MariaF Posted March 9, 2014 Share Posted March 9, 2014 Det finns massor av recept på chokladbollar men dessa testade jag idag för jag ska ha inkilningsfika på nya jobbet i morgon. Vet inte hur han gör men ALLT jag testar från hans blogg blir fantastiskt gott! Hans Västerbottenbullar t ex passar perfekt som utflyktsmat. Fast dessa räknas nog mer som godis... http://lannerskoksblandning.se/2014/february/stora-chokladbollar.html 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted October 28, 2020 Author Share Posted October 28, 2020 Eftersom jag letar efter torra saker man kan ha med på löptur provar jag lite olika recept på godis ibland. Inte för att jag kommit tillbaka till nån långdistans men det kan ju vara bra att ha vid kalas eller så också. Eftersom jag gärna trillar dit på sötsaker blir det inte ofta jag bakar men det är rätt kul när jag väl gör det. Likt vad många andra uttrycker här i forumet kan jag ibland tycka att även LCHF-sfären emellanåt har lite väl många sötsaksrecept men jag har blivit lite ödmjukare i frågan eftersom det för många är vägen man måste gå för att alls lägga om sin kost. Hur som helst är det svårt att veta vilka recept som är bra/mindre bra. Jag vill därför tipsa om detta kakrecept på Kostdoktorns sida. Hasselnötskakor. Fast jag gjorde dem som chocholate chips cookies (lade i nån dl chokladknappar). För mig blev storleken lagom med 25 kakor: https://www.dietdoctor.com/se/recept/sockerfria-hasselnotskakor 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted October 28, 2020 Share Posted October 28, 2020 Det var ju sex år sedan du föreslog det förra receptet... så med det mellanrummet kan det väl vara lite OK med lite godis. 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted October 28, 2020 Author Share Posted October 28, 2020 Du har ju stängt av och arkiverat gamla trådar, @Peter B! Vet att vi hade en godistråd nånstans men flera gamla trådar var oåtkomliga så jag lade det här. Tyvärr funkar inte den gamla länken till chokladbollarna längre men som tur är är jag gammalmodig och har sparat det på papper. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted October 28, 2020 Share Posted October 28, 2020 2 timmar sedan, MariaF sade: Du har ju stängt av och arkiverat gamla trådar, Nja...alla trådar borde finnas kvar ...dessutom hittade jag en knapp för några månader sen där man kunde stänga av arkiveringen även om systemet varnade för att göra det så jag vet inte om trådarna är arkiverade längre? Man kommer ju till chokladboll-recept om man klickar på länken? 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted October 29, 2020 Author Share Posted October 29, 2020 Ah, vad bra! Då funkar länken ibland, i alla fall. Om man nu blir sugen ibland. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts