Syster Posted March 14, 2014 Share Posted March 14, 2014 Imorgon, kommer sonen hem från Tanzania, där han befunnit sig i tre veckor. Av de få mail, vi här hemma under tiden med glädje har fått, så framkommer det nog att födan under denna tid INTE kan betecknas som LCHF I huvudsak verkar maten bestått av vitt bröd, hamburgare, kakor och popcorn Hmm. Lycklig som jag är över att få hem honom så har jag börjat planera maten för de närmaste dagarna, och dubbel sats fröknäcke står i ugnen...men vad är man som LCHF:are sugen på efter 3 veckor i ruskig värme, och med mat som man i vanliga fall inte äter? Hakuna Matata 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted March 14, 2014 Share Posted March 14, 2014 Imorgon, kommer sonen hem från Tanzania, där han befunnit sig i tre veckor. Av de få mail, vi här hemma under tiden med glädje har fått, så framkommer det nog att födan under denna tid INTE kan betecknas som LCHF I huvudsak verkar maten bestått av vitt bröd, hamburgare, kakor och popcorn Hmm. Lycklig som jag är över att få hem honom så har jag börjat planera maten för de närmaste dagarna, och dubbel sats fröknäcke står i ugnen...men vad är man som LCHF:are sugen på efter 3 veckor i ruskig värme, och med mat som man i vanliga fall inte äter? Hakuna Matata Själv skulle jag säga stark lagrad ost och kryddig salami. Och svensk husmanskostsmaker. Du vet väl vad han gillade? Kör det!Första gången jag var utomlands över huvud taget nån gång i forntiden kadtade jag mej över en husmans med kaviar. Dottern i Belgien har stående beställningar på typiskt svenska smaker med salt i. Utomlands verkar det mesta vara sött, utom att vi kör sötlimpa medan de har osötat bröd 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syster Posted March 14, 2014 Author Share Posted March 14, 2014 Själv skulle jag säga stark lagrad ost och kryddig salami. Och svensk husmanskostsmaker. Du vet väl vad han gillade? Kör det! Första gången jag var utomlands över huvud taget nån gång i forntiden kadtade jag mej över en husmans med kaviar. Dottern i Belgien har stående beställningar på typiskt svenska smaker med salt i. Utomlands verkar det mesta vara sött, utom att vi kör sötlimpa medan de har osötat bröd Lagrad ost och salami! perfekt! Tack, ibland står det still på kontoret Bullens Pilsnerkorv, kom jag på nu också, och tacos i salladsblad 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Modesty Posted March 14, 2014 Share Posted March 14, 2014 Och som dessert lakrits pannacotta 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts