Watanabe Posted March 22, 2014 Share Posted March 22, 2014 Rekommenderar starkt att alla träningsintresserade (oavsett nivå) läser denna artikel. Den tar upp saker som mentalitet, varför folk (enligt honom) misslyckas och kan vara ögonöppnande för vissa, bekräftande för andra. Fick mig att tänka till ordentligt efteråt. http://danielodio.com/the-myth-of-willpower-and-eat-less-move-more Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leopold Roos Posted March 22, 2014 Share Posted March 22, 2014 Tycker inte artikeln var så bra. Tycker det stod ungefär så som de försökte motbevisa. Det är en positiv tankelop som räknas och att det spelar ingen roll vad du äter. Gillat du pizza så ät det! Hatar du sallad så strunta i det. Ha en bra tankeloop då du kommer konstant att vara hungrig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Watanabe Posted March 22, 2014 Author Share Posted March 22, 2014 Man får ju som med allt i livet applicera det till ens egna omständigheter och förutsättningar. Jag tror det han menade i slutändan var att den "diet" som fungerar är den som du kan hålla. Tror verkligen inte han menade att man kan äta pizza i större mängder eller med stor regelbundenhet om ett av dina mål är viktminskning. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tiny Tom Posted April 1, 2014 Share Posted April 1, 2014 Jo, det var en bra artikel. Gillar att han betonar vikten av att träningen i sig är det som skall motivera, dvs genom att träningen ger resultat. Något jag stör mig en smula på är dock att även om det definitivt är så att man alltid som tränande har...nej, måste ta det egna ansvaret för att man uppnår det man nu vill, så försvåras detta egna ansvarstagande av att det kollektiva ansvaret inte tas. Det kollektiva ansvaret innebär exempelvis att normen för hälsa i princip är fel, normen för kost är fel, normen för träning är fel etc etc etc. Uttryckt annorlunda, det är rätt svårt att odla orkidéer i en öken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts