PiaB Posted May 12, 2014 Share Posted May 12, 2014 Fläskpannkaka är urgott! Blir det här med imorgon. Egentligen bara jag som tycker att det är så gott, men någon gång måste väl mitt val gälla när det är jag som lagar all mat. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted May 12, 2014 Share Posted May 12, 2014 Mamma brukade göra "svensk pizza"... Fläskpannkaka med lök och paprika. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Greeneyes66 Posted May 13, 2014 Author Share Posted May 13, 2014 Tisdag....och jag är sååå ledig idag...Känns som jag jobbat rätt mkt senaste tiden...och det har jag. I går hade vi "personaldag" med jobbet...Vi var på en kursgård med italiensk inriktning och jag var orolig att det skulle serveras pasta i alla färger och former...men icke! Inte en pastaskruv i sikte (förutom torra till försäljning). Det serverades en fantastisk italiensk buffé...Ostar..."salamisar"...lufttorkade skinkor...bressuola...marinerade paprikor...grillad zuccini...ungsbakad aubergine...broccolisufflé...kyckling...sallad...ägg med tonfiskröra och bruscetta (reservation för stavning)...massor av olivolja...Och det var såå gott...rena rama LCHF! Vi blev så skönt mätta. Till dessert var det en pannacotta med smak av stjärnanis och blåbär (sötade)...smakade liiite....den var god...men SÖT...så...lämnade största delen kvar på tallriken...och kände mej vrålnöjd! Hade laddat med ägg, Babybel och lite nötter i väskan...men det fick följa med hem igen. Höll mej mätt till 19.30 på kvällen då det blev lite uppvärmd baconpannkaka... Så...vad händer idag då...måste ner på stan och uträtta nåt ärende...sen ska det promeneras...(eller i omvänd ordning)...och så tvättstugedax...Tomt på underkläder i lådorna...(har nog inte tvättad på typ 3 veckor)...blir så när man bor i lägenhet och så gör jag inte av med så mkt mer kläder än underkläder...och märks att tösen blir äldre...mindre tvätt där med...och dessutom varannan vecka. Solen verkar var gömd bakom lite moln...men vad gör det...Är nog skönt ändå... 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Greeneyes66 Posted May 15, 2014 Author Share Posted May 15, 2014 Torsdag - Och jag fick flexledigt!!!! Vi var så många syrror på jobbet idag och nästan tomt på barn...Dessutom svämmade min flexbank nästan över...så då blev jag ledig...gör ju inget att jag dessutom har 7 dagars ledigt till...Jobbar inte förrän nästa fredag natt!!! Jippie-kay-eay!!! Nu har jag slöat en del...och dessutom försökt mej på en skål med falsk mannagrynsgröt...Hm...vette fasen vad jag ska tycka om det...Det var fiberhusk i den och jag tycker att det mest blev en klistrig, gummiaktig röra ja...Men...käkade upp nästan allt...sen tog det stopp. Ska testa en ny variant i morgon...med ägg...Får de vad det blir! Hur som helst har vi bestämt oss för en ny guldhamster...Det är så tomt och tyst här utan ett litet djur...Men nu kommer det att bli en svart och långhårig pojke som troligen flyttar in hos oss om några veckor. Spännande!!! Nu måste jag ta å baka en långpannekaka och undvika att slicka ur bunken....Tösen har dansuppvisning i helgen och då ska det säljas fika. Solen skiner och en promenad får det bli sen. Todeli-doo! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Greeneyes66 Posted May 16, 2014 Author Share Posted May 16, 2014 Ledig fredag...gött! Hade svårt å somna igår...fullmåne??? Tösen hade också svårt att somna...dessutom skulle hon pilla löst en tand! Idag har jag varit effektiv...långpannekakan blev gjord idag...igår hade jag inget strösocker hemma ... ..Och jag slickade inte ur bunken och jag smakade inte på florsocker toppingen...Yeeeah! F***k sockertrollet...Men...som sagt...nog sög det till lite allt...och luktade sååå gott. Jodå...det gjorde det visst!!! Har också gjort en falsk Potatisgratäng med rättika. Inte avsmakad än...den ska med till stugan ikväll...Grilla i morgon. Vi ska till stugan för årlig vårstädning och diverse göromål...och det utlovas ju fint väder...Härligt!! Syster och bror och så några av våra vuxna barn...Skoj...Nytta och nöje...städa och umgås. Äta och dricka liiite vin...kanske.... Hur är det med Rosévin? Hur tillåtet är det? Gjorde en falsk mannagrynsgröt idag igen...mkt bättre än igår...Minskade lite på fiberhusken och så var det ägg i...helt ätbart! Ha en fin helg alla LCHFare! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted May 16, 2014 Share Posted May 16, 2014 Hur är det med Rosévin? Hur tillåtet är det? Det finns rosévin som har massor med socker och så finns det såna som är OK... jag har varit tvungen att byta favoritvin ett par gånger sen jag började kolla upp det där. Om ni blir några stycken kanske en box är intressant? Jag gjorde en lista åt mej själv för ett tag sen eftersom jag flera gånger varit ute för att det jag tänkt köpa inte funnits och så har man tagit nåt som inte alls varit bra i stället. Du får ta del av den så slipper du kolla själv. Siffrorna är sockerhalt per liter Girasol 3g Portal 4g Cotes de Provance 3g Cape Ink 3g Puggio rosata Toscana 3g Rosato Veronese 4g Bubbel är skitsvårt att hitta till rimligt pris med rimliga mängder socker. Man tycker att nåt som HETER torrt som Henkel trocken skulle vara OK, men inte det heller. Hädanefter ska jag göra eget bubbel med rosevin och kolsyrat vatten... (tål inte vitvin så bra. Maget tar eld efter ett par klunkar bara oavsett vad det står att det smakar) Köpebubbel blir BARA till stora fester, inte till småmys på altanen i sommar, eller nån liten gullig "champagnefrukost" när andan faller på. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Greeneyes66 Posted May 16, 2014 Author Share Posted May 16, 2014 Tack Stoscha!! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Greeneyes66 Posted May 19, 2014 Author Share Posted May 19, 2014 Ja men så var det måndag ...igen...Veckorna rullar då på med en rasande fart...Inte långt kvar av Maj månad. Synd...jag änskar att maj kunde vara typ i 2 månader...en av mina favorit månader...En försmak av sommaren...allt spirar och gror...så fullt av LIV överallt...ljuset...dofterna...och så förväntan på den stundande sommaren som finns där framme...som ett oskrivet blad. Underbar tid! I helgen så har vi (jag och mina syskon och lite barn och syskonbarn) varit i stugan...Vårt paradis.... för vår årliga vårstädning. Tösen kunde inte följa med, då hon hade dansuppvisning på lördag...heeela dagen...Så jag fick avbryta städandet för några timmar och åka till stan kolla in henne och hennes danskamrate...Och de är SÅ duktiga...Två danser / uppvisning och tre uppvisningar...Hon var trött på kvällen sen! Sen åter till stugan....Vi har dammat och vädrat, putsat fönster och torkat golv, kittat och målat fönster, målat vindskivor, klippt vår stora gräsmatta, rensat skåp och lådor. Umgåtts, ätit och druckit gott, pratat, skrattat och sjungit. Underbar helg! och dessutom...pricken över i:et, löken på laxen, grädden på moset, oliven i "drajjan"....VILKET VÄDER!!! Första solbrännan på plats...och på lördagnatt satt vi ute till klockan var 01.30. WOW! MEN....då man sitter ute...får man då även slåss med de dära myggorna...som hade vaknat till liv...Stora som "mjölkpallar" eller helikoptrar...Och...det har minsann visat sig på mina ben...Jag tror aldrig att jag haft så många myggbett i hela mitt liv...27 st...bara på benen...man kan tro att jag satt utan byxor...men se det gjorde jag inte...Fy f*n vad jag har kliat inatt...Fick gå upp inatt och badda med Salubrin...och helt enkelt stålsätta mej för att inte klia...Ju mer man kliar...destor mer kliar det ju... Vad beror det på att jag var så populär i år? LCHF? Att jag inte är fullpumpad med kolhydrater? De andra hade fan inga myggbett????!!!! Sen har jag också kommit på...att jag inte tål alkohol längre...Drack verkligen inte några mängder...Kanske 3 glas vin på hela kvällen...Och jag får sådan hjärtklappning sedan på natten...fy fasen...Inte skoj alls. Hade gjort en Rättikagratäng...Den hade nog vunnit på att vara nygjord...men gick att äta...men inte fasen är det godare än potatis...nä...det tycker jag nog inte...Nästa gång jag ska grilla...ska jag prova att grilla på lite sötpotatis. Sen fick jag sitta och försvara LCHF...*suck*...så tröttsamt att diskutera detta ämne med människor (min älskade familj) som bara tror att FETT är farligt...Kan ALDRIG vara bra...Kommer att visa sig med högt kolesterol....Kalorier in och kalorier ut...enda som funkar...Förbränna mer än vad man äter...Kroppen MÅSTE ha kolhydrater för att fungera! Ja...det vanliga tugget...Och eftersom jag inte alltid på en gång kommer ihåg allt som LCHF är och står för...hur det fungerar i kroppen...så sa jag bara...Är man intresserad...Gå in på "Kostdoktorn"...och sen...läs "Matrevolutionen"! Våga ta till er lite ny vetenskap och fakta! Sen så la jag ner diskusionen...Men...vet ju att den kommer att återkomma... Så...måndag var det ja...Tösen till skolan och pappavecka...Jag fortsätter att vara ledig några dagar...Ikväll ska jag gå "Blodomloppet" med min arbetskamrater. Men...tror jag tar ett varv i slingan iaf...Längtar ut! Ha en fin start på veckan! 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Greeneyes66 Posted May 21, 2014 Author Share Posted May 21, 2014 Onsdag- Vägning...och YES! - 1.5 kg samt 3 cm i midjan...Tjohooo!. Gör en *dubbel-salchov-i pik* och landar på fötterna...snyggt så gudarna må gråta av glädje minsann! Det sammanlagda är nu - 6.5 kg och - 12 cm i midjan...Underbart! Behövde lite boost... Inte något stort ras...men det gjorde mej glad! Och sporrad... Ledig även idag...ska nog ner till älsket på em. Han jobbar men jag ska ta och låna hans garage och ha lite bilvård....Min "lilla MYra" skall städas och tvättas...Bli sommarfin! Igår satt jag på rumpan och tjötade och umgicks med en god vän...som inte har det så lätt i livet...Man inser snabbt vad bra man har det trots allt...Hon har varit sjukskriven i 1½ år pga. av en krånglande rygg...operationer av densamma x flera...ständiga smärtor trots starka mediciner...och har gräddfil in till akuten när hon inte står ut hemma längre...eller då hon tappar känseln i nedre delen och helt enkelt "bajsar" på sig...Helt otroligt att hon överhuvudtaget tar sig upp på mornarna...Jag beundrar henne verkligen! Gonade mej i sängen nyss och streamade Kostdoktorns föreläsning...sååå intressant...Skulle vilja skicka den länken till ett antal av mina nära och kära...Ha! Nä...solen skiner...och jag ska äta lite frukost och sen ta slingan innan det blir för varmt! Pöss & Kläm 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Greeneyes66 Posted May 23, 2014 Author Share Posted May 23, 2014 Fredag - Och min 8 dagars minisemester är snart till ända...I helgen väntar nattjobb...tre nätter skall avverkas...Brööööl! Vilket väder...snacka om försmak av sommaren! Tycker att gårdagens väder la ribban för resten av sommaren ...och jag tänker TVÄRVÄGRA annat! Igår åkte älsket och jag till hans stuga...Underbar dag...solade och BADADE!!! Jorå...eller ja...doppade mej några gånger i 17 gradigt vatten...men ett måste när det var så varmt...klarar inte av att sola om jag inte kan svalka mej.... Det sved gött i skinnet igår kväll... Nu har mannen åkt till jobbet...jag slöar i hans morronrock men skall äta lite frukost och sen ner och tvätta av min "lilla MYra" i hans garage... Höll på att ångra mej...men nä...nu SKA jag göra det. Måste bara köra ut hans sportbil först...å hålla tungan rätt i mun så jag inte repar ner den... Huga...hemska tanke! Sen beger jag mej hemmåt...fortsätta att plocka bort grejer ur vardagsrummet...Målarn kommer på måndag...Najs! Ljust och fräsch innan sommaren! På em blir det väl att krama kudden och förbereda sig för helgens nattjobb... Ut i solen med er! 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Greeneyes66 Posted May 25, 2014 Author Share Posted May 25, 2014 Söndag - sista söndagen i maj...Dagen idag...för 6 år sedan...Älskade pappa...vad jag saknar dej. Det blir så påtagligt nu på våren och försommaren, då vi skulle velat ha dej hos oss i stugan...ditt älskade paradis...vårt paradis. Men jag vet...att du finns med oss när vi är där...och att du vakar över oss och stugan. Jag sitter återigen nyvaken...2 av 3 nätter gjorda...Just fått i mej lite kaffe...men nån hunger har jag ju inte...än... Vilket väder vi haft...först så enormt varmt och gött...nästan tropiskt...och så ett ordentligt åsk och regnväder igår...Höll på i flera timmar. Mysigt! Jag gillar åska ja... Men...som vanligt så kom det ju lite kyligare väder efter det då...Kanske lite bra, så det stoppar upp i grönskan lite...Det går ju så vansinnigt fort med allt...Vill bromsa upp den här underbara tiden på året lite...Njuta dubbelt så mycket... Imorgon kommer tösen för mammavecka...äntligen...Å så kommer målaren och river ut i vardagsrummet...Så fint det kommer att bli! På tisdag får vi fira lite morsdag...Och onsdag drar tösen iväg till Nyköping på danstävling...Spännande! Och jag ska arrangera ett redigt "kafferep" på jobbet...och fira alla våra jubilarer som fyllt jämnt under våren...Massor av tårtor...å kakor...Hm...Hur ska DET gå...får se till å vara ordentligt mätt! 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Greeneyes66 Posted May 27, 2014 Author Share Posted May 27, 2014 Tisdag - 27.e...och LÖN!!! Äntligen...fasen vilken lång månad det har varit....Dags att sprätta "fönsterkuvert" och sätta sprätt på slantarna...fickpengarna från Landstingsdirektören... ..sen så ser jag väl vad jag har kvar å leva på... Igår så blev det långpromenix på nästan 8.5 km...så skönt! Perfekt promenadväder...lite mulet och svalt...regnet hängde i luften. Men trots att jag är präktigt söt...så smälte jag inte bort... Har sovit lite skruttigt inatt...dels för att det är lite svårt att vända tillbaka dygnet efter 3 nätter och dels för att jag hade en hostig tös i sängen...Vi delar säng några nätter då hennes rum är överbelamrat med prylar från vardagsrummet...som är under renovering...Ska bli sååå gött att få nytt på väggarna...nymålat tak och snickerier...Ljust och fräscht! Då morsdagen sovs bort, så ska den firas idag...då kommer ungarna mina...med respektive och barnbarnet...Mys!!! Har jag tur så är vardagsrummet klart så dom kan hjälpa mej att bära en möbel eller två...Yes! "Barnarbete"...dom är till för att utnyttjas...eller...så är det lite "pay-back-time"...hehe. Får se om jag köper nån liten tårta till ungarna...eller en stor...de är hemska på tårtor...även om jag ibland tror att jag bakat tårta för ett helt regemente...så kan man ge sig f*n på att det är tomt på fatet sen de gett sig hän! Men...det syns inget på dem...som snören... Får väl smaska lite hallon å grädde ja då... Hur går det med min mat då...jodå...det rullar på...under helgen så har jag knappt ätit...mest sovit...men lite ägg och tonfisk och slunkit ner...och det mättar som fasen...Igår blev det lax med romsås...gött! Blir spännande i möra då det är vägdag igen...förra veckan blev det ett skutt neråt...Glatt överraskad...Men vågar inte tro något... Ha de! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tiny Tom Posted May 27, 2014 Share Posted May 27, 2014 Hihi, ja visst kan man bli galen... jag stönade vilt i morse, för jag har gått upp ett kilo senaste månaden... MEN jag har ju gått ner 3,5 cm i midjan, så det ÄR väl egentligen det som räknas vad? Jag har ju börjat träna så jag kanske har fått en liten muskel eller nåt som väger? Jisses, gällde midjeförändringen också en period av en månad? Som erfaren (du har ju kört det här ett bra tag nu) så är det ju anmärkningsvärt bra resultat. I dina (allt mer lössittande) kläder skulle nog jag börja fundera på att äta lite mera...men försiktigt. Grattis! Jättebra att du mår bra och visst är det så att när man tror katten sitter på toa samtidigt är man i ketos. Haha... Då är det dags för en skylt på toadörren à la "Ketogen farozon - Frätande substanser". 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Greeneyes66 Posted May 28, 2014 Author Share Posted May 28, 2014 Ledig onsdag...eller ledig å ledig...Nä...har ju haft födelsedagskalas idag för "mogna och övermogna" men goa arbetskollegor samt några fräschingar som fått barn... Jag och en kollega drog på fm och hämtade presenter och tårtor...Sen har det varit "öppet hus" under dagen och jag har just kommit hem...Känner mig rätt trött. Och hur gick det då...jorå...har lyckats avstå från underbar hallontårta...Jordgubbstårta och en vit marsipantårta med vitchokladmousse..."Vit synd" hette den...Jäklars vad den såg god ut...Sprang och köpte en sallad när jag blev hungrig...Innan vi packade ihop så smakade jag en msk av "vit synd"...och...jodå...gött...men sött! Det som sporrade mej var kanske att vågen visade att jag gått ner ytterligare 1 kg... Gick bra iaf...stolt över mig själv! Nu...borde jag ut på en promenad...och fixa lite mat...Gjorde en coleslaw igår...kanske steker en choritzo...eller så tar jag lite rökt lax och äggröra av något slag... Sen blir det soffan...och sovmorgon i morgon...nattjobb igen då torsdag +fredag... 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Greeneyes66 Posted May 31, 2014 Author Share Posted May 31, 2014 Så jobbas det natt igen då...den andra av två är snart gjord. I morgon/idag ska jag undvika att lägga mej att sova när jag kommer hem...för vi ska åka och hämta hem vår "lillpôjk" - Morris. SKa bli så roligt. En lång resa blir det...men det får det vara värt. Älsket får köra så kan jag slumra lite i bilen. Resten av helgen då...jo ledig på söndag iaf...skulle behöva få upp lite tavlor i det nymålade vardagsrummet...Det blev sååå fint! Från blyertsgrå väggar till vitt...Fräscht. Nu vill jag ha nya kuddar och nån ny pläd oxå... Gäsp...fy vad trött jag är...men nu måste jag göra lite nytta...lite antibiotica skall blandas och ges! Häpp! ps// Vanligtvis jobbar jag i en "klänning" med tights eller strumpbyxor under...men inatt så fick jag ta på "landstingspyjamasen"...blus och byxor...hämtade ut storlek Large...men jisses...har kunnat bada i de byxorna...får nog testa medium nästa gång.... 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Greeneyes66 Posted June 2, 2014 Author Share Posted June 2, 2014 Då var det måndag...Juni och sommaren har gjort sitt inträde. Några av mina arbetskamrater har nu gått på semester...vi har ju fem semester perioder och den första börjar idag...Nästa år är det min tur att ha hela juni...på gott och ont...Jag tycker faktiskt att sommaren och naturen är som vackrast just nu...allt är "nygrönt", det spirar och gror överallt...liv i varenda buske.... ljuset...de ljusa kvällarna och nätterna...fantastiskt! Men...att ha semester så tidigt...och sen jobba juli och augusti...hm...liiite tungt faktiskt...Det händer inte mkt i juni...allt drar ju igång efter midsommar...inte många andra är lediga heller...Tom ungarna går ju i skolan än...Men men...det är nästa år...Nu ska jag snart börja räkna ner till årets semester som börjar 14 juli...Gött liv! I lördags hämtade vi hem lilla "Morris"...en lååång resa blev det, speciellt för mej som inte sovit något efter nattjobb...men gick rätt bra ändå...tills vi kom hem vid 23.00....då var jag slut...sopslut. Somnade innan jag ens lagt mej och sov i ett sträck till 10.00. Och lilla Morris...så makalöst söt...Nyfiken och djärv lite gosse. Ska bli spännande att följa honom. Nä...dags att borsta tanden...måla ett öga eller två och dra till jobbet för ett kvällspass... i morgon blir det ett nattpass...sen jobbar jag inget mer denna veckan...och SÅ hade inte JAG lagt mitt schema...vi har önskeschema...men inte fasen blev det som jag hade tänkt inte...men...vet inte om det blev sämre den här veckan precis...men får igen det om två veckor...brööööl. Mådde illa som tusan i morse...efter mitt kaffe med kokosolja...har känt det lite förr...måste kanske dra ner lite på oljan... Har dessutom en helsikes halsbränna igen...Att det aldrig kan ge sig nån gång! Fö rullar det på med maten...Igår gjorde jag något jag aldrig gjort förr (skämmes)...Jag slog en egen "bea"...och den "sprack" inte! Jäddrans så god den blev! Det var inte sista gången jag gjorde det inte.... Tror fortfarande att jag kör rätt strikt...men orkar inte räkna och summera något...och vikten rör ju sig neråt... Häpp! 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Greeneyes66 Posted June 5, 2014 Author Share Posted June 5, 2014 Torsdag och ledig...Igår var jag ut med mina arbetskamrater och käkade...såg till att inte vara alltför hungrig...Det vankades sallad med pasta och bröd...åt sallad, räkor och dressing ja då och så vatten till. Och en slät kopp the efteråt...de andra mumsade brownies, jitterbuggare och toscakakor... Blev uppe lite länge sen och kollade film..."Non Stop" med en av mina favvisar, Liam Neeson. Bra film! Å så myste jag med Morris...han är en riktig klätterapa...tror jag ska döpa om honom till Batman... Nu så har jag gjort ett ryck och diskat och städat, torkat golven. Ska packa och åka iväg till mannen och i morgon drar vi nog till hans stuga. Morris får följa med minsann. Kommer att bli en berest liten krabat det där. Vikten var på plus sidan igår...morr...varför då nu då??? *fan* Rosévin inköpt efter tips från Stoscha..."Girasol"...tror jag det va...spännande. Ha en fin nationaldag och pingst...det ska jag ha...med bara lugn och ro...promenader och förhoppningsvis lite sol på benen... Häpp! 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syster Posted June 5, 2014 Share Posted June 5, 2014 Här har vi en som tar studenten...så lugn och ro...det är bara att fetglömma 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PiaB Posted June 6, 2014 Share Posted June 6, 2014 Torsdag och ledig...Igår var jag ut med mina arbetskamrater och käkade...såg till att inte vara alltför hungrig...Det vankades sallad med pasta och bröd...åt sallad, räkor och dressing ja då och så vatten till. Och en slät kopp the efteråt...de andra mumsade brownies, jitterbuggare och toscakakor... Blev uppe lite länge sen och kollade film..."Non Stop" med en av mina favvisar, Liam Neeson. Bra film! Å så myste jag med Morris...han är en riktig klätterapa...tror jag ska döpa om honom till Batman... Nu så har jag gjort ett ryck och diskat och städat, torkat golven. Ska packa och åka iväg till mannen och i morgon drar vi nog till hans stuga. Morris får följa med minsann. Kommer att bli en berest liten krabat det där. Vikten var på plus sidan igår...morr...varför då nu då??? *fan* Rosévin inköpt efter tips från Stoscha..."Girasol"...tror jag det va...spännande. Ha en fin nationaldag och pingst...det ska jag ha...med bara lugn och ro...promenader och förhoppningsvis lite sol på benen... Häpp! En liten fråga: är Morris möjligen en katt? Har själv tre katter och en av dem är mycket berest. Till Blå Stjärnan. Världens mest otursförföljda katt. Eller mest korkade, eftersom han uppenbarligen ger sig in i slagsmål allt som oftast... 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Greeneyes66 Posted June 8, 2014 Author Share Posted June 8, 2014 Morris är en liten guldhamster pojke...6 veckor... 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kajsa576 Posted June 8, 2014 Share Posted June 8, 2014 Morris är en liten guldhamster pojke...6 veckor... Måste vara speciell med tanke på den långa resan för att hämta hem honom. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Greeneyes66 Posted June 9, 2014 Author Share Posted June 9, 2014 Yes Kajsa... eller att jag läst en hel del om hamstrar och att de som säljs på ZOOaffärer ofta är sönderavlade och ofta blir tidigt sjuka och dör. Och så finns det klent med uppfödare i "Nörrland" - dä ja bor då... Och allergisk mot pälsdjur i övrigt...så hund och katt är inget att tänka på... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kajsa576 Posted June 9, 2014 Share Posted June 9, 2014 Yes Kajsa... eller att jag läst en hel del om hamstrar och att de som säljs på ZOOaffärer ofta är sönderavlade och ofta blir tidigt sjuka och dör. Och så finns det klent med uppfödare i "Nörrland" - dä ja bor då... Och allergisk mot pälsdjur i övrigt...så hund och katt är inget att tänka på... Vilken tur att det finns små Guldhamster pojkar då 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Greeneyes66 Posted June 9, 2014 Author Share Posted June 9, 2014 Å så var det måndag...och jag har avverkat ett dagpass på barnavdelningen...Mina dagpass växer inte på "trän"...men nattjobb på onsdag igen och så var den ordningen återställd! I helgen har vi varit i mannens stuga...med allt vad det innebär....Grillning och rosévin...Ingen ungsrostad potatis för mej men smörstekt vitkål istället...Funkar det med...och så bea...på burk den här gången....En promenad i värmen i går, samt ett bad, i rätt så kyligt vatten efter det. Mat...jo...dags för middag här...men vet inte vad jag är sugen på...Jag börjar faktiskt tröttna på ägg...Hur kan man göra det? Hmm...å det passar sig väl inte och ledsna på ägg när man "ellsehåeffar"...Tips? Vikten...den går upp och ner...1 kg ner och ett halvt upp...hit och dit och fram och tillbaka...Men...det börjar synas iaf...får någon "sparsam" kommentar på jobbet. Och så får man i samma veva försvara att man plockat bort kolhydraterna..."Har inte ätit en frukt sen i januari" sa jag idag...Ååååh...det skulle jag ALDRIG klara...får jag höra då...eller Skulle ALDRIG klara mej utan potatis...och jag som ÄLSKAR pasta...Skulle inte klara det...Blir lite less på de kommentarerna....så idag fräste jag ifrån att det gör man visst...klarar mej hur bra som helst...om man bara ger sig fan på det...beror väl på målet med det hel...Pilutta dom!! Häpp! 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Greeneyes66 Posted June 9, 2014 Author Share Posted June 9, 2014 Men...*viskar*...en jävligt dyr hamster blev det.....resan var tre gånger så dyr som hamstern...hehe... 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PiaB Posted June 9, 2014 Share Posted June 9, 2014 Men...*viskar*...en jävligt dyr hamster blev det.....resan var tre gånger så dyr som hamstern...hehe... Familjemedlemmar har inget pris! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Greeneyes66 Posted June 11, 2014 Author Share Posted June 11, 2014 Nä...å det var nog därför vi åkte några extra mil för att hämta honom... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Greeneyes66 Posted June 11, 2014 Author Share Posted June 11, 2014 Så var det onsdag...och tösen gör de sista dagarna i mellanstadiet och sin skola...där hon gått sedan 6-års. Sorgligt...och jag fattar som vanligt inte vart tiden tar vägen... Till hösten skall hon börja 7:an på en friskola (som fått kungens pris). Bara goda vitsord, så det ska bli spännande! Tvättmaksinerna snurrar...trosbrist enligt tösen i morse...så...då var det till att tvätta. Nu har jag precis ätit "falsk mannagrynsgröt" med rejält smöröga...Så göttigt! Bara jag hängt tvätten blir det en runda i slingan...Nya löparskor inköpta och de ska provas nu. Känns inte som om jag ska få skavsår...vilket jag nästan alltid brukar få av nya skor...dels riktiga sportstrumpor och så har jag preparerat med lite Comfeel... På em tänkte jag slöa lite...om vi inte måste iväg och kolla en klänning till tösens examen...Har beställt en på nätet men den har inte behagat dyka upp ännu...*morr* Och så vankas det nattjobb. Ingen sömn i morgon, då jag måste dra till länssjukhuset för en kontroll...och förhoppningsvis ett avslut på ett år av en massa provtagningar och skit! Efter det passar vi på att göra IKEA...DET gillas..."värry much"! Vikten idag +/- 0 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Greeneyes66 Posted June 17, 2014 Author Share Posted June 17, 2014 Jaja...inte fullt så aktiv med skrivandet kanske...men jag är läser en massa foruminlägg varje dag! Idag är det tisdag och jag är ledig...I morgon är det dags för natt jobb igen. Börjar att räkna ner till årets semester nu...13 arbetspass kvar, varav 9 nätter, innan jag den 12.e Juli 07:15 går på semester...Sååå gött det ska bli! Dagen igår...Sov till mitt på dagen (efter helgens nattjobb), sen var jag rätt pigg...efter kaffe med kokosolja och 2 smörstekta ägg så bakade jag frukostfrallor enligt recept från www.56kilo.se , samt Fröknäcke (mix från Risenta...jaja...kan göra själv men jag tycker om att va lat ibland). Brödet har jag inte smakat än, äter bara bröd på nätterna när jag jobbar...ibland. Bra å ha i frysen. Fröknäcke är gott när man är lite småsugen...med massor av smör och ost. Efter bakandet tog jag ett varv i slingan...den "östra" den här gången....Variation är bra och jag hade inte gått där sedan i november...Blev 6.7 km...såg att de har en 7,5 km slinga också så den ska jag testa nästa gång... Igår gjorde jag ugnsstekt lax med en egenhändigt gjord Hollandaise...ohhh...så gott det blev...Hollandaise har aldrig hört till mina favorit såser...men har ju heller aldrig ätit en hemmagjord. Blev riktigt nöjd...vet vad som är i...massor av svenskt smör och äggula...Yummi! Tror att Mannerström skulle ha varit nöjd...kanske rent ut slagit en kullerbytta av glädje! Var in på affären efter motionsrundan...(påfyllning av smör & ägg)...och...där fanns det svenska Jordgubbar...ohhh...det tog emot att gå förbi de lysande klarröda bären...Jordgubbar hör sommaren till och har lovat mig själv att det ska få vara tillåtet (till viss del) under den korta tid jag kan njuta av dem...Så...till midsommar...så ska avnjuta jordgubbar med massor av vispad grädde. Yeeah! I morgon är det dags för vågen/måttbandet. Går ju upp och ner... Kläm! 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Greeneyes66 Posted June 19, 2014 Author Share Posted June 19, 2014 Jaha...nyvaken igen...Är jag något annat än nyvaken??? Jobbar mest nätter nu...har inte valt det...men...har fått det gratis lixom...(vi lägger önskeschema och då får man självklart inte (alltid) som man vill ). Igår var det "vågendag" igen...och vips...så var "de dära kilona" som jag gått upp igen borta...Hur mysko som helst...Kan kanske hå ha å göra med "kvinnoeländet" kanske... Så... nu står jag på ca - 7,5 kg....ja...alltid nåt...och mina kollegor säger att det syns verkligen...ffa i ansiktet och över halsen...DET är riktigt trevligt att höra! Har tyvärr en uråldrig våg, som bara visar på "halvkilot"...skulle vilja ha en sån där "Ny sak" - som man kan koppla till mobilen...hm...*fnular*...jag fyller ju år snart...kanske man ska ta å önska sig en sån av ungarna... ? I natt så fick jag för mej att kolla blodsocker och blod ketoner...B-glukosen 4.0 (kl 5.00 och ca 5 timmar efter lite fika) och ketonerna var...*trumvirvel* ...3.0!!! Va? Trodde jag inte...betyder väl att jag är i optimal ketos...eller? Av någon konstig anledning så kändes det rätt bra...som ett litet "kvitto" på något... Vet att jag kollade urinketoner för ett antal månader sen, och den stickan visade på " max utsläpp" men blod ketonerna visade då 0.9. Jaja...tänker inte och kolla dessa värden stup i kvarten...men...det var lite skoj iaf....(förutom att jag har ont i fingertoppen...efter sticket...hatar "stick i fingret")! Hellre stick i armvecket och jag ställer gärna upp som "provarm" till elever...Jorå! ... och stickas...det är ju kul...bland det roligaste i mitt arbete...jajjemän!! Skäms jag inte för alls.. Nu kaffe...slöa lite framför dator/tv...sen blir det nog en "smörgröt"...eller falsk Mannagrynsgröt...ÄLSKAR den gröten...+ att jag får i mej ordentligt med fett...ca 50 gram...Bra det! Ha en fin dagen före midsommar dag! Toodeli-doo! 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syster Posted June 19, 2014 Share Posted June 19, 2014 Ha en fin Dagenföremidsommar och en trevlig midsommar du också, och Tack för alla Glada, trevliga och fängslande inlägg 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ostgoten Posted June 19, 2014 Share Posted June 19, 2014 Vilken fin potatisblomma! Jag blir glad av att läsa din tråd. Härligt att dt går bra för dig! 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kajsa576 Posted June 19, 2014 Share Posted June 19, 2014 Jaa, ha en härlig Midsommar! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Greeneyes66 Posted June 25, 2014 Author Share Posted June 25, 2014 Midsommar till ända...och vi går mot mörkare tider...Nog fasen är det dystert...då man inte ens har njutit av årets semester ännu...Men...trots allt är det längre kvar av sommaren än vad som gått...alltid nåt! Midsommar...lugn i all sin enkelhet...När vi väl kommit till stugan tog jag en rask promis...och solen glimtade till en kort stund...Sen mat...Hoppade över sillen men grillade och gjorde en egen bea.. där svärmor lyfte på ögonbrynen åt allt SMÖR som skulle vispas i... ...Hon har aldrig gjort egen bea! Sen spydde jag lite galla över Becel (som hon envisas att smöra mackorna med), bara för att det innehåller lite olivolja så tror hon att det är supernyttigt...Jaja...går inte lära gamla hundar att sitta har jag hört. Fick bita mej i tungan och vara snäll och inte dra igång diskussioner! Man ska vara snäll och foglig som svärdotter... Jordgubbar!!! Jag åt jordgubbar...och det var himmelskt gott...med vispad grädde (fick återigen några ögonkast från svärmor och jag svarade med att ta ännu mer grädde och dessutom slicka ur skålen...haha...Yeah! ) Annars har vi nog mest frusit i midsommar...har verkligen varit kyligt...och så regn av och till. Nu har jag avverkat två nätter på jobbet igen...haft rätt lugnt förutom 2 nydebuterade diabetiker...ujuj...Men...det är fantastiskt vad barn och föräldrar finner sig i...och så blir de sååå tacksamma över att lära sig använda verktyget "kolhydratsräkning"...Så härligt att se! De styr på ett rätt enkelt sätt hur mkt insulin de ska ta till den mängd mat (kolhydrater) de äter. På så sätt ett jämnare blodsocker och bättre mående. Love it! Nu ska jag ner på "la stada" och kolla in second hand...Ska på 50 års kalas om nån vecka med 60 tals tema...tro om man kan hitta nåt passande... Kläm! 17 dagar till semester! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Greeneyes66 Posted July 1, 2014 Author Share Posted July 1, 2014 Mest bara jobb...heeela tiden...men det är nedräkning på allvar nu...till semester...Ca 1½ vecka kvar...Tjo-hooo! Med tanke på vädret så har det inte gjort så mycket att ha jobbat...faktiskt...Har några kollegor som gjort sina fyra veckor och är "back in buisness" igen...Huga...De har inte haft det alltför gott vädermässigt...men det verkade vara rätt nöjda över sin semester ändå. Och...man kan ju inte gå omkring och "ojja" sig över vädret på semestern...det är ju inget man kan göra något åt...Så varför slösa energi på det. Nä...njuta av ledigheten iaf måste man göra! LCHF - jo då...det rullar på...små avsteg har gjorts och det verkar vara så att vikten trots allt stannar upp...Blir lite less...men får väl skylla mej själv. Tycker ändå att jag håller mej hyfsat "på banan" iaf. Inget godis...ingen pasta...inget bröd...ingen potatis...men...kanske liite för mkt mejeri...hm...nåväl...gott så långt...Å så det här med fettet...VET att jag fuskat med att få i mej...får inte in en riktig kläm på det! Brööööl..... Sen...ny hormonspiral för 2 månader sen...Hmmm.....kan vara att den hjälper till att bromsa upp det hela... Kom på häromdagen....att jag vet inte sist jag hade huvudvärk?! Brukar förvisso inte ha det ofta...men nog brukar det vara ibland...efter mycket jobb...natt jobb med sömn på dagen...men...nä...det känns som om det var evigheter sedan...Måste ju vara avsaknad av kolhydrater/gluten...Tror jag iaf! Nyvaken är jag...tralalala...nu blir det lite i magen...är inte speciellt hungrig...men har inte ätit på15 timmar...och bra med nåt i magen när jag ska sova snart igen...en till natt...Sen är det bara ...hm..*räknar på fingrarna*...5 arbetspass kvar...varav 3 nätter....S E M E S T E R!!! Todeli-dooo! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kajsa576 Posted July 2, 2014 Share Posted July 2, 2014 Mest bara jobb...heeela tiden...men det är nedräkning på allvar nu...till semester...Ca 1½ vecka kvar...Tjo-hooo! Med tanke på vädret så har det inte gjort så mycket att ha jobbat...faktiskt...Har några kollegor som gjort sina fyra veckor och är "back in buisness" igen...Huga...De har inte haft det alltför gott vädermässigt...men det verkade vara rätt nöjda över sin semester ändå. Och...man kan ju inte gå omkring och "ojja" sig över vädret på semestern...det är ju inget man kan göra något åt...Så varför slösa energi på det. Nä...njuta av ledigheten iaf måste man göra! LCHF - jo då...det rullar på...små avsteg har gjorts och det verkar vara så att vikten trots allt stannar upp...Blir lite less...men får väl skylla mej själv. Tycker ändå att jag håller mej hyfsat "på banan" iaf. Inget godis...ingen pasta...inget bröd...ingen potatis...men...kanske liite för mkt mejeri...hm...nåväl...gott så långt...Å så det här med fettet...VET att jag fuskat med att få i mej...får inte in en riktig kläm på det! Brööööl..... Sen...ny hormonspiral för 2 månader sen...Hmmm.....kan vara att den hjälper till att bromsa upp det hela... Kom på häromdagen....att jag vet inte sist jag hade huvudvärk?! Brukar förvisso inte ha det ofta...men nog brukar det vara ibland...efter mycket jobb...natt jobb med sömn på dagen...men...nä...det känns som om det var evigheter sedan...Måste ju vara avsaknad av kolhydrater/gluten...Tror jag iaf! Nyvaken är jag...tralalala...nu blir det lite i magen...är inte speciellt hungrig...men har inte ätit på15 timmar...och bra med nåt i magen när jag ska sova snart igen...en till natt...Sen är det bara ...hm..*räknar på fingrarna*...5 arbetspass kvar...varav 3 nätter....S E M E S T E R!!! Todeli-dooo! Todeli-dooo! Du e´bäst! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sanne Lannizter Posted July 3, 2014 Share Posted July 3, 2014 Började precis läsa din tråd men tyvärr inte alla sidor men hur gick det med vikten/måtten? Har det blivit någon förändring sen i januari? Är själv ganska ny med lchf, 5 veckor på lördag, dvs samma fas du var i när du skrev din tråd. Visst är kroppen fantastisk men samtidigt väldigt störig ibland när den inte gör som man själv vill 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Greeneyes66 Posted July 3, 2014 Author Share Posted July 3, 2014 Som sagt...inget viktras...å upp och ner och hit och dit...Idag -8 kg sammanlagt och ca 12 cm i midjan...+ att mina vänner/arbetskompisar SER att jag minskat...DET är ett stort PLUS det...*L* 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kajsa576 Posted July 4, 2014 Share Posted July 4, 2014 Som sagt...inget viktras...å upp och ner och hit och dit...Idag -8 kg sammanlagt och ca 12 cm i midjan...+ att mina vänner/arbetskompisar SER att jag minskat...DET är ett stort PLUS det...*L* Heja Heja! Går ju som på Räls! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Greeneyes66 Posted July 6, 2014 Author Share Posted July 6, 2014 Dagen igår...Min födelsedag! Yes! Men den firades på arbetet och sen var jag på min kompis 50-årskalas med 60tals tema...(ni skulle se hur jag ser ut i håret...fortfarande tuperat) Jag firade min födelsedag på onsdag och fredag...då ungarna mina bjöds på mat...(i omgångar). Slog en bea på 4 äggulor och 300 g smör...och den tog slut snabbt...Sååå god! Och jordgubbar till efterrätt. Och gott var det! Hittade Alvesta glass (utan socker) Den var inte alls så dum tycker jag...en liten klick med några jordgubbar och grädde slank ner. Fått fina presenter...(fick precis det jag önskade mej). På festen igår blev det några "avsteg"...lite vin såklart....och lite potatisgratäng och ett bröd. Men hon (födelsedagsbarnet) LCHFar också (om än inte lika "halvstrikt" som jag) så det fanns ordentlig med smör och feta såser... Mådde lite räv när jag kom hem...vet inte om det var de dära extra kolhydraterna jag fick i mej...eller om det var kombinationen för lite sömn...jobb...alkohol och någon kolhydrat...Det blev bums i säng iaf...och sovit till förmiddagen idag... Nu blir det frukost...dusch...försöka få ut tuperingen innan kvällsjobb...Kan ju bli spännande... Och så....inleder sista jobbveckan innan semester...Känner verkligen att jag går på halvfart nu...sparlåga... 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted July 6, 2014 Share Posted July 6, 2014 Grattis 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kajsa576 Posted July 6, 2014 Share Posted July 6, 2014 Hipp Hipp Hurra! http://www.youtube.com/watch?v=2iExbfEheXk&feature=kp 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Greeneyes66 Posted July 11, 2014 Author Share Posted July 11, 2014 Ja tro´t om ni vill...men nu är det nära...nu är det upploppet...Om ca 17 timmar går jag på SEMESTER! *hoppar jämfota av glädjefnatt* En sista natt med gänget på jobbet, sen är det finito på drygt 4 veckor...Oh yes! 4 underbara veckor där man kan lägga klockan åt sidan och bara leva på känslan...jag är hungrig - då äter jag...jag är trött - då sover jag...jag vill vara uppe sent...FÖR sent - då lägger jag mej inte - jag vill promenera tidigt på morgonen - då promenixar jag - jag vill bara vara - och då bara ÄR jag...villa bara sola, bada och slöa - då solar , badar och slöar jag...vill bara "tomglo" - då "tomglor" jag...vill bara läsa/lyssna - då läser/lyssnar jag...vill bara vara - då bara är jag...Så underbart! Och att vädret är så fantastiskt just nu GÖR ju inte det svårare att veta att man har lite ledigt...Hoppas, hoppas och håller tummar och tår för att värmen fortsätter. Skall försöka att hålla mej på banan då det gäller mat/kost. Men...kommer att bli väl avvägda avsteg...kommer att bli mer vin...(även om jag klarar mej så bra utan)...Den här sista veckan har jag gått upp ett kilo...men skyller på värme och "skitveckan" som inleddes lagomt till semestern. Till hösten...ska jag bli mer strikt...har jag bestämt mej för...mer fett och ännu mindre mejerier...Jepp...så blir det. Kommer att vara inne och hälsa på hos "Kostdoktorn" rätt sporadiskt...klent med uppkoppling i "stugorna"...Och det gör ingenting! Rätt klent med mobiltäckning också...så det är till att inte alltid vara nåbar... Ha en fortsatt fetfin sommar hörrnini! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted July 11, 2014 Share Posted July 11, 2014 Tack för svar! Läser och suger åt mej och tänker nog lite så, att jag vill kunna hitta ett sätt som passar mej. Och jag vill inte avstå från just mejerier. Även om jag faktiskt dragit ner en del på dessa de senaste veckorna. Tar det mest med ro...stolt över att snart kunna säga...6 veckor utan kolhydrater...i stort sett iaf. De kolhydrater jag får i mej är nog främst från grönsaker. Vitkål ffa. Är lite klen på grönsaker men just vitkål funkar Magen mår bra...och "fiser" inte så mkt längre (får man skriva så) ? Halsbränna har jag haft problem med länge och tycker ibland att det blivit bättre men...har fortfarande problem med det. Mitt motionerande är lite si och så...Men började med promenader i maj i fjol och försöker hålla i det. Försöker få till 6-8 km 3 ggr /vecka...men nu i vinter har det haltat lite. MEN...längtar ut till skogen och mina "skogslingor"!!! Snart så...var och kikade lite igår om de börjar tina fram från skidspåren...men får nog hålla på mej lite till och hålla tummen för att det inte kommer mer snö. Har inte vintern kommit tidigare kan den ge blanka faaan i att komma nu också! Älskar raska promenader i skogen...lite intervall med lätt jogging. Och så en riktigt bra bok i öronen. Yeeah! Passar mej ypperligt. Söndag...nu ut i solen! Är det bara jag som upplever att rött vin smakar sött???? Har jag aldrig tänkt på förut...Vanligt med smakförändringar vid LCHF? Eller så har jag blivit knasig!! Hemma efter en hektisk dag på arbetet...Men roligt... Men nu är det helg...får se om vädret tillåter fönsterputs...inget regn då alltså...Jäkla gråväder! Trist! Snart kommer tösen och älsket. Fredagsmys! Dricka vin = en veckas broms på viktnedgång, kan ju vara bra att ha med sig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted July 11, 2014 Share Posted July 11, 2014 Det är det värt ibland 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Greeneyes66 Posted July 13, 2014 Author Share Posted July 13, 2014 Fy fan vad jag har semester! 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sanne Lannizter Posted July 15, 2014 Share Posted July 15, 2014 Dricka vin = en veckas broms på viktnedgång, kan ju vara bra att ha med sig. What??? Brukar inte dricka vin men tog ett glas förra veckan. Hur lite krävs och en HEL vecka?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted July 15, 2014 Share Posted July 15, 2014 What??? Brukar inte dricka vin men tog ett glas förra veckan. Hur lite krävs och en HEL vecka?? Mjaa, tror att det var en överdrift. Men sen beror det ju på hur känslig man är. Allt är individuellt. Så länge levern förbränner alkohol kan den inte förbränna fett, så det säger sej självt att det saktar ner. Jag hade typ 20 kg övervikt när jag började (vissa skulle säga 30, men så smal vill jag inte bli). Jag vill kunna dricka ett par glas då och då av min älskade rioja, så då får det ta tid. Jag har bara typ 6 kg kvar till mitt mål, men jag har också minskat mycket i storlek ändå. Sen jag började med periodisk fasta hade jag en period då det gick riktigt fort. Jag tog 1 kg i månaden. Men nu har jag en platå igen. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sanne Lannizter Posted July 15, 2014 Share Posted July 15, 2014 Mjaa, tror att det var en överdrift. Men sen beror det ju på hur känslig man är. Allt är individuellt. Så länge levern förbränner alkohol kan den inte förbränna fett, så det säger sej självt att det saktar ner. Jag hade typ 20 kg övervikt när jag började (vissa skulle säga 30, men så smal vill jag inte bli). Jag vill kunna dricka ett par glas då och då av min älskade rioja, så då får det ta tid. Jag har bara typ 6 kg kvar till mitt mål, men jag har också minskat mycket i storlek ändå. Sen jag började med periodisk fasta hade jag en period då det gick riktigt fort. Jag tog 1 kg i månaden. Men nu har jag en platå igen. Okay då kan man ta ett glas på helgen då utan superångest. Vet att kroppen förbränner alkohol i första taget men trodde det blev värre om man åt lchf och kroppen blev jättesur på en och satte sig på tvären av ren jävelskap 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Greeneyes66 Posted July 15, 2014 Author Share Posted July 15, 2014 :huh:Jag dricker vin när jag har lust ja...men dricker så mkt mindre nu än förr (och det var inte mkt det heller)...blir ofta nöjd efter ett glas eller 2...Å jag har ingen ångest alls... Det går ju iaf neråt...även om det tar lite tid... - 14 cm i midjan och - 8,5 kg...Tjoho! Nu är jag "packad" (ägg och smör) och klar...drar till stugan...Hem till helgen i gen då det är "crusse" (Cruising) i stan. Ha det gött! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts