MKJ Posted March 8, 2014 Share Posted March 8, 2014 Pak choi är ju en kortdagsväxt så man sår den antingen vår eller sensommar för att den inte skall gå i blom innan den är klar. Jag ha dock lyckats endast med vårsådden. En period med mycket sol i maj behövs för att det skall gå riktigt bra. Jag sådde i krukor redan i april och drev upp plantor i drivbänk. Hade fluffig jord med mycket kompost och odlingsväv över. Götapetter vad dom växte! Plantorna vägde ofta 1 kg per styck. Tyvärr tyckte jag inte dom var så goda råa som jag hade hoppats men min sambo älskade dom och tog mig sig enkilosplantor till jobbet och malde i sig en planta per dag 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MKJ Posted April 13, 2014 Author Share Posted April 13, 2014 Nu börjar det bli dags att så pak choi om man vill ha tidig skörd. Jag har för mig att jag sådde mina i krukor inomhus den 14 april. Så fort dom kom upp så dom syntes i krukorna så flyttade jag ut dom i en enkel drivbänk. Blev det frost täckte jag över den eller tog in krukorna i huset. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts