Jump to content

MIn resa

Supertungvikt

Recommended Posts

Under de första tre månaderna med lchf VRÄKTE jag i mig mat :-) Ägg och bacon till frukost, redig lunch och middag. Varje kväll åt jag två dl vispgrädde med blåbär och hallon. Närmare tio kilo rann av min under den perioden - utan att jag rörde mig mer. Jag tror att min kropp, som jag misshandlat med vv och pulver under många år, fick lyckospunk när den fick riktig mat i sig  :D

• Like 5

Åh vad roligt! Grattis!

Jag började 7 Januari, men har inte rasat mer än totalt 3,5 kilo. Och nu händer ingenting.. Annat än upp, ned, upp , ned. 

Vore jätte kul att få ta del av vad Du stoppar i dig, jag har också alltid misshandlat kroppen. Jojo-bantat, fastat, stoppat fingrar i halsen, levt på 1 msk keso och 1/2 tomat till lunch, och gjort "straffrundor" om jag syndat med en Kokosboll…  Hela mitt tonåriga och vuxna liv. I år blir jag 57.

Vore verkligen kul att få veta dina knep.. Jag kanske har missat något.  ;)

• Like 3

Åh vad roligt! Grattis!

Jag började 7 Januari, men har inte rasat mer än totalt 3,5 kilo. Och nu händer ingenting.. Annat än upp, ned, upp , ned. 

Vore jätte kul att få ta del av vad Du stoppar i dig, jag har också alltid misshandlat kroppen. Jojo-bantat, fastat, stoppat fingrar i halsen, levt på 1 msk keso och 1/2 tomat till lunch, och gjort "straffrundor" om jag syndat med en Kokosboll…  Hela mitt tonåriga och vuxna liv. I år blir jag 57.

Vore verkligen kul att få veta dina knep.. Jag kanske har missat något.  ;)

Jag är väldigt tung så det går snabbt första 10kg eller så .

frukost: äggröra. 3-4 ägg med en skvätt vispgrädde i & 1 paket bacon

Middag: kött med sås. Jag varierar mellan olika sorter av bea eller andra såser från Lallersteds. Hans pepparsås är asgood.

Ibland äter jag lite ost när jag blir sugen på något

Ska snart utöka med kyckling. Letar olika lättlagade kycklingrecept med få ingredienser

Lunchen tar jag en promenad

• Like 3

Jag är väldigt tung så det går snabbt första 10kg eller så .

frukost: äggröra. 3-4 ägg med en skvätt vispgrädde i & 1 paket bacon

Middag: kött med sås. Jag varierar mellan olika sorter av bea eller andra såser från Lallersteds. Hans pepparsås är asgood.

Ibland äter jag lite ost när jag blir sugen på något

Ska snart utöka med kyckling. Letar olika lättlagade kycklingrecept med få ingredienser

Lunchen tar jag en promenad

Okej, jag är oxå väldigt tung. och tänkte gå ned ca 40kg. Och då har jag inte tagit i i överkant. Skippade frukosten,

lunch: äggröra på 2 ägg, 0,5 dl grädde, Tonfisk i vatten (70) gram. Mellis: Kokoschips och 15 st macadaminötter,

Middag: Bläckfiskringar, Räkor, Musslor, Broccoli, Konjacnudlar (0 kollisar + 0 Kcal) smör, Babyspenat + Kokos olja.  svamp, Wasabi, Sambal Oelek m.m.  

• Like 1

• 2 months later...

Har nu ätit LCHF i sju veckor och gått ner 14kg. Skönt när man måste dra åt bätet och t-shirtsen inte sitter åt lika mycket.

Var nere på stan och tänkte "jag ska prova donken bara för testa hur det smakar". fattar inte varför jag gillade det förut. Smaklöst och vidrigt. Skönt när ens smaklökar förändras. Framtiden ser bra ut :)

• Like 6