celia Posted January 7, 2013 Share Posted January 7, 2013 Sökfunktionen tillät mig inte söka på PMS... minst 4 bokstäver . Undrar om någon har erfarehet av att bli bättre i PMS med LCHF-kost? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ninja Posted January 7, 2013 Share Posted January 7, 2013 Ja, det är stor skillnad. Nu märker jag inget av humörsvängningarna, godissuget, ömheten i brösten eller sömnsvårigheten som jag annars brukar lida av. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PiaM Posted January 7, 2013 Share Posted January 7, 2013 Tycker jag också blivit hjäpt.. Jag får även mindre ont under mensen.. Säkert har det att göra med "bristen" på socker. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pygmepuff Posted January 8, 2013 Share Posted January 8, 2013 jag blir mindre svullen, inte ilsken och ledsen för ingenting. Dock har jag fått en skitlång menscykel, men kan ju lika gärna ha blivit så efter att jag fick barn. Har ingen mensvärk alls (trots kopparspiral) Men känner av ägglossningen som tusan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kareng Posted January 9, 2013 Share Posted January 9, 2013 jag blir mindre svullen, inte ilsken och ledsen för ingenting. Dock har jag fått en skitlång menscykel, men kan ju lika gärna ha blivit så efter att jag fick barn. Har ingen mensvärk alls (trots kopparspiral) Men känner av ägglossningen som tusan. Jag väger drygt ett kilo mer före mes än efter så svullnaden är väl ungefär densamma som tidigare. Däremot känner även jag av ägglossningen mer än tidigare men har mindre mensvärk (ingen alls). Mensen har blivit mer regelbunden och "likadan" varje gång. Detta trots att jag närmar mig övergångsåldern. Den PMS som har med humör och känslighet att göra tycker jag att jag inte känner av lika mycket nu som tidigare. Däremot har jag fortfarande en sömnlös natt i början av varje mens. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts