Jäderås Posted March 15, 2014 Share Posted March 15, 2014 Intressant föreläsning av Larry Smarr som experimenterat och undersökt sin egen kropps mikrobiom, dvs de mikroorganismer, bakterier och annat smått som finns i tarmar och mage. Detta med utgångspunkt i hans egen hälsa. Han upptäcker med all provtagning bla att han har en autoimmun sjukdom. Föreläsningen ger också en bra överblick över ämnet som är ganska nytt och hett. Publicerad 14 mars, 2014, Engelska, Ca 1 h Och för att hålla mikrobiomet hälsosamt så ges det några tips i denna korta videon: 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Granelli Posted March 16, 2014 Share Posted March 16, 2014 Det var en ytterst fascinerande föreläsning av Larry Smarr, rekommenderas varmt! Finns även ett kortare tal på TED: 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leia Posted March 17, 2014 Share Posted March 17, 2014 Detta var väldigt intressant. Det spelar alltså inte bara roll vad man äter utan är hur det är tillagat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leia Posted March 17, 2014 Share Posted March 17, 2014 Fast den sista videon var lite fånig. Tons of vegetables... En reklamklyscha. Jo, tack, jag har ätit vitkål tills jag storknade men det har bara gett mig uppblåst mage. Alla dessa fina fibrer gjorde ingen nytta i min mage i allafall. Intressant är ju också att antibiotikakurer inte hjälper nämnvärt mot dåliga magbakterier. Enligt Pollan förvärrar antibiotika situationen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts