LottaJ Posted January 6, 2013 Share Posted January 6, 2013 Måste bara tipsa om förträffliga ostkex: riv valfri mängd valfri hårdost (varför krångla till det ?) Lägg ca 2 msk i en hög på bakplåtspapper. In i ugnen, ca 200 grader tills de blir lite färgade i kanterna Ut, låt svalna och ät som de är, eller med en ännu godare ost på! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oijeberg Posted January 7, 2013 Share Posted January 7, 2013 Och lägg upp några skivor salami bredvid, blir knapriga och goda till osten! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Malin Posted January 8, 2013 Share Posted January 8, 2013 Underbart att göra med riven parmesan! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PoulGrym Posted January 8, 2013 Share Posted January 8, 2013 fungerar lika bra i mikrovågsugnen i 3-4min, krydda med något gott på. Går även att göra tacoskal utav dem. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sami Posted January 8, 2013 Share Posted January 8, 2013 Jag hackade ned paprika, vart också gott. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Malin Posted January 8, 2013 Share Posted January 8, 2013 Kanon med micron, blir inte så stort projekt då Ska testa! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LottaJ Posted January 9, 2013 Author Share Posted January 9, 2013 Jag har också testat micron (kanske körde jag inte tillräckligt länge...?) men svårt att få dem hårda då, de blir liksom för sega. Men jag ska göra ett nytt försök! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PoulGrym Posted January 9, 2013 Share Posted January 9, 2013 Jag har också testat micron (kanske körde jag inte tillräckligt länge...?) men svårt att få dem hårda då, de blir liksom för sega. Men jag ska göra ett nytt försök! Du får titta när fettet bubblar och har sig, så fort det lugnat ner sig så bör det vara klart. Då är det också lätt att forma "kexet" till ett tacoskal om man vill. De blir super spröda! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts