Karolidou

varför står jag stilla?

Recommended Posts

Hej!

Håravfall och torsk låter jobbigt. Kanske kan du förebygga genom ännu mer näringstät mat. Ägg äter du kanske redan och benbuljong som nämnts ovan. Själv äter jag även alger, kycklinglever (eko), färsk torskrom varje vecka.

Syrade grönsaker (Tistelvinds opastöriserade) äter jag varje dag för magens skull. Jag tyckte att de syrade grönsakerna var lite sura i början men nu har jag nästan blivit beroende av den fräscha, krispiga smaken av vitkål! 

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

ÄR det möjligt?

Ja. Jag tycker att vissa (speciellt kvinnor) verkar må bättre av en mer fiberrik kost med grönsaker. Håravfall och torsk tyder på att något är fel. Du kan fortfarande äta ganska strikt men du behöver nog se över dit näringsintag. Kan du lägga till mer äggulor? Broccoli, sparris, vitkål, rödkål, spenat, svamp, lök? Syrade grönsaker är mycket bra för näringen. En näve mandlar för mineraler.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

Håravfall och torsk låter jobbigt. Kanske kan du förebygga genom ännu mer näringstät mat. Ägg äter du kanske redan och benbuljong som nämnts ovan. Själv äter jag även alger, kycklinglever (eko), färsk torskrom varje vecka.

Syrade grönsaker (Tistelvinds opastöriserade) äter jag varje dag för magens skull. Jag tyckte att de syrade grönsakerna var lite sura i början men nu har jag nästan blivit beroende av den fräscha, krispiga smaken av vitkål! 

Så jag skall äta vitkål alltså? Det är bra??

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

JA! Bäst är surkål, men smörstekt vitkål är bra (och gott!).

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja, fast mjölksyrad, opastöriserad vitkål som finns att köpa i hälskostaffärer. De har den i kylskåp eftersom den innehåller levande mjölksyrebakterier. Jag har bara hittat märket Tistelvind. Den är tydligen mer näringsrik och även lättare för magen att bryta ner än vanlig vitkål.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Men vanlig vitkål då? Jag vill ju hellre inte komma upp i hur mycket kollisar som helst heller. Några andra tips? Vet ni några vitaminer man kan äta under Keto?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Men vanlig vitkål då? Jag vill ju hellre inte komma upp i hur mycket kollisar som helst heller. Några andra tips? Vet ni några vitaminer man kan äta under Keto?

Du kan äta vanlig vitkål. Du kan äta salladsgrönsaker, broccoli, sparris, rödkål. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Registera det du äter en vanlig dag i något kostverktyg som anger vitaminer/mineraler så ser du om och vad som kan vara problem. Bästa vitaminpillret är lever.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Maken och jag firade 10 är igår och roade oss med att titta på kort från 2004 och 2005. På den tiden (i alla fall 2004) vägde jag 65 kg till mina 155 cm... Det är min målvikt nu. Jag ligger på 73 kg idag.

Hela tiden satt jag och häpnades över vad TJOCK jag var! Jag såg ju ut som en "fläsk-Fia" på vartenda kort. Jag SER smalare ut nu med högre vikt, så vågen är inte allt.

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skulle jag kunna få se den där bilden? Om det är möjligt! Tror nämligen det hade kunnat vara bra för mig.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Innehåller syrad vitkål mer kolhydrater än färsk vitkål?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg