Chelsea Posted January 7, 2013 Share Posted January 7, 2013 Jag funderar kring alkoholfri öl. Om man jämför alkoholfri öl gentemot öl med mindre kolhydrater i typ Pripps Pure, vad är bäst att dricka? Alkoholen gör att fettförbränningen avstannar, inte så bra kanske, men i den alkoholfria ölen är det ca 4 kolhydrater per 100 cl. Fler kolhydrater än i Pripps Pure. Jag tänker att det borde vara bättre att dricka den alkoholfria ölen. Vad tycker ni alla ölälskare där ute? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cavegirl IF Posted January 7, 2013 Share Posted January 7, 2013 Jag dricker hellre en god öl istället för att jämföra kolhydrater vs. alkohol. Hellre en god öl då och då än en "präktig öl" ofta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leopold Roos Posted January 7, 2013 Share Posted January 7, 2013 Finns en starköl som har märket Solsidan som har minskade kh. Men ja den har fortfarande en del kolhydrater. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pingvin Posted January 7, 2013 Share Posted January 7, 2013 Alkoholen är inte ens i närheten skadligt i en öl mot vad kolhydraterna är i dem för dig. Tvärtom, måttligt litet intag av alkohol kan ha positiv effekt för kroppens hälsa. Dock nämns det mestadels om vin, men... ja.. någon som vet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margaretha Posted January 8, 2013 Share Posted January 8, 2013 Jag funderar kring alkoholfri öl.Om man jämför alkoholfri öl gentemot öl med mindre kolhydrater i typ Pripps Pure, vad är bäst att dricka? Alkoholen gör att fettförbränningen avstannar, inte så bra kanske, men i den alkoholfria ölen är det ca 4 kolhydrater per 100 cl. Fler kolhydrater än i Pripps Pure. Jag tänker att det borde vara bättre att dricka den alkoholfria ölen. Vad tycker ni alla ölälskare där ute? Om det är 4 k per dl så blir det jättemycke k För du dricker väl inte bara 1 dl Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
klintan Posted February 1, 2013 Share Posted February 1, 2013 Fredagsfråga: Så kommer vi fram till att öl med 4,8% alkohol och 3,5 kolhydrater per flaska är bättre än alkoholfritt med 13 kolhydrater/flaska även fast alkoholen minskar förbränningen? Under hur lång tid påverkas förbränningen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
emmi Posted February 1, 2013 Share Posted February 1, 2013 Jag gillar IPA och Stout, det får bli LCHF och enstaka bra öl. Ingen ide att slösa levern på blask!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
smarkebo Posted February 3, 2013 Share Posted February 3, 2013 Jag tycker faktiskt inte att solsidan är blask. Den smakar öl helt enkelt. Ingen favorit, men helt ok. Så ska jag någon gång ta en öl så får det bli en sådan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henke_H1978 Posted February 5, 2013 Share Posted February 5, 2013 Solsidan innehåller enligt producenten 0,76 gram kolhydrater per 100 gram/100 ml. Det blir 2,5 gram per flaska. Men jag håller nog med några av de andra skribenterna här. Solsidan och liknande produkter är inga direkta smakupplevelser. Smakar som vilken ljus industrilager som helst, det vill säga inte så mycket. En sjysst IPA eller impstout någon gång i bland är klart värt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts