Gå till innehåll

Recommended Posts

Hej. Kör lchf sen lång tid tillbaka men har nu tagit omtag för att även köra mejerifritt. Vill ha ngt i kaffet så jag köpte mandel mjölk idag. Skvätt i bara

 

Är det bättre tro? Jag fick tips att köra mejerifritt för vikten bet sig fast o det blev rätt mkt kolisar här o där

 

Tack

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Prova äggmjölk

1-3 ägg

2 dl kokande vatten

30-50 gr smör eller kokosolja

 

Allt i en mixer och sedan in i kaffet, eller smaksätt med kakao, kanel, vanilj...

Blandningen håller sig ca. 3 dgr i kylen och kan mikras. Supergott och nyttigt!

  • Gilla 2
Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Var en inbiten mjölk i kaffet drickare tidigare. Men efter att jag vant mig av med det så saknar jag inte det de minsta....spottar nästan ut det när jag råkar ta tjejens kopp...testa en vecka utan får du se!

  • Gilla 2
Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Var en inbiten mjölk i kaffet drickare tidigare. Men efter att jag vant mig av med det så saknar jag inte det de minsta....spottar nästan ut det när jag råkar ta tjejens kopp...testa en vecka utan får du se!

Jag med. Intressant hur snabbt jag vande mig av med mjölk i kaffet. Ja, det tog nog en vecka typ. Nu vill jag verkligen inte ha det igen. Ibland tar jag mig en laktosfri latte, högst en gång i veckan, som godis.

  • Gilla 1
Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej. Kör lchf sen lång tid tillbaka men har nu tagit omtag för att även köra mejerifritt. Vill ha ngt i kaffet så jag köpte mandel mjölk idag. Skvätt i bara

 

Är det bättre tro? Jag fick tips att köra mejerifritt för vikten bet sig fast o det blev rätt mkt kolisar här o där

 

Tack

se bara till att det är den osötade mandelmjölken :) innehållet typ 0,1 kolhydrater / 100g medans den vanliga ligger på ca 3 kolhydrater / 100 g :) 

  • Gilla 4
Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

se bara till att det är den osötade mandelmjölken :) innehållet typ 0,1 kolhydrater / 100g medans den vanliga ligger på ca 3 kolhydrater / 100 g :)

Vatten, rostad mandel (2%), trikalciumfosfat, havssalt, stabiliseringsmedel (fruktkärnmjöl, gellangummi), emulgeringsmedel (solroslecitin), vitaminer (riboflavin (B2), B12, E, D2).

 

I stort sett bara vatten så 0,1 kolhydrater måste stämma ;).

  • Gilla 1
Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack alla. Jag kan dricka svart o gör det på,dagarna men morgonkaffet känns som jag vill ha mjölken i. Tyvärr har jag alltså köpt fel sort för min hade 3 G kolisar. Tack för det så jag blir uppmärksam :-)

  • Gilla 1
Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Men tar man litegrann av den sötade är det ju inte hela världen. Tex en halv dl till 1. Blir ju då 3 g. Till skillnad från mjölk som har 5? Den sötade är ju så mkt godare haha .. :(

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 2 weeks later...

Nu har jag gått över till svart helt och hållet... ja nästan. Lördag och söndagsmorgon får jag en stooooor kopp svart med en skvätt mandelmjölk i. Hahah det går åt en skvätt från den stora förpackningen endast på helgerna så sen är det att slänga :-( ska nog ut på jakt efter små förpackningar.

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ett tips är att göra egen mandelmjölk, då slipper du förtjockningsmedel och stabiliseringsmedel som brukar finnas i köpevarianterna. Då kan du också göra så mycket som går åt. 

  • Gilla 1
Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...