Bengt Nilsson Posted March 10, 2014 Share Posted March 10, 2014 Sidan Kolhydratiker tar upp 3 myter om kolhydrater. Många LCHF:are tycker det är sanningar, vad tycker du? 1. Man blir tjock av kolhydrater 2. Man äter bara kolhydrater när man ska kolhydratladda 3. Kolhydrater är inget annat än socker Myter kring kolhydrater Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MagnusH Posted March 10, 2014 Share Posted March 10, 2014 Sidan Kolhydratiker tar upp 3 myter om kolhydrater. Många LCHF:are tycker det är sanningar, vad tycker du? 1. Man blir tjock av kolhydrater 2. Man äter bara kolhydrater när man ska kolhydratladda 3. Kolhydrater är inget annat än socker Myter kring kolhydrater Vem står bakom denna site? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lyx-LCHF Posted March 10, 2014 Share Posted March 10, 2014 Uppenbarligen Vem står bakom denna site? Uppenbarligen någon som vill vara anonym , men vill att vi ska äta GI-boxen. Kanske en nära vän till "GI-experten" Ola Lauritzon som startat upp det företaget. Jag lägger min slant på att Ola själv har ägnat sig åt lite helgpyssel framför datorn... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tuva Posted March 10, 2014 Share Posted March 10, 2014 Vet inte men jag fick ont i magen av den här bilden: http://www.kolhydratiker.se/vara-vanner-kolhydraterna/ Jag är annars en stor vän av att INTE kasta ut barnet med badvattnet. Vi gjorde det med fett en gång i tiden och det var ju inte en bra idé. Samma sak bör vi ha i åtanke när det kommer till kolhydrater: de är inte alla av Djävulen komna. Det är stor skillnad mellan en vitt-dött-mjöl-bagel och en tallrik havregrynsgröt, himmel-och-hav-skillnad på ett äpple och en läsk, pommes frites och potatis med gräddsås spelar inte i samma liga, inte ens i samma universum när det gäller näring. För barn och andra som INTE hunnit köra sin metabolism i diket (t.ex. med fruktlösa försök att äta "nyttigt" enligt tallriksmodellen..) är det inget fel att äta de snälla kolhydraterna som tar med sig spårämnen, vitaminer och fibrer i t.ex. form av rotsaker, hela frukter, bär o.s.v. Vi andra får hålla ett vakande öga på vad vi tål och mår bra av, beroende på var vi körde ner i det metabola diket och hur långt ner vi åkte. 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bengt Nilsson Posted March 10, 2014 Author Share Posted March 10, 2014 Vem står bakom denna site? Med hjälp av Stiftelsen för internetinfrastruktur (som ansvarar för se-domänen på internet) fick jag fram att kolhydratiker.se tillhör ett företag i England: Callold Investments Ltd CV349AE, Warwick, GB Vad det företaget håller på med har jag inte lyckats klura ut... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Slacktivisten Posted March 10, 2014 Share Posted March 10, 2014 Svårt att säga då det är inaktivt. http://bizzy.co.uk/uk/07195339/callold-investments Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts