agnhy Posted March 5, 2014 Share Posted March 5, 2014 Någon som kan svara om det är bättre med viltkött än rött kött (nötdjur)? mot inflammationer i typ tarm och leder mm.mm Även vill jag veta om dinkelmjöl är nyttigare än vitt mjöl? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted March 5, 2014 Share Posted March 5, 2014 Rimligtvis är det nyttigare med viltkött...än "genmanipulerade" kossor. Vanligt mjöl har ju en mängd nackdelar....rimligtvis är dinkeln inte lika "genmanipulerad...så den är med stor säkerhet bättre än mjöl 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syster Posted March 5, 2014 Share Posted March 5, 2014 Jag skulle nog säga som så, att ett ekologiskt gräsuppfött nötkött kan likställas med viltkött Dinkelmjöl är förmodligen något bättre än dagens vetemjöl, men inget jag skulle rekommendera vid en lågkolhydratkost och inget jag skulle rekommendera om man vill slippa de negativa effekterna av gluten, speciellt om man vill få bukt med inflammationer i kroppen. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Granelli Posted March 5, 2014 Share Posted March 5, 2014 Spannmålsmatat "rött" kött kan bli ganska rikt på omega-6 vilket anses driva inflammation. Som syster säger är gräsbetat kött bra för oss. Jag håller inte med ovanstående talare angående dinkel- respektive vanligt mjöl. Det är som att säga att cigaretter med filter är nyttigare än dem utan. Både dinkel- och vetemjöl är farliga för människor, med nutidens vetemjöl är farligast pga en hel del helt nya glutenvarianter som bara funnits i några årtionden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johanna07 Posted March 5, 2014 Share Posted March 5, 2014 Gräsbetat kött smakar lite som vilt faktiskt. Lamm är ett bra alternativ om du vill ha kött med bra fettprofil (helst gräsbetat). Jag undviker fläskkött eftersom det är svårt att veta att de är uppföda på bra föda. Och dansk fläskkött undviker jag speciellt. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts