celica Posted January 7, 2013 Share Posted January 7, 2013 ÄR en tjej på 39år. Började med LCHF 30 april 2012 har tills i dag gått ner 8 kg :-) samt en hel del centimetrar.... Dock en hel del kvar, men jag tar det lugnt I början av juli fick jag dessvärre en lindrig hjärtinfarkt (pga stress och ärftlighet och tidigare dåliga matvanor) och mitt kolesterol togs. Talade om för min läkare vid första efterkontrollen att jag åt liberal LCHF och trodde inte jag skulle bli utsläppt från kontoret. Men hon sa inte värst mycket om det.... Då var mitt HDL 1,0 (ska vara över 1,3) och mitt LDL 2,3 (ska vara under 2,5) Kvoten ska vara mindre än 3 men den kommer jag inte ihåg att vi pratade om. Var ju massa annan info som skulle in i huvudet då :-/ I dag 7/1 träffade jag samma läkare och hade efter jul tagit nya prover på kolesterolet. Till att börja med tyckte hon jag såg pigg och fräsch ut. Och det är precis som jag känner mig. Är i full gång med träningen igen, så det är bra. SÅ.... HDL var i dag 1,4 ökat med 0,4 LDL var idag 1,7 minskat med 0,6 och kvoten mellan dessa var 1,2 ( mindre än 3) Läkaren berömde mig och sa jag skulle fortsätta på samma spår!! Gissa om jag är glad idag och att jag kommer fortsätta på samma spår... Ville bara dela med mig av min glädje!!! :-) 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dufva Posted January 7, 2013 Share Posted January 7, 2013 Du reagerar väldigt positivt på kosten så grattis Skulle du även kolla upp hur stor del av ditt LDL som idag består av goda fluffiga partiklar (APO-värde) så hade du nog haft ännu mer positivt att berätta för det är en av de stora positiva förändringarna som brukar ske vid Lchf-kost Viktigt är även triglycerivärdet som ska vara lågt vilket även det snabbt brukar bli med Lchf-kost så kolla gärna upp dessa och se om läkaren sparat siffror på vad som hänt sedan första besöket även med dom värdena 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lotte Posted January 8, 2013 Share Posted January 8, 2013 Grattis Celica! Så roligt för dig! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts