McHummer Posted March 9, 2014 Share Posted March 9, 2014 Jag hamnar ofta i situationen att vara på väg till jobbet utan mat. Det blir ett stopp på macken och jag köper räksallad, ost, skinka eller salami och lever på det sen. Kan bli så i flera dagar. Har du tips på vad. Jag kan köpa och äta på detta sätt, kallskuret som bara går att äta direkt. Jag tror inte jag gör rätt val idag, får inte ned vikten. Tar gärna konkreta tips på mängder per dag så jag vet var jag skall hålla mig även i detta. Niklas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Runesson Posted March 9, 2014 Share Posted March 9, 2014 Det börjar bli vanligare med livsmedel på mackarna och jag har sett att det ganska ofta går att köpa färdiskivad ost. Det är ju perfekt. Hittar man en pressbyrå eller 7/11 finns det ganska ofta kokta ägg. Så kallskuret, ägg och så en tub majonnäs borde väl kunna funka. Om jag skulle äta enbart den här maten så skulle jag sikta på i alla fall 100-150g majonnäs och så kallskuret och ost till det. Då borde fettration bli ganska ok. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
McHummer Posted March 9, 2014 Author Share Posted March 9, 2014 Tack. Jag slog ihop ett par kokta ägg, salami, 150gr majonäs och ostskivor till det. Får 86% fett, 12% protein och 2% kolhydrat. Under 10gr kolhydrat och ca 2000kcal. Låter rätt ok eller vad tror du? Jag är inte helt klar över vad som är bra fettratio som du nämner. Niklas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Runesson Posted March 9, 2014 Share Posted March 9, 2014 Det är ju perfekt. Bättre kan det nog inte bli. Man kan behöva passa sig för viss salami då de ibland innehåller lite konstiga saker... Helt "ren" salami går inte att hitta, men det finns bättre och sämre sorter... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Naturist Posted March 9, 2014 Share Posted March 9, 2014 Men har ni missat att många har en salladsbuffé, med massor av lchf-mat att välja på? Mackarna är ju inga verkstäder längre, med motorolja att dricka och fiberrikt trassel att mumsa på. Det enda jag har att invända, är att inget är ekologiskt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Runesson Posted March 9, 2014 Share Posted March 9, 2014 Ja, det blir mindre och mindre olja och mer och mer mat på mackarna... Salladsbuffé har jag missat, men jag stannar ohyggligt sällan på bemannade mackar så de större har säkert allt möjligt. Om man bara fick lite info om korvarna man kan köpa så kan några säkert vara ganska ok om man köper dem utan bröd. De vanliga sibyllakorvarna på burk är ju helt ok. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Naturist Posted March 9, 2014 Share Posted March 9, 2014 Ja, det blir mindre och mindre olja och mer och mer mat på mackarna... Salladsbuffé har jag missat, men jag stannar ohyggligt sällan på bemannade mackar så de större har säkert allt möjligt. Om man bara fick lite info om korvarna man kan köpa så kan några säkert vara ganska ok om man köper dem utan bröd. De vanliga sibyllakorvarna på burk är ju helt ok. Nja, korvarna tror jag inte är en höjdare.......har bett om ingrediensförteckningen, och den är "lååååååååång" I buffén kan man kolla på en skärm vad varje grej innehåller. Jag brukar plocka till mig det som är utan tillsatser. dvs bladgrönt, tomat, gurka, fetaost, kräftstjärtar och lite oliver. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Runesson Posted March 9, 2014 Share Posted March 9, 2014 Precis. det kan vara lite dåliga. Men som sagt. Köper mans sibyllas kokkorv på burk så är den förvånansvärt bra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts