joey Posted March 31, 2014 Share Posted March 31, 2014 Jag har nu gått på lchf dieten i över ett halvår. Allt känns bra i kroppen förutom att jag behöver kissa ofta, ca 10 gånger/dagen. Jag dricker inte jätte mycket heller. Någon som vet vad detta beror på och man kan göra något åt det? Tack Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted March 31, 2014 Share Posted March 31, 2014 1. Du dricker för mycket. 2. Jag utgår från att du kollat ditt blodsocker? ...utöver detta kan det finnas en mängd orsaker ( t ex problem med prostata) ...antagligen bäst att ta det med en läkare... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sukkersensitiv Posted March 31, 2014 Share Posted March 31, 2014 får du salt nok i din kost ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
u s Posted March 31, 2014 Share Posted March 31, 2014 Diabetes? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MKJ Posted April 1, 2014 Share Posted April 1, 2014 Jag har nu gått på lchf dieten i över ett halvår. Allt känns bra i kroppen förutom att jag behöver kissa ofta, ca 10 gånger/dagen. Jag dricker inte jätte mycket heller. Någon som vet vad detta beror på och man kan göra något åt det? Tack Har du fått gå oftare sedan du började med LCHF eller är det oförändrat? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jerker Posted April 1, 2014 Share Posted April 1, 2014 Jag har hela mitt vuxna liv haft problem med att tvingas kissa på nätterna, 2-3 ggr. Det är ingen skillnad om jag äter LCHF eller inte. Enda sättet att undvika det är att inte dricka något efter 19-20-tiden på kvällen. Dricker jag te efter 21 så är det bara att räkna med att få gå upp några gånger på natten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts