lordmetroid

Bästa kokosmjölken

Recommended Posts

Eftersom jag är intolerant mot mejerier vill jag pröva att byta ut grädden till fördel för kokos.

Vad är den bästa kokosmjölken man kan skaffa?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det beror förstås på vad en tycker är bra, jag satsar på den som heter extra creamy vilket är den enda jag hittat som bara innehåller kokos och vatten. Alla andra har tillsatser, och eftersom det finns en fullvärdig produkt utan tillsatser så klassar jag tillsatserna som onödiga. Sedan finns det en kokosgrädde som är koncentrerad, som en kaka i konsistensen, att skära upp och blanda med vatten. Den finns inte i min närhet och jag har inte kommit mig för att beställa men det borde ju vara både miljövänligt och praktiskt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag fick tips om kokosmjölk från Garant (tetrapack), den är krämig o god.

Finns denna vecka till extrapris på Willys

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag använder kung markattas kokosgrädde. Den är i burk, men tydligen har de gjort tester och de innehåller inte några kemikalier. Jag vet inte om man ska lita på det, men det är den som smakar bäst.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Garants kokosmjölk är min favorit också, Madde01. Det är tjock kräm som man får trycka ur förpackningen som ur en tub.

På förpackningen kan man läsa att den består av 75% kokosextrakt och vatten. Man vet ju inte vad som ingår i kokosextraktet, men det tycks i alla fall inte vara några främmande tillsatser i den här kokosmjölken. Såvida det inte har använts några kemikalier vid extraktionen, förstås :(

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Håller med, Garant har godaste kokosmjölken.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg