Leopold Roos

Stockholm - Träff nr1, 2013-02-16 Fika på Filmhuset vid Östermalm

Recommended Posts

Hej. Jag bor i lilla Nyköping men är ofta i stora Stockholm.

Vore skoj att träffa andra likasinnade - alltså som kör LCHF. Skulle vi inte kunna hitta på något gemensamt? Nån fysisk aktivitet, nån restaurang man kan ha afterwork på, matlagning ihop i nåt stort kök, "fika". Har ni nåt förslag på vad man kan hitta på? Någon intresserad?

Edit:

Blev en träff den 16e Februari. Fika vid Filmhuset på Östermalm.

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skulle vara schysst :) kanske LCHF stället vid Globen? Lunch någon helg?

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vad finns det för LCHF-ställe vid Globen? Jag är rätt mycket i Sthlm och är nyfiken på vad det finns för ställen :)
Tycker att LCHF-träff skulle vara kul och säkert lärorikt!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om vi är tillräckligt många som samlas kan vilken restaurang som helst egentligen ta vår beställning på förhand. I själva verket kommer de nog föreslå det själva skulle jag tro. Därmed gör vi vilken restaurang som helst till LCHF-vänlig. 

Bra idé faktiskt! Utmana varenda restaurang i Sverige tills varenda en lärt sig hur man kan anpassa till lågkolhydratkost! =)

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jättebra idé! Fast... jag bor ca 100 mil från Stockholm, så det blir nog lite svårt. :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vad gör man inte för lite gemenskap? :P Nej men går väl att fixa liknande i andra lite större städer. Luleå tex?

Bra idé melderv.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har hyggligt nära till Stockholm och är där i jobbet relativt regelbundet så passar det så träffar jag gärna folk irl...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag bor i Stockholm och hänger gärna med!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Uppsala här men jag hänger gärna på! När det vita helvetet försvinner kanske man kan ses ute på picknick? Hagaparken är ju fint på sommaren! Och finns det Uppsalabor som tänker i liknande banor så hojta till! Skulle behöva sällskap i löpningen....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Uppsala här men jag hänger gärna på! När det vita helvetet försvinner kanske man kan ses ute på picknick? Hagaparken är ju fint på sommaren! Och finns det Uppsalabor som tänker i liknande banor så hojta till! Skulle behöva sällskap i löpningen....

Uppsala även jag. Hänger gärna på både om det blir i Sthlm eller utvecklas till något här.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Uppsala även jag. Hänger gärna på både om det blir i Sthlm eller utvecklas till något här.

Lunch på primaten nån gång kanske?  :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Trosa och jobbar i Södertälje.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag och sambon bor också i Stockholm (strax utanför om man ska vara petig) och skulle verkligen uppskatta en träff. 

När vädret är varmare vore det knastrevligt med en knytis så man får testa vad alla andra har för favoriter :)

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Varför vänta?

Kan inte någon föreslå något konkret? (Inte jag, min hjärna är frusen ;) ) Sedan kan man ju alltid ha fler träffar när vädret blir parkvänligare ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Vad finns det för LCHF-ställe vid Globen? Jag är rätt mycket i Sthlm och är nyfiken på vad det finns för ställen :)

Tycker att LCHF-träff skulle vara kul och säkert lärorikt!

Blues bar och kök .Jag har testat och det är mycket bra.

Kolla länken nedan:

http://bluesbarokok.gastrogate.com/

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Låter förträffligt. Jag är ledig till helgen... 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

wow! Ska ta med mig mamma till den där restaurangen i globen! Bor bara några stationer därifrån ju =D tack för tipset

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vilka ska på Eenfeldts och Bergqvists föreläsning i Stockholm då? Kanske efter den? Självklart kan ju även de som inte ska gå på den också komma till restaurangen/baren/picknicken/eller vad som nu blir av. *Bara en tanke* =)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag ska dit. Kommer ha lite kort om tid efter men före finns det nog lite luckor...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag ska också komma på föreläsningen :) Vore kul att säga hej iallfall.. (om man vågar..). Jag kommer solo eftersom ingen i min bekantskapskrets ville med. Så jag är den som står ensam med nervöst leende och lösnäsa. ;-)

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Bor i Stockholm och ska på föreläsningen. Träffas gärna!

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

PiaM skrev: "Jag ska också komma på föreläsningen :) Vore kul att säga hej iallfall.. (om man vågar..). Jag kommer solo eftersom ingen i min bekantskapskrets ville med. Så jag är den som står ensam med nervöst leende och lösnäsa. ;-)"

Bra PiaM, då kan vi ta varann i hand :D (åtminstone jag är rätt blyg) !

Jag kommer också, är intresserad av att träffas en stund innan föreläsningen - efteråt kommer jag väl att vara fullproppad i skallen och bara ta mej hem för att smälta alltsammans.. få se om vi får det att funka för att morsa lite på varann?

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Finns det nån driftig människa som kan säga en plats och en tid för till exempel lunch innan föreläsningen? Jag har hela dan på mig och kommer gärna. Föreslår en plats i närheten av platsen för föreläsningen. Själv är jag lantis och hittar ingenting... 

För övrigt avnjöt jag en lunch på Primaten i Uppsala idag. Stört omöjligt att parkera men ack så god mat. 

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ska också på föreläsningen, har aldrig sett Doc föreläsa live förut, ska bli spännande.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

...jag ska också på min första LCHF-föreläsningen då :) ..men jag är alldeles för blyg för att våga träffas, bara sådär..tyvärr.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Y62 efterlyser nån som kan reka.. jag kan åta mej att åka till kvarteren på fredag den 18/1 eller i början på nästa vecka, ifall ingen annan har vägarna förbi.
Kollar då vad det finns för alternativ i närheten av föreläsningslokalen så får vi se ifall vi får till en träff. Återkommer med info.

Uppdaterar en stund senare:
Jag undrar om det verkligen är läge att satsa på att ses innan föreläsningen? Den börjar kl 13 och slutar 17.30.
Det innebär att en träff ska planeras till runt 11.30, nånstans i närheten för att hinna med nån form av fika/träff innan.
Känns väl stressigt, tycker jag personligen men så är jag stresskänslig av mej...

Är det möjligen av större intresse att ha en träff vid ett annat tillfälle?

Uppdaterar ännu en gång efter lite funderande:
Jag kan kolla ställen i närheten av föreläsningsstället om ni meddelar mej att ni vill det, senast torsdag den 17/1. 
Personligen kommer jag inte att delta vid detta eventuella forum-träff-tillfälle, jag måste hushålla med min ork.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Jag undrar om det verkligen är läge att satsa på att ses innan föreläsningen? Den börjar kl 13 och slutar 17.30.

Det innebär att en träff ska planeras till runt 11.30, nånstans i närheten för att hinna med nån form av fika/träff innan.

Är det möjligen av större intresse att ha en träff vid ett annat tillfälle?

Jag håller med om detta (trots senare funderingar som jag klippte bort ;) )

Vad sägs om att ses helgen innan, fredag, lördag, eller söndag beroende på vad som passar er bäst. Dvs. 8-10 feb. 

Jag ska också komma på föreläsningen :) Vore kul att säga hej iallfall.. (om man vågar..). Jag kommer solo eftersom ingen i min bekantskapskrets ville med. Så jag är den som står ensam med nervöst leende och lösnäsa. ;-)

Samma här :) Är vi flera från forumet är det ju ännu mer en anledning att ses helgen innan, så får man med sig lite trygghet till föreläsningen ;)

(Sedan tror jag för övrigt att det är många som kommer vara där utan sällskap...)

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Hej!

Jag ska också gå på föreläsningen själv och det vore kul om någon ville träffas innan. Vi behöver inte fika eller nåt utan kan bara va kul att slippa gå själv. Vet nån om dom hittat bra lokal än?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag kliver upp i tid och tänkte äta nåt innan föreläsningen. Annars blir det väl länge till middag. Är det nån som vill tar jag gärna sällskap annars äter jag själv.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Emma och frogglan71: Jag kan träffas lördag den 9 februari! Få se om det blir fler som hänger med och vart vi ska ta vägen.

frogglan71 skrev bland annat: "Vet nån om dom hittat bra lokal än?"
Jag utgår ifrån att lokalen finns på adressen som är uppgiven i inbjudan/bekräftelsen till föreläsningen? Eller så har jag missat nåt... :huh:

Y62: jag rekar kring adressen för föreläsningen och det blir säkert fler som hakar på dej den förmiddan. Återkommer med mer info i nästa vecka.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Till Y62 och andra som ev är intresserade av att träffas samma dag som föreläsningen;
då det verkar råda osäkerhet kring vilken lokal som ska användas så är det inte möjligt att reka om fik/matställen i närheten.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det står fortfarande Filmhuset på hemsidan.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Japp Filmhuset ser jag att det står nu.

Tyvärr verkar det inte som att det går att äta/fika på Filmhuset vid den här tiden på helger.
Jag har inte vägarna förbi i denna stadsdel så jag kan inte reka efter andra ställen, tyvärr.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

9:e kan inte jag, men vill gärna hänga med en annan gång!! (är föreläsningen 9:e?)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Låter inte dumt. Vad är det för LCHF-ställe som ligger vid Globen?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

16/2 är det. Det verkar som att ingen vill träffas innan utom jag, haha

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
16/2 är det. Det verkar som att ingen vill träffas innan utom jag, haha

pratar vi 9:e?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ok, den här tråden är ju uppenbarligen populär då folk verkligen vill ses. Jag tänker att vi ändå är rätt många, kanske för många för att kunna enas. Någon som inte ens hört av sig här kanske också vill komma men är på forumet än så länge bara en passiv åskådare (?). Ja, jag vet inte... men jag kom precis att tänka på att vi kanske inte behöver enas. Kör både före och efter. What the heck, go crazy. Ta en fika mitt i veckan också. Varför inte liksom.

Jag tror inte att någon är pigg på att ansvara för bordbokning och sammanställning av hur många det blir, så mitt förslag är egentligen att man bara dyker upp vid en angiven tid och plats och så kan man ha någon "kod" som säger: "LCHF:are från Kostdoktorns forum". Typ nån dresscode? Färg? Ett hemligt handslag. Nej, jag vet inte... Tänker högt (skriftligt) nu bara. Någon annan får gärna fortsätta spåna på denna idé. För som sagt, jag har ingen lust att organisera organisera. =)

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
pratar vi 9:e?

Då kommer inte jag, åker inte till Fjollträsk bara för det. För min del äter jag lunch/dricker kaffe med mig själv eller den som vill någonstans i närheten av Filmhuset ungefär 11,30 den 16/2. Därefter avtågar truppen mot Filmhuset för insittning och avlyssning av intressanta ämnen. Slutligen improviseras ett lämpligt avslut beroende på färdmedel för dagen. Det vill säga, om allmänna färdmedel kan det bli en färdknäpp och i värsta fall en 7-8 stycken... :D  

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Ok, den här tråden är ju uppenbarligen populär då folk verkligen vill ses. Jag tänker att vi ändå är rätt många, kanske för många för att kunna enas. Någon som inte ens hört av sig här kanske också vill komma men är på forumet än så länge bara en passiv åskådare (?). Ja, jag vet inte... men jag kom precis att tänka på att vi kanske inte behöver enas. Kör både före och efter. What the heck, go crazy. Ta en fika mitt i veckan också. Varför inte liksom.

Jag tror inte att någon är pigg på att ansvara för bordbokning och sammanställning av hur många det blir, så mitt förslag är egentligen att man bara dyker upp vid en angiven tid och plats och så kan man ha någon "kod" som säger: "LCHF:are från Kostdoktorns forum". Typ nån dresscode? Färg? Ett hemligt handslag. Nej, jag vet inte... Tänker högt (skriftligt) nu bara. Någon annan får gärna fortsätta spåna på denna idé. För som sagt, jag har ingen lust att organisera organisera. =)

Foliehatt mot livsmedelsverkets hemliga telepatiska kolhydratsändningar kanske?  :D Du har helt rätt, det är ju bara att göra. Något slags mönster brukar utkristallisera sig så småningom. Andra lösa sällskap brukar ha nåt i stil med "första tisdagen i månaden på restaurang XX". Det ger sig bara vi kommer igång.

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag kommer som jag tror jag redan skrivit, vara i stan i det området och jag vill gärna träffas innan, så count me in :)

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Så hur blev det nu med träffen?
Jag ska inte på föreläsningen, men ses gärna den 16e eller 17e Februari. Vilka är på?

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag kan både före och efter som det ser ut nu. Säg tid plats och utrustning bara.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja hej är ny på forumet men gammal på LCHF träffas gärna men skall inte på föreläsningen men verkar allmän förvirring på hur när o var....*lol* B)

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja hej är ny på forumet men gammal på LCHF träffas gärna men skall inte på föreläsningen men verkar allmän förvirring på hur när o var....*lol* B)

Jag håller med... Hade jag hittat i trakterna hade jag sagt tid och plats men tyvärr är jag lantis och hittar ingenting  :D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg