LIPO Posted March 9, 2014 Share Posted March 9, 2014 Hej Tommy! Jag har ätit enligt LCHF sedan 2006, efter 2 dagar hade jag fasat ut insulinet och har inte behövt det sedan dess. 1:a året gick jag ner i vikt 10kg och har i princip stått still sedan dess, men jag skulle behöva gå ner ca 5kg till. Jag kämpar med att sänka mitt blodtryck, provar och har provat med medicin men jag får ont i mina vader när jag promenerar och det är så mycket att jag är störd av det. Just nu balanserar jag med motion och att frekvent använda blodtrycksmedicin men tycker inte att det är någon lyckad lösning. Du kanske har erfarenhet av om och hur det går att sänka blodtrycket via maten eller på annat sätt sänka blodtrycket? /Lasse Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Runesson Posted March 9, 2014 Share Posted March 9, 2014 Jag har själv aldrig haft "problem" med blodtyck (vad jag vet) och jag kan bara minnas att jag testat två gånger de senaste 30 åren och båda gångerna var det bra. Senast var för ca 1 år sedan och jag hade även där toppenvärden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts