Jump to content

Recommended Posts

Jag har ätit LCHF i mer än 6 månader. Och kör även 16:8 metoden. Jag är 155 cm och väger runt 65 kg.

Har fått lite problem med både torsk på tungan och fått medicin för det som jag känner mig väldigt uppblåst av. Senare månaderna har jag vaknat mitt i natten och mått jätte illa och haft magsmärtor.

Är det någon annan som upplevt detta? Kan detta vara ett tecken på att jag ätit för mycket? För tung mat? jag blir jätte illamående och måste resa mig. Det känns som någon konstig form av halsbränna men ändan inte.

Ja! Jag tränar. Försöker träna varje dag. Men det blir inte alltid så. Jag har fått mycostatin. Någon gul lösning som innehåller xylitol. Försökte förklara för läkaren att jag gick på LCHF. Han visste inte vad det var. Denna lösningen skulle jag ta 4 gånger om dagen. I upp till sex veckor. Är väldigt rädd att detta kommer göra så jag går upp.

Nej men om det ger mig kollisar?

Det lilla du eventuellt kan få i dej av att pensla tungan med ett läkemedel kan varken göra till eller från.. det är ju inte precis som att du hinkar en flaska om dagen, så då spelar det ju ingen roll om det innehåller nånting, men man brukar väl använda sockerfritt i mediciner. Torsk är ju en svamp och sånt tycker om socker, så det är garanterat inget sånt i just den här

Ja! Jag tränar. Försöker träna varje dag. Men det blir inte alltid så. Jag har fått mycostatin. Någon gul lösning som innehåller xylitol. Försökte förklara för läkaren att jag gick på LCHF. Han visste inte vad det var. Denna lösningen skulle jag ta 4 gånger om dagen. I upp till sex veckor. Är väldigt rädd att detta kommer göra så jag går upp.

Jag känner mig lite orolig för dig, både när jag läser det här inlägget och genom tidigare inlägg du skrivit. Utan att veta något och med risk för att klampa i klaveret så känns det som om du har djupa problem med det här med mat och vikt. Det känns nästan som om du skulle behöva bearbeta den delen på något sätt. Jag tycker att du ska be om hjälp om det ligger någon som helst sanning i det som jag skriver. Om jag inte minns fel så var det du som hade gått ner en massa i vikt på väldigt kort tid.

Det viktigaste när man får en medicin utskriven och bestämmer sig för att ta den är inte huruvida den eventuellt gör så att man går upp i vikt, utan det viktigaste är om man tror att medicinen kommer att hjälpa mot sjukdomen/åkomman som man har.

• Like 1

JÄIL (Jag är inte läkare) men mycostatin är antibiotika. En viktig sak med antibiotika är att man alltid ska slutföra en påbörjad kur enligt de anvisningar man fått av sin läkare, om man avbryter kuren förökar sig de bakterier som bäst tål antibiokia och antibiotika-residenta bakterier uppstår. Och då får man ta en ny kur med starkare antibiotika

Magsmärtor är vanligt vid antibiotikabehandlig. Anibiotika dödar alla slags bakterier även "snälla" bakterier, främst de som finns i magen/tarmarna eftersom det är där antiotikan oftast administreras. Det kan ta tid innan tarmfloran återställts efter en behandling.

Lågkolhydratkost/LCHF anses vara ett sätt att förebygga candida/torsk, så fortsätt lugnt med det om du inte får några andra problem.

• Like 1

Konstiga illamåenden kan man få av graviditet (kvinnor då förstås)... ;)

Själv blir jag annars illamående av för mycket smör, kokosfett och grädde på en gång och det ger magkatarrkänningar. Ligga kan vara värre än att sitta eller stå så när jag känt av det (efter nån sorts "rädsla" att inte äta tillräckligt med fett) får jag sova uppallad med kuddar.

Orolig och orolig. Jag är en av och så människa. Jag är ständigt orolig av att gå upp i vikt igen och det ändå jag vill är att nå min målvikt. Jag känner att jag måste göra det fort innan jag tappar stinget. Du får lov att säga vad du vill det är ett fritt land. Och om du nu tycker att jag har stora problem så kan jag förklara för dig att det har du säkert rätt i. Men just nu är de under kontroll. Jag hetsäter inte längre och jag har inte ångest längre. Alltså mina besvär eller problematiken med maten har blivit mycket bättre. Tyvärr kommer jag nog alltid ha ett sjukligt förhållande till mat och det har jag lärt mig att acceptera. Jag är ganska drastisk i mitt tillväga gångs sätt och skulle kunna gå över lik för att nå mitt mål innan min motivation fortsätter helt.

• Like 1