Jump to content

Stockholm - Träff nr1, 2013-02-16 Fika på Filmhuset vid Östermalm

Leopold Roos

Recommended Posts

Det hade varit kul att ses, men jag lyckas få med mig (kors i taket) min motsträvige man till föreläsningen. Kan liksom inte fresta på med en lchf-träff uppepå det... Men gärna en Stockholmsträff en annan gång! Jag skulle verkligen också vilja åka på kryssningen, men har redan andra planer den helgen tyvärr. Vi kanske ses i vimlet på lördag, nejlika i knapphålet? ;)

Den som känner igen mig på föreläsningen är mer än välkommen att säja hej :) . Jag är ganska kort. Mörkt hår, svarta glasögon, grön vinterjacka med huva (brun mössa), stor väska.

Jag kommer också gå till LCHFklubbens butik på Karlavägen 73 en stund innan föreläsningen (sisådär 11,30 tiden nångång..)

// Pia

• Like 1

Mitt tåg är på centralen 10:35. Sen knallar jag uppåt genom stan (via några utvalda butiker). Får se hur dags jag dyker upp vid föreläsningslokalen. Det kan vara svårt att missa mig då jag har en röd mössa det står LCHF på... :-) Dessutom bär jag runt på en röd reklamväska som också tydligt skvallrar om min mathållning... 

Jag ska nog också programmera in LCHF-klubbens butik i listan över butiker jag vill besöka i morgon...

Vädret tillåter inte den gula T-shirten...

/Tommy

• Like 1

Det var så trevligt att hälsa på dig även fast du hade bråttom iväg :) Kanske nästa gång stannar du kvar!

Själv hade jag det mycket trevligt både på föreläsningarna och med de jag träffade. Extra tack till Maja som räddade mig från att sitta ensam :D

Kikade in på din blogg, Melderv, och insåg att vi måste suttit väldigt nära varandra på föreläsningen. Det är snudd på att jag kom med på ditt foto, jag satt en bit till höger framför dig. Efter en stunds fundering vet jag nog vem som var du! Ganska kort, mörkhårig, ung? I vilket fall håller jag med dig om att det verkligen var en bra dag. Det enda jag var en smula besviken på var det sk "lågkolhydratfikat". Hade nog förväntat mig någonting annat...

• Like 1

Jag tyckte också föreläsningarna var bra.. Hade redan sett föreläsningen på Youtube, men det är en annan känsla att se det "live". Mer pepp helt enkelt.

Vad var det för lågkolhydratsfika? Fröknäcke? Jag misstänkte redan från början att jag skulle bli besviken och hade med mig min "frozzypack" fylld med LCHFfrallor med ost o gurka samt lite babybel.. :) Kaffe hämtade snälla Maja åt mig medan jag åt. (Hade lite hungersnöd och klarade inte köa så länge för kaffe själv ;) )

• Like 1

Ja, "Lilla Anna"! Det stämmer! Vad roligt =). Jag kanske hinner titta förbi den tionde mars så får vi prata lite också =D.

Jag blev också lite besviken över fikat. Nördig som jag är åt jag bara osten och paprikan haha. Jag var ändå mätt på lunchen som jag åt strax innan föreläsningen.

Ja, PiaM. Jag håller helt klart med! Inte så att det inte var värt det eller nåt, man blev helt klart motiverad. Även om det inte var så mycket nytt var det ju kul att åtminstone då få bekräftat att man gör rätt och kan rätt mycket nu. Så nu är det bara för mig att tuta och köra ser det ut som =) Får sluta vara så vänlig=mesig, strikt är vad som gäller!  :D

• Like 1

Ha ha.. Ja... jag ska verkligen tala tyst om det för jag lär inte lyckas, men idag börjar mitt nya striktare liv.. ha ha. Vägt och mätt mig (förvånansvärt lugna siffror trots att jag är en sån slarver. Fick väga mig 3 gånger och tvingade sambon att också göra det för att tro på vågen) och satt upp förhållningorder på mig själv. Nu är det Go go go! (OH MY GOD)

• Like 2

Ha ha.. Ja... jag ska verkligen tala tyst om det för jag lär inte lyckas, men idag börjar mitt nya striktare liv.. ha ha. Vägt och mätt mig (förvånansvärt lugna siffror trots att jag är en sån slarver. Fick väga mig 3 gånger och tvingade sambon att också göra det för att tro på vågen) och satt upp förhållningorder på mig själv. Nu är det Go go go! (OH MY GOD)

Beach 2013, here you come! :)

• Like 1

Ska jag våga uppdatera? Sno plats i en tråd helt OT sådär?

Jo, för jag måste!

- 2 kilo på lika många dagar. *flinar brett* . Ärligt talat så tror jag min kropp inte fattar vad jag gör mot den. Här har jag lulla in den i tron att vi stannar på den här vikten nu finns inte så mycket mer att hämta.. Sen slutar jag dricka lightläsk och nu två veckor senare skalar jag bort chokladen och frukten och mjölken i kaffet.. Knoppen har panik och gett mig huvudvärk, men jag gissar att det är ett sista skrik på hjälp. Jag struntar i det för det är fyrverkerier i mitt sinne. 70.0. (-80 minst på 7 år.). (Beach 13 blir det inte för jag bär på min egen badring tyvärr..)

• Like 1

Ska jag våga uppdatera? Sno plats i en tråd helt OT sådär?

Jo, för jag måste!

- 2 kilo på lika många dagar. *flinar brett* . Ärligt talat så tror jag min kropp inte fattar vad jag gör mot den. Här har jag lulla in den i tron att vi stannar på den här vikten nu finns inte så mycket mer att hämta.. Sen slutar jag dricka lightläsk och nu två veckor senare skalar jag bort chokladen och frukten och mjölken i kaffet.. Knoppen har panik och gett mig huvudvärk, men jag gissar att det är ett sista skrik på hjälp. Jag struntar i det för det är fyrverkerier i mitt sinne. 70.0. (-80 minst på 7 år.). (Beach 13 blir det inte för jag bär på min egen badring tyvärr..)

Snyggt! Själv struntar jag i vad folk tycker när dom ser mig på stranden men såklart ju mindre badring ju bättre känner man sig. Ser fram emot 10 mars! Påminn mig så kan jag ta med en rolig beach 2005 bild på mig, haha...

• Like 1

Jo, då är jag också tillbaka i tråden. 

Har öppnat en ny tråd så att ingen i Stockholm behöver missa vår träff. Nya tråden finns här: http://forum.kostdoktorn.se/topic/1339-stockholm-tr%C3%A4ff-den-10-mars-kommer-du/

Har även lagt till en del frågor, så att Amy kan besluta om hon vill ha öppet för oss samt vad hon ska erbjuda den den dagen.

• Like 1

• 2 weeks later...