EvaLeva Posted March 24, 2014 Share Posted March 24, 2014 Nån som testat kroppsmätning (tex med InBody 720 kroppsscanner)? Ska snart till ett spa där detta erbjuds och funderar på om det är värt att lägga pengar på. Man får veta en del om muskelmassa, vätska, fett o vikt, skriver de. Har ätit lågkolhydratkost några år av o till (mer påläst o seriöst senaste året), har ingen övervikt. Men lite nyfiken på hur det ser ut på insidan... Har svårt att tro att jag skulle ha en massa fett insprängt i tex buken men en liten ihärdig fett-skräck-rädsla hänger ändå kvar i bakhuvudet efter allt man fått inpräntat i huvudet genom alla år. Tänk om "de andra" har rätt o vi trots allt blir feta på insidan. Hu! Önskar ju så klart bekräftelse på att allt ser fint ut och jag gör rätt som äter så här och indoktrinerar hela familjen inkl tonåringarna till detsamma. Nån som har provat? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Annika Rane Posted March 24, 2014 Share Posted March 24, 2014 Har gjort liknande (tror jag) mätningar på olika ställen några gånger senaste året, de är alla hyfsat samstämmiga. Jag har inte betalat, utan hoppat på olika gratiserbjudanden. Senast var det Herbalife som bjöd. Du måste sedan stå ut med lite säljsnack av deras produkter. Tyckte iofs att det var roligt att det blev så att JAG satt och gav konsulenten kostråd. De är nämligen SÅ ute och cyklar... Och jag hade förstås finfina värden som imponerade. Tackar många år av LCHF för hyfsat låg fettprocent och låg metabol ålder (?), trots att jag inte är den sportigaste 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Angelico Posted March 24, 2014 Share Posted March 24, 2014 Vad är det för typ av mätning ni menar? Är det våg eller annan typ av verktyg? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aros Posted March 24, 2014 Share Posted March 24, 2014 Jag ska ställa mig på en sån där på måndag när jag träffar min diabetessköterska. Den ser ut som en avancerad våg men mäter visst både det ena och det andra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EvaLeva Posted April 4, 2014 Author Share Posted April 4, 2014 Nu är det gjort, hade finfina värden. Skönt med svart på vitt att jag inte är smal på utsidan o fet på insidan:-) Fortsätter glatt med smör, grädde mm 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts