Gå till innehåll

Recommended Posts

Vi slösar bort tid på att försöka utbilda personalen inom sjukvården. Själv blev jag utsatt för ett simpelt övertalningsförsök med att börja använda statiner trots utmärkta värden.

När jag avslöjade läkarens försäljningsinsatser som ren och okunnig smörja förbyttes läkaren från att vara allmänt socialt inkometent till att bete sig som en oproffsig, aggresiv småskolefröken som fick Pippi Långstöms Prusseluska att bete sig som ett socialt geni och jag blev fortsättningsvis tilltalad som om jag var i 4-årsåldern.

Naturligtvis är detta numera min före detta "läkare" men visst skulle det vara bra om man slapp möta en lika okunnig läkare i fortsättningen?

Är det inte dags att läkarna utbildar sig lite inom kost & hälsa - många andra läser ju till certififierade kostrådgivare och visst skulle det vara bra om läkarna oxå skaffade sig samma kompetens!

Man kan ju jämföra detta med exempelvis en bilverkstad - det förutsätts ju att en verkstad som servar bilar har de faktiska kunskaper som krävs men inom sjukvården har de oftast ingen som helst aning om kostens inverkan - dags för att kräva en kvalitetsstämpel på sjukvården?

Troligtvis är minst 50% av de som besöker en vårdcentral kostförgiftade och deras "sjukdomar" är egentligen bara symtom på att de äter fel - det finns mycket pengar att spara här plus att läkarna skulle få tid att syssla med de som faktiskt är sjuka på riktigt,,,, 

• Gilla 5
Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 4 weeks later...

Här på forumet borde vi sätta upp en lista, stad för stad, med de läkare som är LCHF toleranta. Låt oss rösta med fötterna och lista oss hos sådana. Jag har själv tyvärr inga andra att börja med än Andreas E och Annika D. och tar mer än gärna emot tips om LCHF-läkare i Göteborg med omnejd.

• Gilla 1
Länk till inlägg

Håller fullständigt med, en sida med läkare och dietister som har förstått betydelsen av LCHF eller som åtminstone är beredd att ge det en chans. Istället för att dividera med "de otrogna", låt oss byta bort dem. Skulle det inte vara fränt om 500 000 personer plötsligt bytte läkare?

• Gilla 4
Länk till inlägg