David S Posted March 15, 2014 Share Posted March 15, 2014 Kan man "ramla ur" ketos genom att äta för lite kalorier? Kört PF ett tag men känner mig ofta frusen, trött, seg, dock utan viktminskning. För några dagar sedan började jag äta fan så mycket mer,, å känner mig bättre, varmare osv... /Dave Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Granelli Posted March 15, 2014 Share Posted March 15, 2014 En viktig funktion som ketos haft under vår evolution är just att förse oss med energi från lagrat fett i tider av svält. Så nej, man ramlar inte ur ketos av svält, i alla fall inte så länge man har fettlager att knapra av. Vad åt du när du började äta mycket mer? Och vad åt du när du hade kaloriunderskott? Kanske kan ge någon ledtråd till dina symptom. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
David S Posted March 15, 2014 Author Share Posted March 15, 2014 En viktig funktion som ketos haft under vår evolution är just att förse oss med energi från lagrat fett i tider av svält. Så nej, man ramlar inte ur ketos av svält, i alla fall inte så länge man har fettlager att knapra av. Vad åt du när du började äta mycket mer? Och vad åt du när du hade kaloriunderskott? Kanske kan ge någon ledtråd till dina symptom. Äter samma bara mycket mer... strikt LCHF, begränsat med mejerier (utom smör) ligger på bra fördelning. /Dave Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kareng Posted March 15, 2014 Share Posted March 15, 2014 Vid svält och svältketos blir man väldigt frusen. Dock är det ju då konstigt om du inte går ner något i vikt om det är så att du har att ta av. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts