Jump to content

Ägg och bacon

Fatso

Recommended Posts

Nya tag efter helgerna..

Tänkte prova att bara äta ägg och bacon med en extra skiva smör i en vecka, det måste ju bara bli bra..

Eller?

Kanske variera med tonfisk någon dag.

Min erfarenhet är att du skall vara lite försiktig med att äta bacon varje dag för det är så lätt att just bacon står en upp i halsen till slut. Så är det lite för mig. Prova att göra ett gäng blandfärsbiffar och frys in, det gör jag så jag har till hela veckan och ibland blandar jag bacon och/eller fetaost i köttfärsen innan jag steker dem. Kycklingfileer inlindade i bacon är inte heller så dumt. Ägg däremot kan jag äta både avigt och rätt utan att tröttna. kokt, stekt, äggröra, omelett mm.

Brukar också göta broccolimos. Koker broccolin med lite salt i vattnet och sedan i med ganska mycket smör och en skvätt vispgrädde innan jag kör med mixerstav, därefter strör jag på riven ost  som får smälta lite innan servering. Mycket gott.

Lycka till

;) Lars

• Like 1

Jag förstår tanken med att vilja hålla det väldigt strikt ett tag, det gör jag med,, men man kan variera sig väldigt mkt endå. jag kör MBC på morgonen sen äter jag 1 rejält mål om dagen, då äter jag kött, fet sås och mkt lite eller inga grönsaker alls. igår hade jag lax, i förrgår kyckling.och idag blir det färsbiffar. personligen hade jag tröttnat mycket på att äta samma, helst när man ska hålla så strikt. i vanliga fall brukar jag äta en omelett varje dag med grönsaker och ost och bacon i och den tröttnar jag inte på.. men jag tappar inte heller i vikt... så nu är det tuffa tag, och det funkar, - 2,7 kg på 6 dagar, en bra nystart som ger massor med enegi och jag mår redan toppen.. tänk så dåligt man mådde efter 1 v på pulverdiet blä aldrig mer:o) hur som haver så kommer det gå kanon.. lycka till!!

Stekt bacon och ägg har redan rätt fettkvot, så extra fett behövs egentligen inte. Klart att man kan äta bacon och ägg till varje måltid i en vecka. Men frågan är vad du vill uppnä med det ? Är inte bacon och ägg en av dina favoroträtter, finns ju alltid risken att tröttna på maten som nämnts innan. Vilket är då mindre bra, ty bacon och ägg är enormt mättande. Vill man äta fakir, finns det en massa andra livsmedel att varva med. Jag skulle istället satsa på att skapa en kontinuitet för det långa loppet... bacon och ägg till frukost, så behäller du suget efter dem och annat till middag.