stoscha Posted March 22, 2014 Share Posted March 22, 2014 Fick ICA Buffeni veckan... Inte mycket som går äta där, men den här kommer jag att prova med lite variationer. Den verkar god.1 gul lök2 vitlöksklyftor250 g färsk broccoli200 g frysta gröna ärtor (inte säker om jag ska ha med dem)100 g färsk bladspenat9 dl vatten2 grönsaksbuljongtärningar0,5 tsk sambal oelek0,5 lime juice och finrivet skalOlivoljaSaltTroligen kommer jag att förstärka den med kokosolja för att få upp fetthaltenTopping:75 g ädelost1 avocado1 msk limejuice0,5 dl rostade frön t ex pumpa eller solros.Hacka lök och vitlök, hacka broccolin. Skala och finstrimla stjälken och spar den till toppingen.Fräs lök och vitlök i 2 msk olivolja i kastrull. Tillsätt broccolibuketterna, ärter och spenat.Häll i vatten och biljongtärningar och låt koka 5 minuterMixa soppanKrydda med sambal, lime och 0,5 tsk salt. Späd ev med mera vattenGröp ur avocadon och mosa den med ost och limeToppa soppan med oströran och strö över broccolistrimlor och rostade frönOm man skippar oströran är soppan i sej helt mejerifri Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lua Posted March 22, 2014 Share Posted March 22, 2014 Jag såg också den! Det låter jättegott och jag tänker också prova 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leopold Roos Posted May 3, 2014 Share Posted May 3, 2014 Har du provat den? En bild till vore nice. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
amj Posted May 5, 2014 Share Posted May 5, 2014 Jag använder ganska ofta recept från Ica buffé - med lite modifikation. Tycker att det är bra för lite inspiration Här är länken till receptet (som jag också fastnade för ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts