Popular Post Aros Posted March 31, 2014 Popular Post Share Posted March 31, 2014 Idag besökte jag min diabetessköterska för ett första livstidssamtal, som förövrigt var ganska intressant. Vi konstaterade båda ganska snart att i princip allt hon sade var tvärt emot det som LCHF säger och alla broschyrer jag fick likaså. Deras rekommendationer går till 100 % stick i stäv mot det som jag numera anser vara logiskt, dvs så lite kolhydrater som möjligt för att kunna gå ned i vikt och för att hålla en jämn nivå på blodsockret. Jag förbluffades över hur långt ifrån vi stod från varandra. En bit in i samtalet fick jag ta av mig skor och strumpor och ställa mig på en våg som mäter både det ena och det andra. När min vikt visades i displayen ropade hon högt "Nämen! Det är ju jättebra!". Vågen visade att jag på dessa fem veckor har gått ned 10,3 kilo och mitt BMI har minskat med 3,5 enheter. På de här 5 veckorna har jag normaliserat blodsockret (mitt fastevärde ligger på ca 5,2 i snitt), gått ned över 10 kilo, jag sover bättre, jag är mycket piggare och mitt blodtryck är på väg ned. Så det rör på sig, kan man väl säga. Och det är inte tack vare sjukvården... 22 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bengt Nilsson Posted March 31, 2014 Share Posted March 31, 2014 Vad tyckte hon om LCHF efter "Nämen! Det är ju jättebra!"? Kanske ge henne utskrifter från följande eller visa henne på hennes egen dator? LCHF för nybörjare Frågor och svar om LCHF (Kostdoktorns FAQ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aros Posted March 31, 2014 Author Share Posted March 31, 2014 Vad tyckte hon om LCHF efter "Nämen! Det är ju jättebra!"? Kanske ge henne utskrifter från följande eller visa henne på hennes egen dator? LCHF för nybörjare Frågor och svar om LCHF (Kostdoktorns FAQ) Jag ska villigt erkänna att jag gav henne en ganska rejäl "LCHF-passning" tillsammans med en klapp på axeln. Jag bad om hennes e-postadress så jag kunde skicka några länkar till henne men jag fick inget svar så då bad jag henne att surfa in på kostdoktorn.se men det enda hon sa då var "Jag vet vem han är...". Andreas är uppenbarligen ingen man talar väl om runt lunchborden på landets vårdmottagningar. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jäderås Posted March 31, 2014 Share Posted March 31, 2014 Jag ska villigt erkänna att jag gav henne en ganska rejäl "LCHF-passning" tillsammans med en klapp på axeln. En eloge till dig som tog lchf-snacket med henne! Fler som dig så lär det tystna runt lunchborden. Siffror och resultat är ju rätt svåra att bortse ifrån i längden. Du kan ju fråga henne nästa gång varför du inte fick detta alternativa rådet från första början! 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts