Melliz Posted March 18, 2014 Share Posted March 18, 2014 frågan lyder som såhär... Vad använder ni helst i erat kaffe? hur ser eran underbart goda kaffe ut? kokoskaffe? med grädde i? Äggmjölk? Finns så många olika varianter så tänkte att man kan komma med tips här! Jag brukar själv dricka en kokoskaffe på morgonen som består av ett ägg, 1 msk kokosolja och vaniljpulver alt, kardemumma som man mixar med kaffe. Dock testade jag idag för första gången äggmjölk i kaffet istället då jag inte hade någon mixer! Blev faktiskt gott de också. Ett bra alternativ till grädde och mjölk om man vill hålla sig till mejerifritt. Så kom med tips! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Angelico Posted March 18, 2014 Share Posted March 18, 2014 Den perfekta koppen är en stark espresso med lite lite varmt vatten och inga andra smaksättningar! 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post stoscha Posted March 18, 2014 Popular Post Share Posted March 18, 2014 Skulle i så fall vara med en liten whisky och vispad grädde i 13 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Melliz Posted March 18, 2014 Author Share Posted March 18, 2014 Den perfekta koppen är en stark espresso med lite lite varmt vatten och inga andra smaksättningar! ja espresso kan vara gott... men föredrar inte svart kaffe! men starkt håller jag med om att det ska vara! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tiny Tom Posted March 18, 2014 Share Posted March 18, 2014 Lite som jag. Någorlunda stark och med grädde i. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
may Posted March 18, 2014 Share Posted March 18, 2014 Espresso, en god cappuccino, en god kopp mörkrostat bryggkaffe utan mjölk eller kardemummakaffe med grädde, allt är lika gott. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
akewah Posted March 18, 2014 Share Posted March 18, 2014 Kaffe är alldeles för gott för att blanda ut med andra smaker! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pannaanna Posted March 18, 2014 Share Posted March 18, 2014 En stor kopp mörkrostat STARKT kaffe med 1 msk kokosfett, 1 msk osaltat smör Ibland när jag "festar loss" även 2 msk vispgrädde 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
David S Posted March 18, 2014 Share Posted March 18, 2014 Vanligt kokkaffe på vedspis alt kanna över öppen eld. Uppkokat tre gånger. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Calle90 Posted March 18, 2014 Share Posted March 18, 2014 Körde förut med vispgrädde i. Ingen specific dos utan gick mer på känsla. Nu så testar man mejerifritt för att se hur det går, så då blir det att byta ut vispgrädden till smör och kokosfett. Antingen kör man både och eller bara en utav dem. Kör på kaffekapslar, med speciella smaker så man får en ny upplevelse hela tiden. Tycker att kaffe smakar kaffe annars. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supertungvikt Posted March 18, 2014 Share Posted March 18, 2014 I kopp "roma" nespresso Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Annika Rane Posted March 19, 2014 Share Posted March 19, 2014 Mal hela mörkrostade bönor tillsammans med kardemumma. Brygg hett kaffe i bistrobryggare. En stor skvätt grädde i koppen. Upplevelsen är snudd på religiös, och den unnar jag mig dagligen Någon som sa att LCHF är tråkigt? 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Greeneyes66 Posted March 19, 2014 Share Posted March 19, 2014 Jag är så fast i att jag måste ha en skvätt mjölk i kaffet...får offra några KH där. Försökt med grädde...men...nä. Försökt "rent"...nä...Försökt MBC x flera...men det går inte...Har lyckats att smälta ner lite kokosolja (deodoriserat) någon gång, + lite mjölk...Inte gott...men halkar ner Någon gång i bland en Tassimo Latte med less sugar. Mitt lyxkaffe... Äggmjölk är oprövat...ska göra det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Melliz Posted March 19, 2014 Author Share Posted March 19, 2014 Körde förut med vispgrädde i. Ingen specific dos utan gick mer på känsla. Nu så testar man mejerifritt för att se hur det går, så då blir det att byta ut vispgrädden till smör och kokosfett. Antingen kör man både och eller bara en utav dem. Kör på kaffekapslar, med speciella smaker så man får en ny upplevelse hela tiden. Tycker att kaffe smakar kaffe annars. Försöker också köra mejerifritt så långt de går! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Calle90 Posted March 20, 2014 Share Posted March 20, 2014 Testade ditt förslag om att ha ett ägg och kokosolja i (hade ingen kardemumma hemma) och allt jag kan säga är att..........du är ett geni! Det var riktigt gott och ett smart sätt att få i sig ett till ägg om dagen. Försöker också köra mejerifritt så långt de går! Hur går det än så länge? Märkt några skillnader? Hur länge har du hållt på? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraftwerket Posted March 20, 2014 Share Posted March 20, 2014 Inget slår en stor och god äggmjölkslatte! 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Modesty Posted March 20, 2014 Share Posted March 20, 2014 Dagens enda (o kanske bästa) och första är en mix av brasiliansk och salvadoreansk kaffe hemmalt från bönor i caffetria, med en stor dos kokosolja och smör sen mixas det skummigt med en magic bullet, avnjutes till lämplig vetenskaplig läsning. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PiaB Posted March 21, 2014 Share Posted March 21, 2014 Vanligt simpelt bryggkaffe, företrädesvis Arvid Nordqvist mellanmörk, med kardemumma nedblandat i kaffepulvret. Ibland kokosolja utan smak som mellanmål. Även fast jag är naturvetare så föredrar jag till detta en god deckare! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zara Posted March 22, 2014 Share Posted March 22, 2014 Äggmjölkslatte! oslagbart! Eller äggmjölksmocha latte med kakao...). Vid brist på äggmjölk funkar vanlig mjölk också, gärna fullfet och ohomogeniserad. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
may Posted March 23, 2014 Share Posted March 23, 2014 Espresso, en god cappuccino, en god kopp mörkrostat bryggkaffe utan mjölk eller kardemummakaffe med grädde, allt är lika gott. Igår gjorde jag min första MBC-kaffe, mellanmörkrostat bryggkaffe med två rejäla tsk smör och en tsk kokosolja som jag körde i mixern. mmmmm. Tidigare har jag bara lagt smör eller kokosolja utan att mixa men det blev ju kanongott! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts