Limp Posted April 2, 2014 Share Posted April 2, 2014 Naturligtvis inte, men en lowcarb fisk-vegetarian.... kanske. En som äter lågkolhydratkost bestående av ovanjords vegetabilier, fisk och smör/olja. Vad tror ni om sådant ? Någon som äter på dylikt sätt ? Fisk är ju gott och det finns minst femtioelva sorters fiskar att smaka på ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stroker49 Posted April 2, 2014 Share Posted April 2, 2014 Låter alldeles utmärkt! Kankske lite ägg också. Lite mejeriprodukter vid festligare tillfällen? Kan knappast bli bättre! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted April 2, 2014 Share Posted April 2, 2014 Naturligtvis inte, men en lowcarb fisk-vegetarian.... kanske. En som äter lågkolhydratkost bestående av ovanjords vegetabilier, fisk och smör/olja. Vad tror ni om sådant ? Någon som äter på dylikt sätt ? Fisk är ju gott och det finns minst femtioelva sorters fiskar att smaka på ! Haha, ingår ölkorv i den dieten? 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tuva Posted April 2, 2014 Share Posted April 2, 2014 Om jag inte vore gift med blodig biff-carnivoren jag bor ihop med skulle jag nog aldrig köpa kött. Inte för att jag har svårt för det men fisk är bara så mycket godare. Skaldjur. Sallad med halloumi. Hummus och falafel. Nån ugnsstekt kyckling skulle slinka med ibland. Eller en and. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margaretha Posted April 2, 2014 Share Posted April 2, 2014 Varför? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted April 2, 2014 Share Posted April 2, 2014 Är det nånting som alltid gjort mej riktigt lycklig är det ett riktigt gott köttstycke och en god rioja. DET är alltid fest för mej. OK, jag kan uppskatta många fiskrätter, och jag äter fisk betydligt oftare än vad maken tycker är nödvändigt ;-) men en härlig styckbit av KOSSA är FEST... 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lyx-LCHF Posted April 2, 2014 Share Posted April 2, 2014 Go for it. Då blir det mer kött till mig... 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kareng Posted April 2, 2014 Share Posted April 2, 2014 Det är 2:a april idag . Menade inget illa. Du kan väl testa ett tag och se vad du tycker och hur du mår. Själv skulle jag nog må bra av det men jag skulle inte vilja vara utan ägg. Så gott och så behändigt. Och så innehåller ju ägg det mesta som man behöver. Eller också kan du köra som min 3-åriga guddotter när jag frågade om hon ville ha ost "nej tack, jag är vegetarian - jag vill ha skinka istället". 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smilla47 Posted April 2, 2014 Share Posted April 2, 2014 Det fungerar jättebra att strunta i att äta kött. Jag och min sambo äter LCHF och mår jättebra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smilla47 Posted April 2, 2014 Share Posted April 2, 2014 Det fungerar jättebra att strunta i att äta kött. Jag och min sambo äter LCHF och mår bra av att äta fisk, grönsaker och ägg. Dessutom blev min sambo av med sin allergi mot häst och katt när han slutade äta kött. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margaretha Posted April 2, 2014 Share Posted April 2, 2014 Häst kött Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted April 2, 2014 Share Posted April 2, 2014 Jag är redan vegetarian.. in proxy.. låter kossorna äta gräset.. sen äter jag upp dom! 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bullen344 Posted April 2, 2014 Share Posted April 2, 2014 Testa och se hur du mår! Dock bör man vara varse på att vissa fiskarter/bestånd innehåller skadligt höga halter av tungmetaller, dioxiner och andra bioackumulerbara miljögifter. Det kan potentiellt innebära en riskfaktor ifall man äter stora mängder fisk. Livsmedelsverkets guide för gravida och ammande kvinnor är ett riktmärke på vilka fiskar man förmodligen inte bör äta så mycket av. Verkar som det generellt sett är en bra idé att undvika insjöfisk, samt fisk från Östersjön (förutsatt att man vill minimera exponeringen av dessa ämnen). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post Leia Posted April 3, 2014 Popular Post Share Posted April 3, 2014 Vad är tanken bakom detta, varför skulle man avstå från kött? I solidaritet med landsbygden och våra än så länge öppna landskap, tycker jag man ska äta upp kossan också, inte bara mjölka henne. Och vad göra av tjurarna? Den ekvationen går inte ihop för mig. Men så är jag ju lantlolla också 8 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cleppa Posted April 3, 2014 Share Posted April 3, 2014 Det är ju helt ditt val men om du äter t ex fisk så kalla dig för H********* inte vegeterian... Jag var vegiterian i 18 år och jag vet inte hur många gånger jag blev serverad fisk... och jag blev lika förundrad varje gång. Men det var ju för att många som äter fisk kallar sig vegiterianer... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tiny Tom Posted April 3, 2014 Share Posted April 3, 2014 Det är ju helt ditt val men om du äter t ex fisk så kalla dig för H********* inte vegeterian... Jag var vegiterian i 18 år och jag vet inte hur många gånger jag blev serverad fisk... och jag blev lika förundrad varje gång. Men det var ju för att många som äter fisk kallar sig vegiterianer... Fascineras av det där. Det senaste jag stötte på var någon som kallade sig för pollo-vegetarian, dvs vederbörande åt kyckling. Då är man i princip inne på Karengs guddotters räjonger...utan att kunna skylla på åldern. Ett tecken på hur "fint" det tycks ha blivit att vara vegetarian i vissa kretsar. Status har ju nästan alltid varit intressant för människan. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Limp Posted April 3, 2014 Author Share Posted April 3, 2014 Tack för inputen Jag tror jag kallar min "genre" för salmo-vegetariskt och inkluderar både ägg, fläsk som ölkorv i den. Alltså, då har jag blivit en vegetalibier och gårdagens datum var den första i den eran. Vi får se hur länge det varar... 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Limp Posted April 3, 2014 Author Share Posted April 3, 2014 Dag två och still going strong. Vilka hakar på den nya sekten 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
StinasKompis Posted April 3, 2014 Share Posted April 3, 2014 "Säg mig vad du äter och jag ska säga dig vem du är." Kosthållning som identitetsmarkör. Som alternativ till nationalitet, etnicitet, religion, yrke, klass, partitillhörighet, fotbollsklubb... Gärna lite queer/crossover också, typ "liberal lchf med inslag av paleo"... Instressant samtidsfenomen. Någon som har hypoteser om varför? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Slacktivisten Posted April 3, 2014 Share Posted April 3, 2014 Dag två och still going strong. Vilka hakar på den nya sekten Jag kan väl tänka mig att bli bovino-vegetarian 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fundersam Posted April 3, 2014 Share Posted April 3, 2014 Jag kan väl tänka mig att bli bovino-vegetarian Ha, ha jag fick googla bovino och fick upp fina bilder, jag hakar på 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts