Jump to content

stoscha

Recommended Posts

http://hyllat.se/varstingen-i-matbutiken/

Druvor har åter igen visat sej vara rena rama giftet. Är det nån som vet hur det är med russin?

Inte för att jag själv skulle vilja äta någondera, men barnbarnet är i mitt tycke storkonsument av russin... Det är såna småpaket igång i stort sett dagligen, i alla fall när jag är där... Det är väl lite mer ledigt då. Vet inte hur det är till vardags.

Om det är nån som vet att russin är rent hälsovådligt (förutom den stora mängden fruktos då, som hans föräldrar tycker är helt OK) skulle jag väldigt gärna vilja ha en länk... Det är ju inte precis som om de tror på vad jag säger, ju.

Ekologiska/kravodlade russin finns det ju iaf gott om, dock är det sällan man hittar ekologiska vindruvor.

Personligen undviker jag vindruvor och russin ifall de inte är ekologiska.

Jo men jag tror inte de där småpaketen russin är ekologiska... Vete 17 om det ens finns ekologiska russin i "barnförpackningar" utan då är det väl såna här "lyxförpackade" med kvisten kvar eller nåt.

Du är ju duktig på att ha länkar till det mesta. Har du ingen länk på hur hemska russin är? Det är väl inte samma odlare som levererar vindruvorna i grönsaksdisken och som levererar råvaran till russin? Jag utgår från att det är ett helt annat tillvägagångssätt och helt andra sorter

Sun Maid har ekologiska russin. Är det inte dom som har de små askarna oxå?

http://ljungby.matvaran.se/i_vara.asp?0041143024966

Efter en liten sökning så ser jag att även Saltå Kvarn och Änglamark har.

Snyggt! SunMaid tror jag de har i Belgien också, där föremålet i fråga bor. Då ska vi se till att han i alla fall äter så lite gift som möjligt

• Like 1

Russin fastnar lätt i tänderna och ger karies. Inget att rekommendera varken till vuxna eller barn...

Nej men föräldrarna tror att det är bättre än godis... Detta är Belgien, där man sockrar popcorn och Vlaamse frietjes är en nationalrätt. Mågen äter sötad youghurt med chokladflingor till frukost och ALLA äter mackor till lunch. Jag TROR iaf att pojken äter bättre än genomsnittet eftersom han har en mor som är uppfödd som visserligen fettskrämd, men ändå även medveten om socker.

• Like 1

Nej men föräldrarna tror att det är bättre än godis... Detta är Belgien, där man sockrar popcorn och Vlaamse frietjes är en nationalrätt. Mågen äter sötad youghurt med chokladflingor till frukost och ALLA äter mackor till lunch. Jag TROR iaf att pojken äter bättre än genomsnittet eftersom han har en mor som är uppfödd som visserligen fettskrämd, men ändå även medveten om socker.

Ekologiska russin är absolut bättre än godis. Där har föräldrarna rätt. Om barnen äter ekorussin istället för godis, där innehållsförteckningen mest liknar hyllan i ett kemilabb, så är mycket vunnet. 

• Like 3