Aros Posted March 9, 2014 Share Posted March 9, 2014 hej! Som nybliven LCHF:are undrar jag vilket tips du skulle vilja ge mig för att lyckas med mitt nya liv? Har du något bästa tips? Tack! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Runesson Posted March 9, 2014 Share Posted March 9, 2014 Det är några saker jag alltid säger Sikta strikt Var aldrig hungrig Stressa inte Vad menar jag med detta då? Med sikta strikt menar jag alltså att man bör sikta väldigt strikt för om man har som mål att äta 5g kolhydrater per dag kan det ibland slira upp till kans 15-20. Är målet 20g är risken mycket större att det drar iväg till både 50 och 100g. Ät när du är hungrig men inte när du inte är hungrig. Om du behöver småäta är rätt saker. Dvs bra feta saker som mättar bra. Att gå runt och vara hungrig är inte bra för humöret... Händer det inget på vågen så stressa inte upp dig för det. Det släpper snart och väldigt ofta märker man på midjan att det händer saker även om vikten inte rör på sig 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts