du är, finna dig själv, och sedan berätta om hur du gjorde detta? Jag kan inte se att den tråd du har för avsikt att starta, kommer att fylla någon funktion för dig...

Jag tappade ganska mycket på två år och det var fört efter ytterligare ett år jag faktiskt började känna igen mig själv i spegeln och inte på de gamla bilderna.

Det är svårt att avgöra själv, men jag tror inte jag egentligen förändrats så mycket vad gäller personlighet. Jag var sjukt trevlig som överviktigt och är det fortfarande (för att inte tala om ödmjuk...)  :-)

• Like 7

Medans du letar efter dig själv hoppas jag att du emellanåt påminner dig själv om hur sabla duktig du är, vad du har åstadkommit!

Överskottshuden är inget vidare, men den är ju just överskottshud eftersom den tidigare var fylld med nåt, eller hur..?

Jag tror att det är jättebra att vädra sådana här tankar och känslor som du bär på. Vända och vrida på dem, dra fram dem i ljuset. Många troll spricker i solljus :)

• Like 3