Leopold Roos Posted March 12, 2014 Share Posted March 12, 2014 Är det någon mer här på forumet som är intresserad av Akrobatik, och gymnastik/parkour?Jag går en kurs för närvarande i sthlm och det är så otroligt skoj (5e timman nu av 10). Har övat en del själv (mest med att gå på händer 20h) och med kompisar innan (15h).I går lyckades jag göra min första korrekta handvolt och flicks . 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bullen344 Posted March 12, 2014 Share Posted March 12, 2014 Jag älskar akrobatik. Har bland annat pysslat lite med capoeira, samt att jag körde det som kallas TURN när jag bodde i Oslo. Då hade vi tillgång till en sjukt bra lokal med sviktgolv, studsmattor, skumgummipool etc. I mitt tycke utan tvekan den mest mångsidiga och roliga träningsformen! Bor för närvarande i Spanien och här finns nästan inga gräsmattor, så just nu tränar jag inget alls. Dock tänker jag ta upp det igen när jag är tillbaka på hemmaplan. På somrarna brukar jag alltid köra på gräsmattan utanför min lägenhet. Men tyvärr är somrarna i Sverige så korta att det är svårt att få ngn kontinuitet ifall man inte har tillgång till innomhuslokal. Här kommer en video på en wallflip (samma som min avatar) i Oslo! http://circuitbentstudios.se/UserUploads/mikael-edebro-wallflip-oslo.flv Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MartinaJ Posted March 18, 2014 Share Posted March 18, 2014 Jag skulle jättegärna lära mig akrobatik men har inte hittat något ställe för vuxna i Göteborg. Jag vill komma över min skräck för att stå på händer, och så vill jag kunna hjula och sånna saker. Det hade varit så festligt! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bullen344 Posted March 18, 2014 Share Posted March 18, 2014 Jag skulle jättegärna lära mig akrobatik men har inte hittat något ställe för vuxna i Göteborg. Jag vill komma över min skräck för att stå på händer, och så vill jag kunna hjula och sånna saker. Det hade varit så festligt! Det ska finnas en lokal i Bergsjön. Sen finns det en lokal i Alingsås också. Jag vet inte riktigt huruvida de har några program för "hobbyakrobater", men jag hoppas. Jag kommer absolut kolla upp det när jag är i Göteborg. Sen förhoppningsvis får vi en bra sommar så man kan vara ute mycket på gräsmattan (fast jag tvivlar ). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tiny Tom Posted March 18, 2014 Share Posted March 18, 2014 På somrarna i Stockholm brukar det vara en del som pysslar med den här typen av aktiviteter i Rålis. Bara ett tips! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leopold Roos Posted March 19, 2014 Author Share Posted March 19, 2014 Gå gärna med min nystartade grupp "Akrobatik Stockholm" på facebook för de som är intresserade i det länet.Ååå längtar till sommaren så man kan träna ute . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leopold Roos Posted March 25, 2014 Author Share Posted March 25, 2014 Här kommer en video på en wallflip (samma som min avatar) i Oslo! http://circuitbentstudios.se/UserUploads/mikael-edebro-wallflip-oslo.flv Nice, det vill jag oxå kunna göra . Tränade på flickis idag, gick rätt bra. Klarad även en rondat för första gången (hjulning med jämfota avslut). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leopold Roos Posted April 8, 2014 Author Share Posted April 8, 2014 Nu har jag en mer somrig bild avatar från förra veckan: 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MKJ Posted April 9, 2014 Share Posted April 9, 2014 Nu har jag en mer somrig bild avatar från förra veckan: Oj, det ser svårt ut. Måste man inte vara väldigt stark för att klara att bära upp hela kroppen på en hand? Hur i hela friden kommer man upp med kroppen? Jag blir yr i huvudet om jag har det neråt. Det är nog inget för 56-åriga tanter 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leopold Roos Posted April 9, 2014 Author Share Posted April 9, 2014 Man orkar rätt så mycket när man har rak arm. Inte som att man gör armhävningar så - för det orkar bara max 10st i hela världen. Tror mycket sällan man är för gammal för något - man får ta det lite långsammare bara . Det är lätt att komma upp efter mycket övning. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bullen344 Posted April 9, 2014 Share Posted April 9, 2014 Oj, det ser svårt ut. Måste man inte vara väldigt stark för att klara att bära upp hela kroppen på en hand? Hur i hela friden kommer man upp med kroppen? Jag blir yr i huvudet om jag har det neråt. Det är nog inget för 56-åriga tanter Jag skulle nog hävda att mer eller mindre alla med hyfsat normal kroppsvikt kan lära sig att stå på händer mot en vägg inom 2-3 veckor ifall man övar. Som Leo säger är det inte jättetungt eftersom mycket av vikten vilar på skelettet. Vissa har ngn psykisk barriär mot att vara uppochner, men det handlar ju bara om mentala grejor och kan arbetas bort. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MKJ Posted April 9, 2014 Share Posted April 9, 2014 Jag skulle nog hävda att mer eller mindre alla med hyfsat normal kroppsvikt kan lära sig att stå på händer mot en vägg inom 2-3 veckor ifall man övar. Som Leo säger är det inte jättetungt eftersom mycket av vikten vilar på skelettet. Vissa har ngn psykisk barriär mot att vara uppochner, men det handlar ju bara om mentala grejor och kan arbetas bort. För min del är det nog det att jag blir yr i huvudet som är värst. Undrar om alla blir det i början? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leopold Roos Posted May 28, 2014 Author Share Posted May 28, 2014 Tänkte köra lite akrobatik på imorn på lchf träffen om nån vill vara med o lära sig lite . 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syster Posted May 28, 2014 Share Posted May 28, 2014 Tänkte köra lite akrobatik på imorn på lchf träffen om nån vill vara med o lära sig lite . Om du kan tänka dig att donera lite energi, så tar jag tacksamt emot lite 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leopold Roos Posted June 4, 2014 Author Share Posted June 4, 2014 Har som mål att kunna gå på händer tills augusti! Måste jag kunna klara. Inte långt bort. Kan ta 5 steg och ca 25s. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts