Jump to content

Boostrix- Vaccin

Jeremias A

Recommended Posts

Ja, personligen så skulle jag absolut rekommendera att vaccinera sig mot difteri, stelkramp, kikhosta och polio.

Håller med dig Syster, men många kanske blir irriga när det skrivs så mycket om svininfluensavaccinet.

Ska man vaccinera, eller inte?

Ger det biverkningar eller inte?

Vad är risken för att man får sjukdomen?? Här i Sverige.  Är biverkningarna ibland värre än sjukdomen?

Det är nog många frågor som ställs och få svar som hålls.

• Like 2

Håller med dig Syster, men många kanske blir irriga när det skrivs så mycket om svininfluensavaccinet.

Ska man vaccinera, eller inte?

Ger det biverkningar eller inte?

Vad är risken för att man får sjukdomen?? Här i Sverige.  Är biverkningarna ibland värre än sjukdomen?

Det är nog många frågor som ställs och få svar som hålls.

Ja, tyvärr blev nog svininfluensavaccinet lite av en flopp, så att säga.

Men vissa sjukdomar vill vi inte få, eller få tillbaka, som Polio till exempel :o

Så det är lite synd, tycker jag att alla vacciner idag ifrågasättas, som ingår i vårt "basprogram" efter "svininfluensan.

Det konstiga är att jag inte har hört någon som ifrågasätter vacciner som man bör ta innan man åker på semester till Asien, Afrika och Sydamerika, då verkar det vara okej... :)

• Like 2

Jag är fullproppad med vacciner på grund av tidigare och förhoppningsvis framtida utlandstjänster. Med tanke på vad det finns för sjukdomar i exempelvis Afrika så tar jag mycket hellre vaccinen än sjukdomarna. I många länder får man inte ens komma in om man inte har exempelvis gula febern. Sen hjälper bara sunt förnuft mot en del sjukdomar, till exempel malaria.

• Like 3