stroker49 Posted March 5, 2014 Share Posted March 5, 2014 Det kanske inte har så mycket med LCHF att göra, då vi inte nödvändigtvis äter mer rött kött eller kött överhuvud taget än andra. Men idag publiceras nya larm om cancer och rött kött. http://www.svd.se/nyheter/inrikes/kott-fyrfaldigar-cancerrisk_3327270.svd Det vore kul om någon som har förstånd kunde kommentera denna studie? Är det vetenskap, har det med köttet att göra eller är det så att de som äter mindre rött kött också röker, super och knarkar mindre? Är det ännu en av dessa kvasivetenskapliga observationsstudier? Eller är det helt sant som de påstår? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MKJ Posted March 5, 2014 Share Posted March 5, 2014 Jag läste en studie för några år sedan där dom kommit fram till att om man äter spenat samtidigt som rött kött så försvinner risken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lyx-LCHF Posted March 5, 2014 Share Posted March 5, 2014 Jag läste någonstans att om man låter bli att läsa tidningar som rapporterar konstiga studier, så försvinner risken... 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ɐuuɐ Posted March 5, 2014 Share Posted March 5, 2014 Jag läste någonstans att om man låter bli att läsa tidningar som rapporterar konstiga studier, så försvinner risken... Toppkommentar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MagnusH Posted March 5, 2014 Share Posted March 5, 2014 109 SVT Text Onsdag 05 mar 2014INRIKES PUBLICERAD 5 MARS Proteinrik kost bra för 65-plussare En kost rik på animaliskt protein frånkött och mjölk ökar risken att dö i cancer för den som är under 65 år. För dem som är äldre verkar proteiner däremot förlänga livet. Det framgår av en ny amerikansk studie, som publiceras i tidskriften Cell Metabolism. I studien har kostvanorna hos över 6.000 män i USA följts under 20 års tid, rapporterar flera tidningar. Forskarnas slutsats är att åldern bör avgöra hur mycket protein vi bör få i oss. Min kommentar: Man ska alltså begränsa intaget av animaliskt protein t o m dagen innan man fyller 65. Därefter ska man äta mycket animaliskt protein. Logiskt, eller hur? En sådan slutsats måste väl tyda på att något är fel i denna studie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts