Popular Post Anders A Posted March 12, 2014 Popular Post Share Posted March 12, 2014 Citat: "Fet mat i mängder, utan att gå upp ett gram i vikt. Det låter som en dröm, men en grupp internationella forskare har nu upptäckt att om en viss gen manipuleras så kan frossande utan viktuppgång bli verklighet. Möss som saknar genen förblir smala, nästan oavsett hur mycket fet mat de äter. Dessutom tycks de inte utveckla diabetes. – De är helt resistenta mot fetma orsakad av fet mat, säger Chin-Chung Hui vid University of Toronto, en av forskarna bakom studien." Japp. Den genen har jag också. Den fick jag när jag började med LCHF ;-) 12 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jäderås Posted March 12, 2014 Share Posted March 12, 2014 Citat: "Fet mat i mängder, utan att gå upp ett gram i vikt. Det låter som en dröm, men en grupp internationella forskare har nu upptäckt att om en viss gen manipuleras så kan frossande utan viktuppgång bli verklighet. Möss som saknar genen förblir smala, nästan oavsett hur mycket fet mat de äter. Dessutom tycks de inte utveckla diabetes. – De är helt resistenta mot fetma orsakad av fet mat, säger Chin-Chung Hui vid University of Toronto, en av forskarna bakom studien." Japp. Den genen har jag också. Den fick jag när jag började med LCHF ;-) Intressant, kanske är det så då att vi (LCHF:are) epigenetiskt aktiverar den genen när vi börjat frossa i fett. Kroppen minns att: fett = överflöd = ej svält = lugnt att släppa på reserverna 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anina Posted March 12, 2014 Share Posted March 12, 2014 Intressant ja nog har jag den med eller i vart fall så fick jag den, längst den hala vägen http://www.svt.se/nyheter/vetenskap/avgorande-gen-for-fetma-hittad Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lyx-LCHF Posted March 13, 2014 Share Posted March 13, 2014 "Möss som saknar genen förblir smala, nästan oavsett hur mycket fet mat de äter." "...om en viss gen manipuleras..." I sådana fall har väl i stort sett alla denna gen, oavsett om man äter enligt LCHF, och den skulle eventuellt kunna manipuleras? Jag slipper dock, då jag verkar sakna den från start... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts