Jump to content

Mandel mjölk?

camelm

Recommended Posts

Hej. Kör lchf sen lång tid tillbaka men har nu tagit omtag för att även köra mejerifritt. Vill ha ngt i kaffet så jag köpte mandel mjölk idag. Skvätt i bara

Är det bättre tro? Jag fick tips att köra mejerifritt för vikten bet sig fast o det blev rätt mkt kolisar här o där

Tack

Prova äggmjölk

1-3 ägg

2 dl kokande vatten

30-50 gr smör eller kokosolja

Allt i en mixer och sedan in i kaffet, eller smaksätt med kakao, kanel, vanilj...

Blandningen håller sig ca. 3 dgr i kylen och kan mikras. Supergott och nyttigt!

• Like 2

Var en inbiten mjölk i kaffet drickare tidigare. Men efter att jag vant mig av med det så saknar jag inte det de minsta....spottar nästan ut det när jag råkar ta tjejens kopp...testa en vecka utan får du se!

Jag med. Intressant hur snabbt jag vande mig av med mjölk i kaffet. Ja, det tog nog en vecka typ. Nu vill jag verkligen inte ha det igen. Ibland tar jag mig en laktosfri latte, högst en gång i veckan, som godis.

• Like 1

Hej. Kör lchf sen lång tid tillbaka men har nu tagit omtag för att även köra mejerifritt. Vill ha ngt i kaffet så jag köpte mandel mjölk idag. Skvätt i bara

Är det bättre tro? Jag fick tips att köra mejerifritt för vikten bet sig fast o det blev rätt mkt kolisar här o där

Tack

se bara till att det är den osötade mandelmjölken :) innehållet typ 0,1 kolhydrater / 100g medans den vanliga ligger på ca 3 kolhydrater / 100 g :) 

• Like 4

se bara till att det är den osötade mandelmjölken :) innehållet typ 0,1 kolhydrater / 100g medans den vanliga ligger på ca 3 kolhydrater / 100 g :)

Vatten, rostad mandel (2%), trikalciumfosfat, havssalt, stabiliseringsmedel (fruktkärnmjöl, gellangummi), emulgeringsmedel (solroslecitin), vitaminer (riboflavin (B2), B12, E, D2).

I stort sett bara vatten så 0,1 kolhydrater måste stämma ;).

• Like 1

• 2 weeks later...

Nu har jag gått över till svart helt och hållet... ja nästan. Lördag och söndagsmorgon får jag en stooooor kopp svart med en skvätt mandelmjölk i. Hahah det går åt en skvätt från den stora förpackningen endast på helgerna så sen är det att slänga :-( ska nog ut på jakt efter små förpackningar.