Per Wikholm Posted March 1, 2014 Share Posted March 1, 2014 Presidentfrun Obama har lanserat ett förslag med nya regler för märkning av livsmedel. Bland annat vill hon att mängden tillsatt socker ska bli obligatoriskt att ange. Intressant initiativ men det finns tyvärr miljontals skäl för varför förslaget inte kommer att förverkligas. Samtliga är $ från livsmedelsindustrin. http://www.lchf.se/Bloggar/Blogg/tabid/83/EntryId/10444/Amerikanskt-forslag-till-ny-matmarkning-med-fokus-pa-sockerinnehall.aspx 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Slacktivisten Posted March 1, 2014 Share Posted March 1, 2014 Tyvärr är det väl så att det enda som fungerar är gräsrötternas val av produkter. En gigantisk utbildningsfråga. 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lyx-LCHF Posted March 1, 2014 Share Posted March 1, 2014 Ytterst tveksamt att hon får igenom något sådant, då hennes man är en renodlad "corporate shill". Men visst, det ser ju bra ut på pappret... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
valfas Posted March 20, 2014 Share Posted March 20, 2014 Idén låter fantastisk. Kanske blir den verklighet en dag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aros Posted March 20, 2014 Share Posted March 20, 2014 Det kommer inte att ske än på ett antal år men jag tror faktiskt att det kommer att hända. Om 10-20 år kommer ca 50 % av deras befolkning vara sjukligt feta och ca 20 % normala. Övriga kommer att vara överviktiga. Sjukdomarna som följer med det vill jag inte ens gå in på. Jösses... Det här kommer att kosta extrema mängder miljarder dollar och någonstans tar det naturligtvis slut. Då, men först då, kommer amerikanarna inse att de kanske måste börja tänka på vad de stoppar i munnen. Det är nästan så jag tycker synd om dem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted March 20, 2014 Share Posted March 20, 2014 Det är då de börjar stämma sockerindustrin... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts