jiim Posted March 14, 2014 Share Posted March 14, 2014 Hej, Jag vet att ICA har varit i blåsväder vad gäller deras ekologiska rivna kokos som endast innehåll 1,5gram kolhydrater. köpte deras "vanliga" rivna kokos idag, där de listar med 3,5 gram kolhydrater. överlägset lägst jämfört med riven kokos från andra fabrikat (de har minst 6 gram). Vågar jag lita på ICA att det är 3,5 gram? Med vänlig hälsning, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Totto Posted March 14, 2014 Share Posted March 14, 2014 Vågar du lita på att den ekologiska bara har 1,5 gram? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jiim Posted March 14, 2014 Author Share Posted March 14, 2014 Den har de redan erkänt att den var felmärkt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Limp Posted March 15, 2014 Share Posted March 15, 2014 Det är kanske inte ekologiskt heller... 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jiim Posted March 15, 2014 Author Share Posted March 15, 2014 Haha ja det undrar man ibland om de inte förpackar likadant i icke-ekologiskt som i ekologiskt... Ekologiskt eller ej Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robrad Posted March 15, 2014 Share Posted March 15, 2014 Eftersom i stort sett alla andra märken listar runt 6 gram kolhydrater har jag mycket svårt att tro att just ICAs rivna kokos är speciellt anpassad för LCHF, inte värt att chansa på att 3,5 gram kolhydrater faktiskt stämmer... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syster Posted March 15, 2014 Share Posted March 15, 2014 Hur mycket kokos kan ni äta egentligen Efter 10 gram så dammar det ju ur munnen 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kajsa576 Posted March 15, 2014 Share Posted March 15, 2014 Är så Glad över att kokos inte väger så mycket.. -Älskar Kokos! Lördagsgodis: - 2 msk Creme Fraiche, 20 gram Hallon, lite Puder av Ekologist Kakao, 1 msk Kokosolja, 5 gram rostad Kokoschips, 1 tsk Linfrön… Mums! 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts