smarkebo Posted March 31, 2014 Share Posted March 31, 2014 Jag har en 22-årig son som är i princip utflyttad. Han har glädjande nog till sin födelsedag önskat sig en "Bok om mat och råvaror som är bra att äta för LCHF:are (inte kokbok). Det gläder naturligtvis mig att han visar intresse för LCHF och hälsa. Men vad rekommenderar ni för bok till det önskemålet? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jäderås Posted March 31, 2014 Share Posted March 31, 2014 Jag har en 22-årig son som är i princip utflyttad. Han har glädjande nog till sin födelsedag önskat sig en "Bok om mat och råvaror som är bra att äta för LCHF:are (inte kokbok). Det gläder naturligtvis mig att han visar intresse för LCHF och hälsa. Men vad rekommenderar ni för bok till det önskemålet? "Matrevolutionen" och "Ett sötare blod" är ju klara motivationshöjare som ser till att man håller sig på banan. De handlar ju visserligen inte om mat och råvaror mer än indirekt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
patrix Posted March 31, 2014 Share Posted March 31, 2014 LCHF for the next generation kanske? Jag har inte läst den själv dock så jag vet inte om den är bra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syster Posted March 31, 2014 Share Posted March 31, 2014 Kanske Mats-Eric Nilssons böcker vore intressant... 2007 Den hemlige kocken : det okända fusket med maten på din tallrik, Ordfront förlag. ISBN 978-91-7037-315-2 2008 Äkta vara : guiden till oförfalskad mat, Ordfront förlag. ISBN 978-91-7037-391-6 2010 Döden i grytan : om vår rädsla för riktig mat (medförfattare Henrik Ennart), Ordfront förlag AB. ISBN 978-91-7037-493-7 2011 Smakernas återkomst : när maten följer årstiderna, Ordfront förlag. ISBN 978-91-7037-557-6 2013 Saltad nota : om matfusket - från gatukök till gourmetkrog, Ordfront förlag. ISBN 978-91-7037-735-8 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
smarkebo Posted March 31, 2014 Author Share Posted March 31, 2014 Det verkar vara svårt med just den beskrivningen. Antingen allmänna LCHF-böcker som Matrevolutionen eller Ett sötare blod (har båda) eller också böcker om bra mat, men inte just LCHF. Just bra mat ur LCHF-synvinkel utan att vara kokbok verkar vara svårt. Jag hade hoppats på Skaldeman. Har inte läst något av honom. Har han inte skrivit något åt det hållet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts