Pjs Posted March 8, 2014 Share Posted March 8, 2014 Lite om mej 35årig tjej, väger 104kg, kör strikt sen februari. Mår skiiiitbra nu när jag kör lchf. Inget sötsug, ingen halsbränna längre, piggare och gladare MEN kilona rasar inte direkt. Ena veckan är det -1kg andra -0.5kg. Börjar fundera över mitt protein/ fettintag . Jag blir inte riktigt klok på hur mkt fett per måltid jag ska äta. Och fattar inte heller hur mkt protein som är ok. Har köpt mig skaldemans bok om GI för kvinnor. Kommer nog att bli en del Fakirbiffar framöver. Men så blir jag lite orolig över att inte äta grönsaker. Enl Skaldeman så har man grönsaker som dekoration, Men hur får jag i mej alla näringsämnen? Idag äter jag magnesium samt D-vitamin. Vill fortsätta må bra och vill verkligen lyckas med detta Tacksam för alla tips som gäller Strikt lchf! 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Y62 Posted March 8, 2014 Share Posted March 8, 2014 0,5-1 kg i veckan är väl bra? Har du det stadigt är du ju på god väg. Se inte det här som en quick fix, kämpa på! 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted March 8, 2014 Share Posted March 8, 2014 Går du ner 0,5 kg i veckan eller mer är ju det jättebra!!! Vad hade du hoppats på? Tidningarnas förton kilo på en kafferast? Deras före och efterbilder kan ju ha år emellan. Ägg (gulan) innehåller alla vitaminer och mineraler du behöver utom C-vitamin, så ta lite röd paprika till maten eller nåt, så är du hemma. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders A Posted March 8, 2014 Share Posted March 8, 2014 Men snälla du. 0,5-1 kilo i veckan är ju strålande bra!! GLÖM kvällsblaskornas rubriker om att rasa i vikt, dom skrivs bara för att locka läsare och har inget med verkligheten att göra. Så länge det funkar så bra som det gör och du mår så bra som du gör - bara fortsätt på samma sätt. Och prova du att lägga till lite ovanjords-grönsaker om du känner för det, borde inte påverka så negativt. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nabe Posted March 8, 2014 Share Posted March 8, 2014 Vad jag förstått med proteinintag gäller, om du inte tränar hårt, så mkt protein i gram per dag som din målvikt är. Vill du väga 60kilo, 60gr protein/dag. Nötkött innehåller ca 18-27gr protein/100gr. För mig är dock detta för mycket med protein/dag för en bra viktnedgång. Är också tjej 35 år med samma startvikt som du ungefär. Har minskat på mejerierna och det har fungerat bra. Förstår att du är otålig men 0,5-1kg i veckan är ju toppen! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aros Posted March 8, 2014 Share Posted March 8, 2014 Fortsätter du så här har du gått ned till 60-65 kilo på ett år, det är väl helt OK med tanke på hur många år det tog att nå 104 kilo? Dessutom tycker jag att det är för mycket fokus på antal kilo och vikt. Fokusera på din hälsa istället så kommer din vikt att följa med. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted March 8, 2014 Share Posted March 8, 2014 Och mät dej också. Förr eller senare hamnar du på en platå då vågen inte är samarbetsvillig. Då är det motiverande att se centimetrerna smälta bort ändå Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eric Posted March 8, 2014 Share Posted March 8, 2014 Som andra redan skrivit 0,5-1kg per vecka är bra. Mer ska man nog helst inte gå ner per vecka. Äter du inga grönsaker så bör du nog äta ägg/lever etc eller ta vitamintillskott. Gärna magnesium/kalcium också, det tog bort de kramper jag fick av fakir. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johanna07 Posted March 8, 2014 Share Posted March 8, 2014 Det känns som du inte ska ändra något i din kost just nu, 0.5-1 kg är jättebra resultat! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted March 8, 2014 Share Posted March 8, 2014 Ägg!!! och... Kokosfett!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johanna07 Posted March 8, 2014 Share Posted March 8, 2014 Ägg (gulan) innehåller alla vitaminer och mineraler du behöver utom C-vitamin, så ta lite röd paprika till maten eller nåt, så är du hemma. Ägg innehåller mycket, men har lite kalium, kalcium och magnesium (mineraler) och lite B1, B3 och B6 och C (vitaminer) per 100 gr. Kan vara bra att veta. http://matkalkyl.se/se-aggekologisktratt.php Äggula har bättre värden vad det gäller kalium och B1 och B6 per 100 gr, annars samma. http://matkalkyl.se/se-aggulaekologisk.php Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts