Jump to content

Ang periodisk fasta

Larz
 Share

Recommended Posts

Såg inlägg här om detta men hittar inte tillbaka. Är egentligen motståndare men efter att ha läst denna artikel

http://www.styrkelabbet.se/periodisk-fasta/ så blev jag nyfiken. Kanske vill testa. Finns det någon här som har erfarenhet ?

Behöver tappa 5 - 7 kg till så jag får bort även kärlekshandtagen i sidorna. Fåfängd??????? Jaaaaa :D Trots åldern :P

Skämt o sido, jag har tappat 12 kg men där verkar det vara stopp, Skulle behöva komma ner lite till för att vara helt nöjd själv och då kanske det här med periodisk fasta kan hjälpa. Är ju inte mer än 173 cm och väger idag lite över 80, det är ju fortfarande lite övervikt men jag skyller på mycket muskler :D

//Lars

Normalt har jag ca 24 timmar mellan mina måltider och jag tycker det fungerar bra. just nu är jag inne i en liten testperiod så nu blir det inte riktigt så. Jag har inga problem med energi eller hunger och ibland har det gått nästan 40 timmar mellan mina måltider men då har jag ätit ganska mycket.

• Like 1

Finns det inte redan minst en tråd om periodisk fasta? =)

Testa att söka efter den och ställ din fråga där så håller vi forumet mer lättöverskådligt om det bara finns ett ämne per tråd och en tråd per ämne. 

Om jag hittat det så hade jag inte ställt frågan. Inleder mitt inlägg med med att påpeka detta. Prova att söka så skall du få se. Finns en sökruta längst upp till höger här på forumet.

//Lars

Om jag hittat det så hade jag inte ställt frågan. Inleder mitt inlägg med med att påpeka detta. Prova att söka så skall du få se. Finns en sökruta längst upp till höger här på forumet.

//Lars

Åh, förlåt. Fattade inte att det var här på forumet du hade sett inlägget och att du försökt söka. 

Fel av mig. 

• Like 1

Q: Varför hittar inte forumets sökfunktion?

A: Forumets sökfunktion fungerar inte helt bra. Använd gärna google istället och skriv "site:forum.kostdoktorn.se" och sedan de ord du vill söka på. Skriver du ett minus innan ordet så kommer den inte ta med de resultat där det ordet förekommer.Åh, förlåt. Fattade inte att det var här på forumet du hade sett inlägget och att du försökt söka. 

Fel av mig. 

Inget att förlåta. Till och med jag gör bevisligen fel ibland :D Tack Leo ;)

• 3 weeks later...
Normalt har jag ca 24 timmar mellan mina måltider och jag tycker det fungerar bra. just nu är jag inne i en liten testperiod så nu blir det inte riktigt så. Jag har inga problem med energi eller hunger och ibland har det gått nästan 40 timmar mellan mina måltider men då har jag ätit ganska mycket.

Hallå Tommy

Jag är ju ingen nybörjare på LCHF och har aldrig mått så bra som när jag började med LCHF för fyra år sen men jag har aldrig lyckats plocka bort de sista 5-7 kilona. De kan kan kanske kvitta men de sitter runt midjan och stör mig rätt så mycket. Blir lite barbapappalikt :D

Det här med periodisk fasta är något nytt för mig. Har inte uppmärksammat det förren nu när detta forum startade. Jag gick ju ner 12 kg på ett halvår när jag började med LCHF och sen klingade det som sagt av och det har känts omöjligt att bli av med resterande.

Nu är det så att jag "unnade" mig en del på semestern i sommras och tog hem en del av det fram till jul sen var det färdigt igen med resultatet att det blev +6,5  kg sammanlagt med sviterna från sommaren. De andra 5-7 kilona finns också kvar så totalt skulle jag vilja gå ner ca10 kg till nu.

Började för en vecka sedan att bara äta var 24:e timme och har redan gått ner tre kilo. Helt otroligt och jag skulle gärna vilja fortsätta så här ett tag till. Kanske till jag har nått målvikten runt 75 kg men är lite orolig för att jag kanske kommer att lida brist på en del näringsämnnen. Man kan ju ta en multivitamin om dagen men frågan är om det räcker.

Hur gör du Tommy? Tar du några vitaminer eller liknade? Finns det fler av er där ute i cyberrymden som har erfarenheter av en längre tids 24 timmars fasta?

Alla tips och råd mottages tacksamt :)

//Lars

Ps// Bör kanske tillägga att jag känner mig lite trött och hängig nu efter en vecka.