Jump to content

Hundarna ligger en noslängd före

Inez

Recommended Posts

Min hund får spannmålsfritt foder (pellets). Hon är en liten jycke och äter inte ens upp den giva som rekommenderas på förpackningen, så jag blir inte ruinerad av att hålla henne med ett dyrare foder.

De som tillhandahåller det här hundfodret skriver på sin hemsida en text som andas paleo och LCHF.

"Anledningen till att välja spannmålsfri hundmat är för oss naturligt då man ser till hundens ursprung. Vi är övertygade om att ju mer fodret liknar hundens ursprungliga föda desto bättre kommer hunden att må."

Man skriver också att hundägare som ger hundarna billigt foder, baserat på spannmål, i stället får lägga pengarna på besök hos veterinären, eftersom spannmålsfodret leder till ständigt ökande hälsoproblem.

SUCK. Hundarna har det bättre än vi när det gäller förståelsen av vilken kost som är rätt.

• Like 1

Människor borde i och för sig vara mer anpassade till vegetabilier än hundar även om jag tror att vår kost ofta innehåller för stor andel spannmål i förhållande till annat och i förhållande till hur mycket energi vi behöver.

Jag har själv minskat på spannmål.

• Like 1

Man skriver också att hundägare som ger hundarna billigt foder, baserat på spannmål, i stället får lägga pengarna på besök hos veterinären, eftersom spannmålsfodret leder till ständigt ökande hälsoproblem.

Tyvärr finns det speciellt dietfoder som är spannmålsfyllt och svindyrt... Då får man betala för både det, veterinären och ev. medicinering... :(

• Like 4